Kiters uit Rotterdam , meld je!

Dennuzzz

Antwoord #19750 Augustus 02, 2009, 08:14:30
edit2Rapporteer  
Ik zie nu 8,2 m/s Smiley
Dat is mooi en helemaal als het nog meer gaat aantrekken.
Maar ff snel naar Autostrand, voordat het druk wordt Smiley
Dutchy

Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #19751 Augustus 02, 2009, 08:16:27
edit2Rapporteer  
volgens de pro 11u 20 knopen !
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #19752 Augustus 02, 2009, 08:17:50
edit2Rapporteer  
ben bang dat het allemaal veel te optimistisch is.
Dennuzzz

Antwoord #19753 Augustus 02, 2009, 08:24:34
edit2Rapporteer  
http://www.wshvh.nl/weer/ geeft nu al 10,2 m/sec maar iets klopt er niet, want de zee ziet er echt niet uit als 10,2m/s en hier buiten ook niet :S
Dutchy

Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #19754 Augustus 02, 2009, 09:34:59
edit2Rapporteer  
woon vlakbij de playa ga zo kijken
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #19755 Augustus 02, 2009, 09:42:57
edit2Rapporteer  

ListenToMe  Wakker worden dudes, nu 11 m/s op de hoek!!!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19756 Augustus 02, 2009, 09:50:42
edit2Rapporteer  

Ik ben wakker, maar het klopt niet met de meest actuele voorspellingen. Eens kijken of het te rijmen valt, anders ga ik wel ff met je mee H2H
Hard2Handle

Antwoord #19757 Augustus 02, 2009, 09:54:34
edit2Rapporteer  
Ik ben wakker, maar het klopt niet met de meest actuele voorspellingen. Eens kijken of het te rijmen valt, anders ga ik wel ff met je mee H2H

Ga m'n spullen alvast pakken, in de tussen tijd even de grafieken in de gaten houden, misschien was het alleen eventjes een piek.
Michiel.
Moderator

Antwoord #19758 Augustus 02, 2009, 09:56:29
edit2Rapporteer  
We bellen ff
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #19759 Augustus 02, 2009, 11:20:01
edit2Rapporteer  
Michiel, waarom ineens een vraagteken bij je avatarnaam?
heb je de Dosjes in de brand gestoken? Grin

jesse.

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #19760 Augustus 02, 2009, 15:21:44
edit2Rapporteer  
w0000t, me nieuwe Skywalkertje in elkaar gezet. ThumpsUp

8-)Morgen naar Ouddorp Wéér op vakantie, voor 3 weken.
Jmmr genoeg niet veel wind voor deze week, khoop volgende week maar vveeell beter!

@michiel, thnx voor het helpen voor dat boardje, hij ziet er egt super uit van  dichtbij. voetbanden doe ik helemaal niks aan, zit egt super lkkr strak en vast. Tongue

De stance, is egt ook Puurfucctt, lkkr breed voor mij, maar zeker niet Té. Wink

Idd. wat is er met ja naam, Je Dosjes als aanmaak houd gebruiken? Huh
 :xJe werkt wel heel veel, als je daar geld voor heb!
Moet ng steeds beltegoed kopen, na die telefoon gesprekken met jouw! Grin
Hard2Handle

Antwoord #19761 Augustus 02, 2009, 15:32:52
edit2Rapporteer  
Moet ng steeds beltegoed kopen, na die telefoon gesprekken met jouw! Grin

schater schater schater schater schater

gelukkig heb ik een telefoon van de zaak om met Michiel te bellen... Tongue

vandaag nog een uurtje kunnen varen, had toch beter thuis kunnen blijven Ron,
het was niet veel soeps.
Michiel.
Moderator

Antwoord #19762 Augustus 02, 2009, 20:59:39
edit2Rapporteer  
vandaag nog een uurtje kunnen varen, had toch beter thuis kunnen blijven Ron,
het was niet veel soeps.

Nu kennen de meeste mij als erg kritisch wat betreft windcondities (zeg maar gerust een zeikerd loser)

Maar vandaag een topdagje gehad met slechts 10-15kn en redelijke chop. Het low-end van de 10m2 dos blijft exceptioneel goed. En ook op de Notus 13m2 was ik stevig gepowerd.
Lekker weer wat dingen kunnen oefenen (o.a. het herstarten in weinig wind van de Dos, schijnt niet bij iedereen vlekkeloos te verlopen).

En lekker niet het low-end kunnen testen van de 11m2 Notus omdat een bepaald iemand na een uurtje weer weg ging Angry Angry Angry

@ Jesse: ik ben benieuwd wat je ervan vindt op het water! Veel plezier en zoals bij elk boardje: draai alle schroeven voorzichtig nog eens na, als je er voor de eerste keer op gevaren hebt. Laatst weer iemand op Oostvoorne met een losse strap gezien op een splinternieuw board. Die had dat ook niet gedaan! Staat altijd in de gebruiksaanwijzing (die de meeste zo in de hoek gooien Tongue)
jesse.

Antwoord #19763 Augustus 02, 2009, 22:49:17
edit2Rapporteer  

@ Jesse: ik ben benieuwd wat je ervan vindt op het water!

Hmm, kga zo weer naar Ouddorp, kga eerder bruin bakken word zo tege 29 graden deze hele week.
Maar de wind laat zich afwachten.. khoop Zaterdag rakje te kunnen varen. en zo als jij altijd maar zeg! :  misch. wat termische wind! Grin
Khoop volgende week meer wind man!

Iedereen in me hele familie vind me dom, en vraagt: 'hoe kan je nu je board verliezen? ik dacht dat hij vast aan je zit'

Njaa, ik heb dus een kleine oplossing, zo zeer niet voor het verliezen. maar voor de eerst volgende vinder.

Je kan naatuurlijk met Water Vaste stift iets er op zetten maar ik zat ffies te denken en kwam tot dit:

Wat heb je nodig:
een Graphandel ( of je maak hem in het klein, en doe hem onder de schroef van je pad/stap)
(en zo plastifiseer machine (dyslexie))

Je doet: Naam + tel + kleine tekst?  uitprinten op 'Word'

Je print het uit, en plastifiseer het. ( je knipt hem uit )

Daarna plastifiseer je het nog een keer,  dat hij nu van de één tot andere schroef onder  de graphandle past.

Daarna schroef je je handle er af leg hem er onder en schroef hem vast dat het plastic er door heen zit 'vast'.

Ik heb hem 2x geplastifiseerd, voor tegen water wat via schroef naar binnen kan raken na een aantal sessies wat ik eig. niet denk.

Ik vind het er netjes uit zien, moet er nog mee gaan kite`n. denk wel dat er wat zand onder kan, no worry.. als je hem verkoop haal je het er zo uit/af. zonder dat er oude stift op zit, zit er ook vrij stevig op.

Ik had nog wat foto maar hoe kan ik die er op zetten? of snappen jullie het. ben egt slechte typer.
-Met stift schrijf je al snel vrij groot, en met word type je een paar regels, en er zit vrij wat ruimte onder die graphandle. precies mooi plekkie!  bijvoorbeeld:

Jesse Bruinsma
Mob: 06-57092707
Vinder verdient een beloning!

Mzz.
Jesse
Jeroen89

Antwoord #19764 Augustus 02, 2009, 23:00:28
edit2Rapporteer  
@Jesse: Misschien ken je hier wel een handeltje in beginnen;) als je het een beetje slim aanpakt ben je binnen Joepie
jesse.

Antwoord #19765 Augustus 02, 2009, 23:22:01
edit2Rapporteer  
@ jerOEN :} Whaha, neej man, kzat er aan te denken.
maar dan krijg je het gezijk bij de bank,+star kapitaal blbalbla.
Ja ik ge de economie in!

Kzat al wel te denken aan een chip onder je board + met geluid of GPS.
Maar hoe moet je zo iets aan doen, en makkelijk uit te zetten.
daarom moet je gewoon ontiegelijk je bodydrag skills oefenen, en herstart skillss..
En gewoon steeds blijven kijken naar de richting van je board..
Jeroen89

Antwoord #19766 Augustus 02, 2009, 23:38:07
edit2Rapporteer  
Of net zoals bij mijn 2e les iemand hebben die even mijn board vriendelijk bij mij kwam afgeven Grin
Weet niet wie het was maar nog bedankt hiervoor (scheelt  mij weer een hoop gezwoeg ThumpsUp)
Gewoon_Mart

Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #19767 Augustus 02, 2009, 23:55:16
edit2Rapporteer  
Of net zoals bij mijn 2e les iemand hebben die even mijn board vriendelijk bij mij kwam afgeven Grin
Weet niet wie het was maar nog bedankt hiervoor (scheelt  mij weer een hoop gezwoeg ThumpsUp)

Goede service! zoals het hoord, beetje op mekaar letten en helpen!
Michiel.
Moderator

Antwoord #19768 Augustus 03, 2009, 06:54:45
edit2Rapporteer  
Het valt mij op dat veel beginners-af de kunst van het bodydraggen totaal niet meester is. Dat zorgt er ook vaak voor dat je niet meer bij je boardje terecht kan komen.

De Ocean Rodeo GoJoe is helemaal zo gek nog niet, maar bij de jonge fresstyle minded generatie natuurlijk "not-done"

Ik zie mensen ook weleens met een opgeblazen zwembandje over hun grabhandle varen
HDFrank

Antwoord #19769 Augustus 03, 2009, 10:07:08
edit2Rapporteer  
En dat werkt perfect Michiel. Alleen scheuren die dingen aan de onderkant stuk als je een paar goeie klappers hebt gemaakt.

Maar het positieve is dat ze altijd terug draaien (goed zichtbaar) en net zoals de dure uitvoering altijd met de wind mee gaan en  minder met de stroming.

Ik heb er nog een paar in de achtebak liggen.
thomasr

Antwoord #19770 Augustus 03, 2009, 10:12:44
edit2Rapporteer  
@ Michiel? worden het nog banditjes 3 voor jou?
ze hebben nu wel one-pump Wink

je moet ook nog maar eens aan mijn havocje hangen!
(als het weer eens fatsoenlijk gaat waaien tenminste)
El Banditos

Antwoord #19771 Augustus 03, 2009, 10:20:07
edit2Rapporteer  
Ja zo'n GoJoe lijkt me toch wel handig. Gister ook mijn boardje weer verloren en uiteindelijk wel gekregen maar heb het upwind bodydraggen echt nog niet lekker door, op een of andere manier steeds mijn hoofd onderwater.

Ik verlies eigenlijk alleen mijn board nog maar omdat ik mijn straps gewoon niet strakker kan zetten, heb echt het idee dat mijn voeten er te los in zitten.

Iemand een idee hoe dit toch nog iets strakker kan?
Michiel.
Moderator

Antwoord #19772 Augustus 03, 2009, 10:37:42
edit2Rapporteer  
@ Michiel? worden het nog banditjes 3 voor jou?
ze hebben nu wel one-pump Wink

Zou zomaar kunnen. Ik ga eerst testen voordat ik daar een uitspraak over ga doen. Maar ze moeten wel eenverbeterd bargevoel wil ik niet voor de Notussen gaan in het volgende seizoen. Hoe meer ik die vaar, en dan vervolgens weer aan de dossen ga hangen, hoe meer ik die kites ga waarderen.

De Notus is niet heel veel beter kwa prestaties als de dos, maar de stabiliteit is gewoon ongekend goed, herstart zeer betrouwbaar & veel comfortabeler.

Maar waar ik echt enorm van onder de indruk ben is het bargevoel. Zelfs tijdens een ingehaakte kiteloop voel je precies waar de kite zich bevindt in de draai. Geld ook voor rotaties tijdens hoge sprongen e.d.

De Dossen geven goede feedback tijdens het varen en springen, maar niet zo goed tijdens transitions, kiteloops en rotatiesprongen e.d.
Alleen enkele C-kites geven eenzelfde goede feedback, geen enkele SLE/Bow/Delta die daar nog in de buurt komen.

Verder heb ik interesse in de Core RiotXR. In dat nieuwe filmpje doen ze mooie dingen met die Duitse, veredelde zakdoek Grin

Ook wil ik de RPM eens proberen. Uit de reviews komt hij zeer goed naar voren ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Antwoord #19773 Augustus 03, 2009, 10:39:54
edit2Rapporteer  
Ja zo'n GoJoe lijkt me toch wel handig. Gister ook mijn boardje weer verloren en uiteindelijk wel gekregen maar heb het upwind bodydraggen echt nog niet lekker door, op een of andere manier steeds mijn hoofd onderwater.

Ik verlies eigenlijk alleen mijn board nog maar omdat ik mijn straps gewoon niet strakker kan zetten, heb echt het idee dat mijn voeten er te los in zitten.

Iemand een idee hoe dit toch nog iets strakker kan?

Welke maat voeten heb je dan? Als dat niet groter is als maat 40 ligt het aan je straps. Zijn je voeten wel groter, dan is het waarschijnlijk je kiteniveau die beperktend werkt.

Was je gisteren nog op het water? De wind, chop en golfslag was dermate dat je echt wel een flinke portie ervaring nodig had om hoogte te kunnen houden. Daarom nam ik maar niet het risico om even gedag te komen zeggen Wink
El Banditos

Antwoord #19774 Augustus 03, 2009, 10:52:15
edit2Rapporteer  
Was je op Rock dan? Ik ben geweest Grin, ging lekker, hoogte houden lukte ook aardig. Was met een 14m SS TD bezig op 1e slag.

Af en toe was de wind wel  te weinig om goed hoogte te houden, maar dan gewoon wat verder zee op varen en dan kwam ik toch wel weer terug op het start puntje.

Nee ik heb maat 42, en ze zitten wel prima alleen echt net een klein stukje strakker zou niet erg zijn. Als er een golfje overheen slaat dan wil hij weleens een heel stuk lossen schieten, maar wel steeds minder. Heb het idee dat de pads ook nog beetje gevormd moeten worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.