Voorstellen en vraagje --> RRD XX 130x35

JCS

September 20, 2006, 00:32:11
edit2Rapporteer  
Hallo,

Allereerst voor dat ik mijn vraag hier op dit forum wil gaan droppen stel ik mijzelf even voor:

Ik ben Jasper Steenkamp en ben 18 lentes jong. Ik woon in Moordrecht, dat is een klein dorpje tussen Gouda en Rotterdam.
Momenteel zit ik in het eerste jaar Integrale Veiligheidskunde aan de Hogeschool Utrecht en tot nu toe bevalt dat wel.

Al een hele tijd ben ik bezig met vliegeren en wat daar omheen draait, dus ook het kitesurfen. Maar na lang gedroomd te hebben over kitesurfen wil ik dan zo onderhand mijn droom wel eens waar gaan maken. Heb dus al een set bij elkaar op het board na.
Nu heb ik een aanbieding gekregen voor een RRD XX 130x35 voor € 300,-
Het board is in goede staat en is maar net 3 maanden oud. Het enige dat er mee aan de hand is, is het feit dat er wat verf van een paar vinnetjes af is.

Hier de foto's van het board:

Mijn vragen over dit board is nu dan ook:

- Is dit een geschikt board om het kitesurfen op te leren?
- De prijs, is die een beetje redelijk? Zo nee, wat zouden jullie voorstellen?

Zelf weeg ik 80kg en ik vlieg een Peter Lynn Venom 16m².
Voordat jullie erover beginnen: ik heb afgelopen zomer op Bonaire lessen gehad en daar ging het varen op een North board van, ik dacht, iets van 150 - 160 aan het einde van de les wel goed. Verder heb ik de boekjes "Kiteboarders Vision" en "Kiteboarders Workbook" waar de nodige theorie in staat.

Groeten en ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Jasper
SKY Ron
Gast
Antwoord #1 September 20, 2006, 03:25:44
edit2Rapporteer  
He jasper,

Als je het fijn wilt gaan leren zou ik een groter board kopen om te beginnen.
Ik ben ook begonnen dit jaar met een RRD 135 x 40. Is mooi board maar niet fijn Als beginner kwam er echt niet mee weg en weeg het zelfde als jou.
Ik heb  hem verkocht en nu een Fanatic 145 x 40  gekocht kon meteen lekker varen na 2 maanden kloten met die RRD. Zijn trouwens in de aanbieding in Zevenhuizen vlak bij jou Eurofun. Boardjes zijn niet van dat schuim waar de lak vanaf springt en echt veel beter om te varen. Je kunt dat boardje altijd weer verkopen en als het beter gaat wat kleiners nemen.

Suc 6

Als je een keer wilt proberen moet je maar een mailtje geven ik ga vaak naar oostvoorne of katwijk noordwijk. Moet je ook met die RRD doen gewoon proberen en wat testen.

Ronald

jeroen90
Gast
Antwoord #2 September 20, 2006, 04:02:44
edit2Rapporteer  
hmm ik weet niet of die 300 een goede deal is. Ik heb hem nieuw gekocht bij eurofun wel overjarig voor 300 euro. Dus er moet wel wat van de prijs af lijkt me
JCS

Antwoord #3 September 20, 2006, 04:23:02
edit2Rapporteer  
Hay,

Over de lengte zat ik ook nog even te denken maar ik kan van een vriend van mij die nu in Zwitserland zit tijdelijk z'n board lenen. Dat is wat langer. Dan kan ik het daarop leren en ondertussen wel gewoon die XX kopen en het daar zo nu en dan eens op proberen en kijken hoe dat gaat lukken...

Wat zouden jullie zo ongeveer bieden voor dit board? Zeker ook omdat jij, Jeroen90, eenzelfde board nieuw en overjarig voor 300 hebt gekocht...
Hoe zijn trouwens jouw ervaringen met het board en hoe goed waren jouw skills voordat je ging varen met je RRD XX 130?

Greetz,

Jasper
Henp

Geen avatar

Antwoord #4 September 20, 2006, 06:45:55
edit2Rapporteer  
Jasper,
Jij hebt het over een board van 130 bij 35, Sky Ron voer met een RRD 135 x 40.
Deze is een stuk groter, en dat ging al niet lekker, je kunt beter naar een board gaan kijken van 1.40 bij 40, hier vaar je veel sneller op weg.
Die RRD zou ik vergeten als ik jou was, 35 cm is veels te smal, Gr Henk.
Steven

Antwoord #5 September 20, 2006, 13:33:17
edit2Rapporteer  
Dit board heb ik begin dit jaar ook gehad. zoiezo is 300 te duur. heb ze al eens zien langs komen voor 200e. daarnaast is hij niet erg fijnom mee te beginnen. Denk dat je meer hebt aan een wat stijfer board. De XX ''glijdt'' soms een beetje.
verder heb ik dit board ook al gebroken, is dus niet zo stevig. Als je het op een North heb geleerd kun je het daar ook we gewoon op verder leren. Een Defender ofzo.

Suc6!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 September 20, 2006, 14:52:46
edit2Rapporteer  
De XX is best een lekker board om op te beginnen.
Ik heb hem ook gehad, en alhoewel hij vrij stijf is, heeft hij wel een supergoede grip.
Die van mij was 4 maanden oud en heb ik verkocht voor 175 euro. (in absolute nieuwstaat)

Meer dan 200 moet je er echt niet voor geven.
nkb-wesley
Gast
Antwoord #7 September 20, 2006, 14:59:50
edit2Rapporteer  
Heb het board ook gehad en het op geleerd maar ik vond hem wel erg stijf, 0.0 pop. Ook vond ik dat je als je overpowered aan het varen was dat je heel snel ging stuiteren. Het is wel een super mooi board maar ik raad hem dus af. Ik had hem vorig jaar nieuw voor 250 euro gekocht dus die 300 euro is veel te veel. Zoals leander zegt zou ik er niet meer dan 200 e aan uit geven.
storm

Antwoord #8 September 20, 2006, 16:03:24
edit2Rapporteer  
Ik heb hem gehad maar iets breder 38. 300 is absoluut te veel. Ik heb de mijn e voor 250 verkocht een jaar geleden. Is al een board uit 2004.
Board van 135 kan je het prima op leren maar moet niet te smal zijn. Groter board ben je echt na een maand of drie op uitgekeken, en dan moet je nog eens kosten maken. Als je zo'n bedrag wil uitgeven zou ik het met 100 verhogen en een overjarig nieuw model kopen. North, naish, nobile zijn dan de sleutelwoorden.
JCS

Antwoord #9 September 20, 2006, 16:48:10
edit2Rapporteer  
Ok, dit zijn reacties waar ik veel aan heb  ThumpsUp
Ik ga nog even verder kijken naar andere boards voor leuke prijzen...

Greetz,

Jasper
jeroen90
Gast
Antwoord #10 September 20, 2006, 23:51:16
edit2Rapporteer  
ik ben met dit board begonnen.. Ging allemaal goed. ik weeg ook maar 60 kilo. maarja ik zelf vind het een heel fijn board. Nog op niet zoveel andere boards gestaan maar ik vind dit board gewoon wel lekker varen geen comentaar over...
Maurits

Antwoord #11 September 21, 2006, 00:08:36
edit2Rapporteer  
Ik heb dit board ook, maar dan de 38 versie. Dus ietsje breder. Board is gewoon fijn. Boardje presteert goed in choppy water. En door de vele vinnen is het wel ff zoeken naar de juiste opzet.   
Lengte en breedte van mijn board is goed voor iemand van rond de 60/70 kg. En in cobinatie met mijn flysurfer speed 13 kan ik er een aardige low end uit halen.
jeroen90
Gast
Antwoord #12 September 21, 2006, 00:18:21
edit2Rapporteer  
off topic: die randjes aan het board zijn toch voor grabs?? of zijn die voor iets anders...
Maurits

Antwoord #13 September 21, 2006, 00:23:19
edit2Rapporteer  
@ jeroen, jah dit is voor het graben van het board, zodat het je meer grib geeft.
Joost--

Geen avatar

Antwoord #14 September 21, 2006, 00:28:19
edit2Rapporteer  
wat is je legnte en gewicht..

ik zal zeker een breder boardje nemen... ik heb zelf een jaar lang op een heel smal boardje gekloot... heb nu maand lang een naish haze 139x40
en dat gaat echt zo relaxed.

Ik heb mijne boardje bij eurofun gekocht koste 400 euro.. maar is dan wel helemaal compleet... en ik zie er op dit moment zoveel mensen mee varen. gister op het autostrand zeker 6 mensen mee zien varen.
Maar er zijn natuurlijk zat andere boardjes die goed zijn.
Zal wel 38 40 of 42 breed nemen.. hangt beetje van je lengte en gewicht af..
JCS

Antwoord #15 September 23, 2006, 20:48:46
edit2Rapporteer  
Hoi Joost,

Ik ben 80kg en 1.80 lang.
Inmiddels heb ik al een board van een vriend geleend van 140, dus kan het daarmee leren, ik ga het board nog wel even testen om te kijken hoe het vaart en anders kijk ik gewoon verder naar wat anders.

Greetz,

Jasper
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.