Fysieke voorbereiding

Borec

Geen avatar

Augustus 03, 2007, 14:46:07
edit2Rapporteer  
Dames / Heren,

Even een vraagje. Welke spieren etc, worden er tijdens het Kite-surfen het meest belast? Hoe kan ik mijzelf fysiek het beste voorbereiden? Wat voor oefeningen / trainingen kan ik thuis doen om mijn eigen voor te bereiden en zo onnodige blessures te voorkomen?

Gr,
Ronald
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #1 Augustus 03, 2007, 14:50:32
edit2Rapporteer  
Belasting spieren: biceps brachii (biceps),

lattisimus dorsii, romboids,trapezius, teres mayor, teres minor---> rug dus

deltoids-> schouders (achterkant)

maar fysieke voorbereiding is denk ik niet echt nodig  ThumpsUp
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #2 Augustus 03, 2007, 15:07:05
edit2Rapporteer  
ik denk dat je benen het meest teverduren hebben(als je al kan varen dan)
en als je gaat springen je buikspieren(die voel ik nog wel eens na 'n dagje echt beulen)
biceps heb ik nooit last van maar die zijn bij mij (door m'n werk) goed in conditie.
triceps wel eens gevoeld.
en bij vlagerige wind voel ik m'n rug vaak.
dus als je iets wil trainen zou ik je buik rug benen en armen trainen...meer niet!!!
Jarno

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 03, 2007, 15:09:27
edit2Rapporteer  
buik rug armen en benen is wel ongeveer alles wat je kunt trainen melvin :-)

Maar ik ben t wel met je eens, benen worden soms een beetje zuur, dus kan geen kwaad die te trainen en met het trainen van je buikspieren verstevig je vaak ook je rug.

Je armen train je vanzelf wel met kiten zelf denk ik en die kan je ook het makkelijkst ontzien door gewoon tegen je stopper aan te varen.
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 03, 2007, 15:09:31
edit2Rapporteer  
Als ik m'kite vol gepompt heb, heb ik m'n warming-up wel gehad Smiley

Maar echt specifiek trainen... zou ik meegaan in wat hierboven staat
Idefixe

Antwoord #5 Augustus 03, 2007, 15:18:35
edit2Rapporteer  
puur afhankelijk onder welke omstandigheden je gaat varen en wat je wilt gaat doen.  Sommigen varen lekker rustig hun baantjes heen en weer en anderen staan een half uurtje keihard te knalluh.
Blijft natuurlijk wel een feit:  dat hoe beter je algemene conditie is / warming-up, hoe kleiner de kans op blessure's.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #6 Augustus 03, 2007, 15:51:00
edit2Rapporteer  
buik rug armen en benen is wel ongeveer alles wat je kunt trainen melvin :-)

Maar ik ben t wel met je eens, benen worden soms een beetje zuur, dus kan geen kwaad die te trainen en met het trainen van je buikspieren verstevig je vaak ook je rug.

Je armen train je vanzelf wel met kiten zelf denk ik en die kan je ook het makkelijkst ontzien door gewoon tegen je stopper aan te varen.
tja...ik zei ook; meer niet!!!
o ja mischien is het ook verstandig om je sluitpier te trainen,als je voor het eerst echt heeeeel hoog gaat.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Augustus 03, 2007, 15:59:37
edit2Rapporteer  
Vooral belangrijk is om je rug te verstevigen, die krijgt aardig wat te verduren.

En verder kun je voor het gemak je benen en buik trainen.
Na een goede sessie heb ik altijd een week spierpijn in mijn buik.
Super Cooper

Antwoord #8 Augustus 03, 2007, 23:31:10
edit2Rapporteer  
Citaat
tja...ik zei ook; meer niet!!!
o ja mischien is het ook verstandig om je sluitpier te trainen,als je voor het eerst echt heeeeel hoog gaat.

Citaat

Goed advies, is zo zonde van je pak
Hessel

Antwoord #9 Augustus 04, 2007, 00:00:10
edit2Rapporteer  
Gewoon op de fiets naar je kitespot met al je kitespullen op je fiets/rug, das pas een warming up. Maar natuurlijk wel tegen de wind in he
Borec

Geen avatar

Antwoord #10 Augustus 04, 2007, 01:46:39
edit2Rapporteer  
Allemaal bedankt voor de reacties. In principe makkelijke dingen die thuis te trainen zijn en met een half uurtje inspanning per dag.
Borec

Geen avatar

Antwoord #11 Augustus 04, 2007, 01:48:14
edit2Rapporteer  
Gewoon op de fiets naar je kitespot met al je kitespullen op je fiets/rug, das pas een warming up. Maar natuurlijk wel tegen de wind in he

Grin Als ik het op de fiets moet gaan doen blijft er geen tijd om te kiten over.... Dichtsbijzijnde is hier zo'n 125km vandaan.... Inderdaad goede warming-up, maar als ik er ben kan ik gelijk met de cooling-down beginnen met terugfietsen... Grin
TtHoM@s

Antwoord #12 Augustus 04, 2007, 04:21:31
edit2Rapporteer  
ik ontspan me sluiter spier liever gewoon lekker laten lopen en dan van uit mid-air je pijp legen  Joepie
Marja de Bij

Antwoord #13 Augustus 04, 2007, 14:07:41
edit2Rapporteer  
Laat je ook regelmatig masseren door een goede sportmasseur. Als je spieren beter doorbloed zijn, kun je meer presteren en heb je minder last van spierpijn.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #14 Augustus 05, 2007, 04:21:03
edit2Rapporteer  
ik ben dol op masages!!!
en niet alleen m'n plassertje hoeft dan te worden gemaseerd.
de rest mag ook hoor!

(HJ) MINI-ME

Antwoord #15 Augustus 05, 2007, 04:40:44
edit2Rapporteer  
Ik denk de buikspieren... Dat zijn in ieder geval de spieren die ik het beste voel wanner ik de volgende dag wakker wordt.....
Spikey

Antwoord #16 Augustus 05, 2007, 14:42:20
edit2Rapporteer  
Belasting spieren: biceps brachii (biceps),

lattisimus dorsii, romboids,trapezius, teres mayor, teres minor---> rug dus

deltoids-> schouders (achterkant)

maar fysieke voorbereiding is denk ik niet echt nodig ThumpsUp

just stretch those musccles dudes !!!!! EVERYTIME
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.