BRAZIL

Jaimeson!

Juli 03, 2004, 17:59:29
edit2Rapporteer  
Heeee,

Ga binnenkort (18 juli) naar forteleza, Brazil! Nu doet Martinair een beetje moeilijk over het meenemen van een board (kost weer 160 pleuro xtra).
Heeft iemand toevallig ervaring met huren van boards in Forteleza en omstreken???
En heeft iemand nog tips voor die omgeving qua kite-spots!!

Tkzzz
Plaat
Emiel

Antwoord #1 Juli 03, 2004, 18:56:49
edit2Rapporteer  
hoe groot is je board?? als ie kleiner als 150 is gewoon zeggen dat het een snowboard is dan doen ze nergens moeilijk over
Jaimeson!

Antwoord #2 Juli 03, 2004, 19:37:46
edit2Rapporteer  
Helaas istie 168 en ze hadden het erover dat ie L+B+H niet groter dan 165 mocht zijn.
Zit er nu ook zwaar aan te denken om gewoon een kleiner board te kopen (heb ik ondertussen toch nodig om met wat meer wind te kunnen varen)

Dus als er mensen nog tips hebben voor boards (tussen de 125 en 145) zijn die ook welkom.
Emiel

Antwoord #3 Juli 03, 2004, 19:56:36
edit2Rapporteer  
fanatic skyrider
Thunder
Gast
Antwoord #4 Juli 03, 2004, 20:00:16
edit2Rapporteer  
Aloha,
ik vaar zelf op het brunotti boardje SYCO van 1.40m en 36cm breed (uit 2003) ik vind het een fijn board en met veel wind heel lang te houden.
maar natuurlijk is de voorkeur voor een bepaald board heel persoonlijk.
er zijn nog wel shops die ze hebben ze kosten nu zo'n 500 euro.

Adios

Thunder.
Jaimeson!

Antwoord #5 Juli 03, 2004, 20:16:15
edit2Rapporteer  
Aloha,
ik vaar zelf op het brunotti boardje SYCO van 1.40m en 36cm breed (uit 2003) ik vind het een fijn board en met veel wind heel lang te houden.
maar natuurlijk is de voorkeur voor een bepaald board heel persoonlijk.
er zijn nog wel shops die ze hebben ze kosten nu zo'n 500 euro.

Adios

Thunder.

Heee,

tkz voor de tip!!!!! zal is ff rond gaan koekeloeren
Emiel

Antwoord #6 Juli 03, 2004, 21:50:07
edit2Rapporteer  
is idd ook een super goed board
Ian

Antwoord #7 Juli 04, 2004, 00:09:06
edit2Rapporteer  
ga naar cumbuco is een veel vettere plek dan fortaleza op slechts 30 min rijden afstand. Je hebt daar echt zeer mooie spots. Lagoons met supervlak water en elke dag wind!!
Board mag wel mee hoor, zeg dat het niet lager is dan 140-150cm. Gewoon in een snowboardtas doen ofzo. kites apart.
Joren

Antwoord #8 Juli 04, 2004, 08:44:03
edit2Rapporteer  
hoe groot is je board?? als ie kleiner als 150 is gewoon zeggen dat het een snowboard is dan doen ze nergens moeilijk over

hahah snowboarden in brazilie
Emiel

Antwoord #9 Juli 04, 2004, 10:59:08
edit2Rapporteer  
sandboarden kan wel, dat doe je met snowboards of je zegt dattie daar gerepareert moet worden omdat ie daar gekocht is
DXP

Antwoord #10 Juli 04, 2004, 11:38:35
edit2Rapporteer  
Je kunt inderdaad het beste naar Cumbuco gaan. Voor zover ik weet kun je op drie plaatsen materiaal huren (is wel redelijk beperkt):
* Bij hotel 'Holland House' is net een surfshop geopend door Aki (een Oostenrijker)
* Hotel Eco Paradise (prima plek om te gaan zittern overigens!). Materiaal wordt hier door de manager verhuurd. Heb ik zelf niet gezien omdat die vent er niet was toen ik daar zat
* Verder is 100m naast Eco paradise net een nieuwe surfshop geopend door Luis en Marco. Zij hebben materiaal (RRD) en geven ook les. Zijn sowieso zeer relaxte gasten.

Je zou eventueel nog kunnen informeren bij Bruce, de eigenaar van restaurant 'De Boxing Kangaroo'. Bruce probeert Cumbuco zoveel mogelijk te promoten en kent alle adresjes. (website www.cumbuco-beach.com, emailboxingkangaroo@bol.br.com). Verder zit er nog een Duitser (Cris) die ook probeert voet aan de grond te krijgen. Hij doet dagelijks verslag op http://www.kite-surf.com/ (topic Cumbuco)

Overigens is Cumbuco een absolute aanrader: ben er eind mei 2 weken geweest en ga aan het einde van het jaar nog een keer!

Succes  ;D
Jaimeson!

Antwoord #11 Juli 04, 2004, 17:27:12
edit2Rapporteer  
Je kunt inderdaad het beste naar Cumbuco gaan. Voor zover ik weet kun je op drie plaatsen materiaal huren (is wel redelijk beperkt):
* Bij hotel 'Holland House' is net een surfshop geopend door Aki (een Oostenrijker)
* Hotel Eco Paradise (prima plek om te gaan zittern overigens!). Materiaal wordt hier door de manager verhuurd. Heb ik zelf niet gezien omdat die vent er niet was toen ik daar zat
* Verder is 100m naast Eco paradise net een nieuwe surfshop geopend door Luis en Marco. Zij hebben materiaal (RRD) en geven ook les. Zijn sowieso zeer relaxte gasten.

Je zou eventueel nog kunnen informeren bij Bruce, de eigenaar van restaurant 'De Boxing Kangaroo'. Bruce probeert Cumbuco zoveel mogelijk te promoten en kent alle adresjes. (website www.cumbuco-beach.com, emailboxingkangaroo@bol.br.com). Verder zit er nog een Duitser (Cris) die ook probeert voet aan de grond te krijgen. Hij doet dagelijks verslag op http://www.kite-surf.com/ (topic Cumbuco)

Overigens is Cumbuco een absolute aanrader: ben er eind mei 2 weken geweest en ga aan het einde van het jaar nog een keer!

Succes  ;D

Heee,

Klinkt goed, zal gelijk ff de sites checken, dus als ik het begrijp niet te lang in forteleza blijven hangen maar lekker naar cumbuco gaan dus!!! Ben je toevallig nog in Jericacaora (ofzoiets) geweest! Daar heb ik ook het een en ander over gelezen en klinkt wel zwaar relaxi!! 8)

Bdkt he!
DXP

Antwoord #12 Juli 04, 2004, 17:44:04
edit2Rapporteer  
Fortaleza is ranzig. Veel dikke ouwe moffen met 16 jarige chickies. Heb de kreet 'Oh my god' nog nooit zo vaak gehoord  Wink
Overigens zitten er wel een paar vette clubs.

Jerricocoara staat nog op mijn verlanglijstje. Zeer veel goede verhalen over gehoord. Met name in Juli/Augustus waait er eigenlijk te hard 30 knopen en meer. Je kunt er met de bus heen, kost geen drol (8 euro of zoiets), maar duurt wel 6 uur..  Verder info kun je het beste aan Cris vragen.

Mazzel,

Paul

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.