Hallo,
Allereerst voor dat ik mijn vraag hier op dit forum wil gaan droppen stel ik mijzelf even voor:
Ik ben Jasper Steenkamp en ben 18 lentes jong. Ik woon in Moordrecht, dat is een klein dorpje tussen Gouda en Rotterdam.
Momenteel zit ik in het eerste jaar Integrale Veiligheidskunde aan de Hogeschool Utrecht en tot nu toe bevalt dat wel.
Al een hele tijd ben ik bezig met vliegeren en wat daar omheen draait, dus ook het kitesurfen. Maar na lang gedroomd te hebben over kitesurfen wil ik dan zo onderhand mijn droom wel eens waar gaan maken. Heb dus al een set bij elkaar op het board na.
Nu heb ik een aanbieding gekregen voor een RRD XX 130x35 voor € 300,-
Het board is in goede staat en is maar net 3 maanden oud. Het enige dat er mee aan de hand is, is het feit dat er wat verf van een paar vinnetjes af is.
Hier de foto's van het board:
Mijn vragen over dit board is nu dan ook:
- Is dit een geschikt board om het kitesurfen op te leren?
- De prijs, is die een beetje redelijk? Zo nee, wat zouden jullie voorstellen?
Zelf weeg ik 80kg en ik vlieg een Peter Lynn Venom 16m².
Voordat jullie erover beginnen: ik heb afgelopen zomer op Bonaire lessen gehad en daar ging het varen op een North board van, ik dacht, iets van 150 - 160 aan het einde van de les wel goed. Verder heb ik de boekjes "Kiteboarders Vision" en "Kiteboarders Workbook" waar de nodige theorie in staat.
Groeten en ik ben benieuwd naar jullie reacties,
Jasper