hallo!
ben nieuw hier, al een tijdje in gedachten om ermee te beginnen, en drie wek was het eindelijk zover!
Samen met vriendin eraan begonnen!
de lay up is als volgt :
DD lak ( kleurloos )
3 x 160 gr dwars glasweefsel
karuba kern met epoxy side walls
3 x 160 gr dwars glasweefsel
en DD lak
alles was vlot verlopen , alleen toen ik de plank uit de mal probeerde te halen, bleek er een lek te zijn bij 1 van de afgetapete gaten voor 1 van de inserts ( ik vroeg mij al af waar al die epoxy naartoe ging )
dus een hele dag staan schuren en schuren.
onder vacuum gezet, in het midden van de nacht heeft de pomp het begeven, en dus als n gek zand zitten overgooien om toch nog iets deftig eruit te krijgen.
Ben er echt heel blij mee, al is ie helemaal niet perfect, zoals niet genoeg afgeschuurd op het einde ( ongeduldig ) , de kern niet dun genoeg gemaakt naar de rails toe ( te ongeduldig ) , veel te veel pigment gebruikt ( het groen moest appelblauwzeegroen zijn )
Toch nog wat vraagjes : - de vacuumpomp zoog de epoxy op, hoe kan ik dit tegengaan, ik denk dat hij zo kapot is gegaan?
- op de plank kan je op sommige plekken de glasvezel zien, is dit door ongelijkmatig verdelen van de epoxy?
- hoe tekenen jullie een plank over? Ik heb het geprobeerd bij een cabrinha custom maar dit ging niet echt nauwkeurig
Juist terug vqn naxos en t was heerlijk om op het bordje te varen, tis geen topbordje, maar wel een zelfgemaakt en dat maakte t zo leuk ( t had bvb veel te veel flex )
hier wat fotos
de rocker tafel
vriendin die de plank tekent
kern uitgesneden
gieten van de rails
afschuren
na lamineren vacuum trekken
jee eruit
gemorst met de gekleurde epoxy
en af