WaZuP
|
Oja zit nu alweer in zambia dus dat betekent dat ik dinsdag weer in ned zit om onze wateren weer onveilig te maken hoe zit het met het weer jongens nog mensen aan t varen?
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Mooi verslag!!!!!!!! Het zou ook te mooi om waar te zijn, een kite als een c-shape en de high-end van een bow!!! Ben toch blij dat ik voor de SW gegaan ben want die gebruik ik naast mijn Raven's als high-wind kite.
Fer zie je nu hier was ik al bang voor met de waroo, minder high-end!!
|
|
|
WaZuP
|
en als je de bardruk van je shocwave veel vind weet ik mischien wel iets om die minder te maken
|
|
|
KiteDemon
|
Hey Tim, I told you so (grinnik_kitesmiley) Mooie vergelijking kerel Volgens mij mag jij je de bow/SLE expert van NL noemen, gezien je ervaring met de meeste merken en aantal uren die je ermee hebt gedraaid in SA. Het blijven haken van de bridle zal in de produktieversie opgelost moeten zijn. Ik hoop de 9 eind deze maand in huis te hebben. Wat depower betreft lees ik gemixte berichten, dus ff afwachten wat de produktie versie gaat doen. Voor Ollanda is een bereik tot 35 knopen ruim voldoende (beetje afhankelijk van je skills en de rest natuurlijk) Volgende generatie bows gaat hopelijk de performance van de Xbow krijgen met de handling van de Waroo. Dit toont alleen maar aan dat de designers op de goede weg met bow/SLE zitten, en dat de ontwikkelingen wel heel erg hard gaan met dit concept.
|
|
|
KiteDemon
|
Mooi verslag!!!!!!!! Het zou ook te mooi om waar te zijn, een kite als een c-shape en de high-end van een bow!!! Ben toch blij dat ik voor de SW gegaan ben want die gebruik ik naast mijn Raven's als high-wind kite.
Tot 35 is ruim voldoende Arjen. Maar juist de handling als een C-shaped sluit beter aan bij mijn Raafjes.
|
|
|
WaZuP
|
Yep
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Tot 35 is ruim voldoende Arjen. Maar juist de handling als een C-shaped sluit beter aan bij mijn Raafjes. Fer, hij schrijft dat hij al met 30 knopen flink overpowerd was!!
|
|
|
WaZuP
|
ja maar dat kun je vergelijken met een bijna 40 knopen hier door de grotere luchtvochtigheid,
ik zit te denken om de bar van de slingshot turbo diesel te kopen want denk toch wel dat dat de beste pulleybar op t moment is
hij is simpel zeer simpel en heeft een stopperbal die gewoon te goed werkt als je bar er tegen aan zet kan je ber niet verder en anders kun je hem gewoon heen en wweer glijden langs je depoerlijn en bam bar er tegen aan en hij stopt
|
|
|
Arjen
|
Alleen die bar los kost wel 400 euro!!!!! ja maar dat kun je vergelijken met een bijna 40 knopen hier door de grotere luchtvochtigheid,
ik zit te denken om de bar van de slingshot turbo diesel te kopen want denk toch wel dat dat de beste pulleybar op t moment is
hij is simpel zeer simpel en heeft een stopperbal die gewoon te goed werkt als je bar er tegen aan zet kan je ber niet verder en anders kun je hem gewoon heen en wweer glijden langs je depoerlijn en bam bar er tegen aan en hij stopt
|
|
|
|
WaZuP
|
ohhh oke dat word dus maar ff denken maar het is wel ver uit de beste bow kite bar die ik heb gezien
het is echt 10 x zo goed als de cabrinha airush en naish bar,
|
|
|
Arjen
|
Wat vond je van de Waroo bar?
|
|
|
Arjen
|
Zou trouwens wel willen weten wat Arno van de Waroo vind. Arno als je dit leest zou je de Waroo eens willen testen.
|
|
|
WaZuP
|
ik vond de bar van de waroo niet echt goed maar dat was een pre productie
|
|
|
KiteDemon
|
De Slingybar is de idd de meest geniale bar voor SLE´s die er is, maar wel de pulleys eraf halen als je die met de waroo gaat gebruiken.
@ Arjen Shockwave, 40 knoopjes aan highend is meer dan ruim voldoende!! Daarbij ook niet zo´n verschil in handling met mijn overige C-shapes. Dat is ook de reden waarom ik voor de Waroo ben gegaan.
|
|
|
xXx-stef-xXx
Gast
|
nice vergelijking! ben weer wat info rijker
|
|
|
KiteDemon
|
Tim, heb je ook nog de andere settings geprobeerd op de Waroo? Hij is goed te tunen op draaisnelheid en bardruk. Achterste knoopjes voor draaien om de tip en meeste power in de draai, en de voorste knoopjes voor draaien om zijn eigen as zoals de Xbow. Tevens wordt de bardruk nog lichter in de laatse setting.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Ik heb vandaag uitgebreidt aan de 9m Waroo gehangen, (dank je Bart).
Tjonge jonge wat een lekkere kite zeg, rete hard scheuren, en prima springen, met transitions heb je een onwijze lift. Je kan met de bar je kite helemaal naar wens bedienen, daar bedoel ik mee dat je lekker kan spelen met je bar in tricks doen, het is echt een gashandle de bar, bij de meeste Bow kites stalt de kite maar bij de Waroo gaat die steeds harder trekken als je de bar aantrekt. qua springen is die in vergelijking met de Shockwave, Crossbow en Switchblade wel iets minder. Persoonljk vind ik de Shockwave een echt springmonster.
Kite is stabiel, en stuurt inderdaad als een snele C-kite, je hoeft veel minder te wennen als met de andere Bows.
Barretje is lekker, ligt goed in de hand, een stopper op je depowertouw zou wel erg lekker zijn. Als je de stopper dan precies goed zet dan lijkt het net een C-kite waar je mee staat. Ik weet niet de high end van de Warroo 9m, vandaag was het 6bf en had meer dan genoeg om los te gaan. De wind zakte in naar 4bf en nog steeds genoeg power om te varen en te springen.
|
|
|
KiteDemon
|
In welke setting heb je ermee gevaren Ar?
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
vandaag ook ff die waroo aan de tand mogen voelen..... DAMN! wat een bizarre kite! hele licht bardruk (lichter dan mijn fuels 2005), superstrak en direct stuurgedrag lekkere lift, en een gashendel!!! niet te geloven dat gevoel, rustig varen, bar naar je toe en whap! vol snelheid zonder extreme druk op je rail (echt een vreemd gevoel)
heb je een te hoge snelheid of raak je licht overpowerd, iets depoweren en je bent je snelheid zo kwijt.
enige nadeel vond ik dat je bij het spinnen van je bar meteen al je druk kwijt bent( op te lossen met een stoppertje) daarnaast voelde ik niet goed waar de kite zat tijdens jumps, misschien is dit een kwestie van gewenning?
maar echt een toppertje!!
|
|
|
Passie
|
als 't morgen waait.. kan je de waroo testen aan grevelingen dam of herkingen
|
|
|
|
Sake
Gast
|
@ Arno Weer mooi verslagje
Voor het perspectief: volgens Simon van Best is de Waroo 9 feitelijk een 10m.
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
Was er trouwens ook de Yarga Pro te testen?? Iemand mee gevaren? Heb er zelf namelijk ook mee gevarenen en vond het echt een topkite die zeker net zo goed en miss wel btr is als andere kites qua performance...
|
|
|