Chaosystem Proto 120 X 36 (woodster)

WaZuP

Antwoord #25 November 19, 2006, 01:04:49
edit2Rapporteer  
ipv een lucht kussen kun je naartuurlijk ook een water kussen gebruiken.

Op het hbo moesten we de maximale druk in een cola fles bepalen in bar. Maar ipv met lucht erin te pompen pompten we er water druk in wat naartuurlijk niet krimp.

Is echt vet moet je ook maar een proberen mischien
boardjort

Geen avatar

Antwoord #26 November 19, 2006, 04:16:25
edit2Rapporteer  
Om me er ook maar even mee te bemoeien. ik zou zeker luchtdruk gebruiken. Met een kleine compressor kun je al aan die 8 bar (werkdruk) komen. Met een standvat hou je het ook gewoon op druk. dit kost weinig energie. En je wilt niet weten wat een kracht op de mal komt. Zoals leon al vertelde, vele tonnen. Moet je maar een nagaan, als je je kite snoeihard oppompt, dan zit er nog geen 1 bar in... 14,5 psi (geven de pompen aan) is 1 bar. Ik zie er alleen een beetje tegen op om met die profielen te gaan sleuren... En de staalprijzen zijn niet misselijk.... ook nog... Op dit moment bouw ik mooi met vacuum.. En wanneer je een goede doorzichtige zak gebruikt, dan kun je de lucht er gewoon van onder duwen of rollen.
boardjort

Geen avatar

Antwoord #27 November 19, 2006, 04:31:46
edit2Rapporteer  
met 8 bar het je 44 ton... dat is helemaal bizar... arm boardje... Ik weet hoeveel druk ze gebruiken bij snowboards??
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #28 November 19, 2006, 15:45:41
edit2Rapporteer  
Hey WaZup, Boardjort,

Eindelijk een paar dudes om gedachten mee uit te wisselen  (grinnik_kitesmiley).

Ik weet dat het offtopic is maar loop al een tijdje te twijfelen welk persmedium te gebruiken. Water is zeker een optie!  ThumpsUp Het grootste voordeel van een hydraulische pers met water is de veiligheid. Bij een eventueel lekje in de zak zal de druk meteen verdwijnen. Ook houd water heel goed warmte vast zodat je de zak meteen kan vullen met 60 grC heet water wat de postcuring weer tengoede komt. Als je de boel goed isoleert kan je deze temperatuur wel een tijdje vasthouden. Dit scheelt weer een verwarmingselement. 

Lucht heeft ook weer voordelen. Je hebt de zak snel opgepompt, de druk is overal hetzelfde en het is gemakkelijk toe te voeren. Alleen met een ding zit ik in m'n maag....bij een lekje krijg je behoorlijke explosie! Moet je voorstellen een drukzak van 140x40x10 cm. Dit geeft grofweg een volume van 56 liter (de zak rekt nog een beetje). 56 liter lucht bij een overdruk van 2 baro (3 bar absoluut) geeft bij expansie naar omgevingsdruk een luchtverplaatsing van V= (absolute persdruk/absolute luchtdruk) x volume luchtzak = 3 x 56 = 168 liter!! (geschokt_kitesmiley) Een opgeblazen broodzakje geeft al een knal wanneer je het laat knappen, laat staan een volume van 168 liter!!!  Een aardige haardroger dus schater.

Bij snowboards gebruiken de semiprof bouwers een dikke brandweerslang als motor voor hun pers. Dit in combinatie met een "Cat Rack" systeem (een soort rupsband van ALU profielen) zijn ze in staat de perskracht gelijkmatig te verdelen. Het probleem is dat een dikke brandslang van 15 cm in diameter op z'n hoogst een persoppervlakte bereikt van 140 x 20 cm. Vandaar dat ze al gauw met een hogere slangsdruk moeten werken van minimaal 4 baro om een oppervlaktedruk van 2 bar te halen. Vandaar dat ze vaak een tandemsysteem van 2 slangen gebruiken.

Tsja....ik weet het. Staal is niet te betalen! (angry_kitesmiley)

Bytheway....dit vind ik wel wat  (grinnik_kitesmiley)
LeonB

Antwoord #29 November 19, 2006, 16:11:35
edit2Rapporteer  
Of deze.....
wouterb

Antwoord #30 November 21, 2006, 01:54:04
edit2Rapporteer  
Jongens, Ik probeer net een vacuumsetje bijmekaar te struinen . (shame_kitesmiley)
Zit ik net een beetje blij te wezen met m'n aangeschafte membraam-pompie krijg je dit!  (grinnik_kitesmiley)
Los nog van het feit dat ik dit niet ff naar zolder sleep, krijg ik dit nooit door de directie!

Wel kicke als (een van) jullie het voorelkaar bokst  ThumpsUp
LeonB

Antwoord #31 November 21, 2006, 02:11:15
edit2Rapporteer  
Kwestie van heeeeeeeeel lang voorbereiden (gnehehe....)

Oja, vrouwtje wil een nieuwe badkamer dus raad eens wat ik dan wil???  schater schater
Elevation

Antwoord #32 November 21, 2006, 02:15:29
edit2Rapporteer  
jij wilde toch nieuwe raafjes ???
wouterb

Antwoord #33 November 21, 2006, 02:16:44
edit2Rapporteer  
... en een kinderkamer, en een dakapel (oke, bied mogelijkheden), en de tuin, keuken....

Ontmoedigings beleid??
haha
LeonB

Antwoord #34 November 21, 2006, 02:16:53
edit2Rapporteer  
Ik wil ook raafjes!  (grinnik_kitesmiley)

IKWILHETIKWILHETIKWILHETIKWILHETIKWILHE TIKWILHETIKWILHETIKWILHETIKWILHET!! schater

wouterb

Antwoord #35 November 21, 2006, 02:17:28
edit2Rapporteer  
badkamer is net klaar!
prokiter

Antwoord #36 November 21, 2006, 04:35:00
edit2Rapporteer  
Hey mensu,

Maar als we nou eens samen alles gaan combineren.

De ene doet dit de andere doet dat.

Of we zoek een oude platen pers uit de interieurbouw sector en bouwen deze een beetje om.

Die persen heb je in alle soorten en maten.

Ik kan nog wel voor een aardig hoeveelhijd staal zorgen via mijn werk (of nog via via) ThumpsUp

Ik heb z'n iede dat dit wat kan worden als we het maar met meerdere mensen doen.... Joepie

Greetings...Pro Kiter.... (hangloose_kitesmiley)
prokiter

Antwoord #37 November 21, 2006, 04:42:20
edit2Rapporteer  
Heyy,

Kijk heb effe gekeken op marktplaats...vond deze al vrij snel.....heb je zoizo al een frame.

Greetings...Pro Kiter... (hangloose_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.