eerste plank

samvw

Juli 17, 2008, 23:08:29
edit2Rapporteer  
hallo!

ben nieuw hier, al een tijdje in gedachten om ermee te beginnen, en drie wek was het eindelijk zover!
Samen met vriendin eraan begonnen!

de lay up is als volgt :

DD lak ( kleurloos )
 3 x 160 gr dwars glasweefsel
 karuba kern met epoxy side walls
 3 x 160 gr dwars glasweefsel
 en DD lak

alles was vlot verlopen , alleen toen ik de plank uit de mal probeerde te halen, bleek er een  lek te zijn bij 1 van de afgetapete gaten voor 1 van de inserts ( ik vroeg mij al af waar al die epoxy naartoe ging )
dus een hele dag staan schuren en schuren.
onder vacuum gezet, in het midden van de nacht heeft de pomp het begeven, en dus als n gek zand zitten overgooien om toch nog iets deftig eruit te krijgen.

Ben er echt heel blij mee, al is ie helemaal niet perfect, zoals niet genoeg afgeschuurd op het einde ( ongeduldig ) , de kern niet dun genoeg gemaakt naar de rails toe ( te ongeduldig ) , veel te veel pigment gebruikt ( het groen moest appelblauwzeegroen zijn )

Toch nog wat vraagjes : - de vacuumpomp zoog de epoxy op, hoe kan ik dit tegengaan,  ik denk dat hij zo kapot is gegaan?
                                  - op de plank kan je op sommige plekken de glasvezel zien, is dit door ongelijkmatig verdelen van de epoxy?
                                  - hoe tekenen jullie een plank over? Ik heb het geprobeerd bij een cabrinha custom maar dit ging niet echt nauwkeurig

Juist terug vqn naxos en t was heerlijk om op het bordje te varen, tis geen topbordje, maar wel een zelfgemaakt en dat maakte t zo leuk ( t had bvb veel te veel flex )

hier wat fotos

de rocker tafel

vriendin die de plank tekent

kern uitgesneden

gieten van de rails

afschuren

na lamineren vacuum trekken

jee eruit

gemorst met de gekleurde epoxy

en af
Morres

Antwoord #1 Juli 18, 2008, 08:18:16
edit2Rapporteer  
uhm, je plaatjes zijn niet te vergroten?
Jammer, want het ziet er VET uit:)
Dirkie

Antwoord #2 Juli 18, 2008, 08:48:13
edit2Rapporteer  
Ziet er idd best goed uit, jammer van de postzegeltjes.

Om je epoxy niet op te laten zuigen kan je iets van een 'bleeder' gebruiken. Toelichting: Over je natte matten leg je scheurweefsel. Dat is een nylon doek die je na uitharden van je mat kan trekken. Daarover kan je eventueel nog wat gaatjes folie heen leggen, hoeft niet. Daarop komt dan de bleeder. Kan een oud handdoek, dekbed, whatever zijn. Doel hiervan is het verdelen van het vacuüm en het opvangen van het overschot aan epoxy.

Dan loop het iig niet je pomp in! En is de verdeling meteen ook goed.

Enne.. zelf een outline verzinnen kan ook best hoor!
samvw

Antwoord #3 Juli 18, 2008, 13:17:25
edit2Rapporteer  
maar om een outline te verzinnen moet je kunnen werken met autocad?
of zijn er simpelere manieren? of is autocad helemaal niet zo moeilijk?

Fré

Antwoord #4 Juli 20, 2008, 11:41:53
edit2Rapporteer  
maar om een outline te verzinnen moet je kunnen werken met autocad?
of zijn er simpelere manieren? of is autocad helemaal niet zo moeilijk?

Ik herrinner mij een programmake van een of andere Deen die je de mogelijkheid geeft
om je outline te trekken op een heel eenvoudige manier door voorgemaakte curves aan te
passen... Als ie klaar is, kan je 't afdrukken op gewoon A4 die je dan aan mekaar kan plakken in't juiste formaat.

Maaaaar... ik kan me momenteel de naam nie herinneren... later meer dus... heb't nog ergens staan...

. ... ah voila... hierbij: http://www.bovtrup.dk/board/kiteboard.exe
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juli 20, 2008, 11:48:15
edit2Rapporteer  
outline kan je heel makkelijk tekenen in programma's als adobe illustrator, corel draw etc, als je gebruik maakt van curves/splines/vector art (NIET met pixels gaan tekenen zoals in photoshop!)
autocad is wat zwaar en ingewikkeld voor dit doel.
Dirkie

Antwoord #6 Juli 20, 2008, 21:57:26
edit2Rapporteer  
Je kan ook een kwart outline tekenen en die spiegelen... werkt ook prima!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.