Langbeest
|
Heb je nu op zee gevaren??????
|
|
|
@LaurenS
|
Zondag een paar cruciale weermomenten om rekening mee te houden. In de ochtend en een groot deel van de middag zeer goede surfcondities in de warme sector. Niet dat het dan heel warm is, maar we bevinden ons dan tijdelijk in een gebied waarin lucht vanuit een hoog wordt aangezogen naar een laag. Dat gaat gepaard met bijna continue regen en een steeds verder aantrekkende wind die van W naar WZW draait. Perfect dus, want wat is nu beter dan deze trechter met wind welke zijn oorsprong vindt in het warme zuiden! Helaas duurt dat niet al te lang. De kustregio komt eind van de middag op het grensgebied tussen warme lucht uit het zuiden en koude lucht uit het noorden. Dat gaat gepaard met zware windstoten en mogelijk onweer en hemelwater. Gelukkig duurt dit allemaal maar kort en wordt het droog. Met een WNW 8 bft even knallen unlimited, maar pas op want een 2e gebied (occlusie) met nogmaals zware buien en onweer volgt vrij snel daarna. van surfabc.nl ,geen weer voor beginners dus............
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
sta morgen lekker vroeg op is ie wat rij ik meteen naar schell
Kom net terug van een avondje sauna. Heerlijk. Morgenochtend ga ik heeeeeel vroeg op en rijd ik naar Schel. Tegen de tijd dat ie naar NW draait, hebben wij er al een lekkere sessie opzitten hoop ik. Kijk het morgenvroeg nog even aan, maar denk dat ik vroeg op Schel ben.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
ben een uurtje of half 9 / 9 uur op schell sjon
|
|
|
@LaurenS
|
Wel ff kijken of er zo vroeg al wind staat mannuh,na twaalven gaat ie goed aan.... Ik ga maandag ff knallen ,lekker rustig alleen op IJburg of zo
|
|
|
|
Sjoer_D
|
Vandaag naar bergen aan zee gegaan, kan nu eindelijk zeggen dat ik een lekkere kite sessie heb gehad met mn 12m wat gedepowerd. Heb zelfs 50 meter gevaren ( voor mij heel veel, het was namenlijk de eerste keer met een board onder me). Morgen denk ik weer heen, er waren vandaag ook best veel kiters.
Gefeliciteerd Man!! De eerste echte kitesessie en je denkt misschien " nu kan ik alles" Ik hanteer altijd een regeltje BIJ TWIJFEL NIET GAAN/DOEN!!!!! Ik ga morgen wel even, maar als het te gek ispak ik zo weer in[/quote Ik ben zelf ook heel voorzichtig, ik ben er morgen om 2 uur, maar al is het me te gek dan probeer ik het niet eens, messchien met een 9 van een vriend. Maar dat zie ik dan wel. Ben jij morgen ook in bergeb aan zee ? Ik heb een bruine rrd hypertype 12m, anders een fel gele north Ik hoop dat je rustig aan doet en lekker met een wind stabiele dag 4bft gaat. Morgen is dat dus niet het geval,zeker in de middag niet. Hoop je een keer te treffen op het water.
|
|
|
Sjoer_D
|
Sorry, laatste post is wat chaotisch ( iphone geklungel ) maar als ik zo de adviesen lees weet ik niet of ik op het water ben te vinden ( safey first ). Ik ga wel kijken, maar net wat er is gezegt: bij twijfel niet doen!
Goede nacht rust! En goede knal sessies morgen !
|
|
|
Ride
|
ben een uurtje of half 9 / 9 uur op schell sjon
Effies eten, spullen pakken en dan kom ik eraan Hans. Tot zo
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
ik ga met en kwartiertje weg sjon staat nu wel nie veel maar komt wel goed
|
|
|
Ride
|
Ik stap over 10 min in, ben rond 9 uur op Schel. Wind komt wel goed, we moeten nog pompen, omkleden, ouwehoeren enz enz. Dan is het zo 12 uur. Zie je zo.
|
|
|
Marsie
|
Ga niet naar waz en nee ben er nog niet geweest. Ga nu naar S'hout........ see you
|
|
|
martijnc
|
ik ga ook nu weg naar schel
|
|
|
|
Flintt
|
daarbij geeft vliegerweer aan dat er niks op schellink staat op het moment? ik ga ook naar zee
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Het begint te waaien nu en de regen wordt wat minder ,ik ga ook even op Schell. kijken ..see you..
|
|
|
@LaurenS
|
daarbij geeft vliegerweer aan dat er niks op schellink staat op het moment? ik ga ook naar zee
Flint,nu voor de laatste keer ,die meting klopt van geen kant,reken maar dat ze met zeventjes staan te rossen momenteel op schell
|
|
|
@LaurenS
|
Ik zal hem hier even posten,wie gaan er nog meer mee naar castricum???
Veiligheidsclinics NKV
Dit najaar organiseert de NKV bij Jump Team Scheveningen en de Bakkumse surfclub een veiligheidsclinic voor kitesurfers. De clinic wordt gegeven door Maarten Huisman en er zal ingegaan worden op materiaal en afstelling, veel gemaakte fouten bij starten en landen, obstakels en het effect op de wind, gevaarlijke meteorologische omstandigheden, hoe kan je problemen voorzien en dus voorkomen, self rescue en gered worden door anderen. Dit alles vindt plaats met ondersteuning van videobeelden en in een interactieve sfeer. Er is dus meer dan genoeg ruimte voor vragen en behandelen van specifieke problemen.
Deze clinic is niet alleen bedoeld voor startende kitesurfers, maar is ook voor vergevorderden (lees kitesurfers van het allereerste uur) een eye-opener gebleken. SCHEVENINGEN Datum: 28 augustus Tijd: 19.30-22.00 Locatie: Jump Team Scheveningen (op het strand onder de vuurtoren) Kosten: GRATIS! CASTRICUM Datum: 1 september Tijd: 19.30 - 22.00 Locatie: Strandtent Club Zand (strand Bakkum, 250 m linksaf) Kosten: GRATIS!
|
|
|
wouterb
|
Ik zal hem hier even posten,wie gaan er nog meer mee naar castricum??? .....
Ikke!
|
|
|
mocem
|
ik ga zeker naar castricum. hopelijk heb ik me C4's dan binnen want met cabrinha Co2 durf ik me daar ook niet te vertonen
|
|
|
manrot
Logs: 0 | 180 uur
|
ik kom ook, maaaar eeeh, is het de bedoeling dat je eigen spullen meeneemt?? de clinic duurt tot 22:00 dus zelf kiten is er niet meer bij....
|
|
|
tom1989tommy
|
Kan iemand mij morgen een lift ri. horst, muiderberg aanbieden ? Ik kom uit Woerden en wil op elk station dichtbij uitstappen. Hellaas is mn auto pas afgekeurd en verkocht maar met deze voorspellingen wil ik graag varen!!!
Grtz
|
|
|
|
mocem
|
@Manrot je kan toch eerder komen. kan je zelf ook nog een paar rakkies maken als de wind mee zit
|
|
|