vergelijking best waroo 9 met crossbow9

WaZuP

Berichten: 1458
Februari 17, 2006, 19:22:41
edit2Rapporteer  
heb de waroo net in cape town aan de tand gevoeld in 15 oplopend tot 25 a 30 knopen onshore

Ik heb hem eerst met 2 colleg's van cabrinha getest met weinig wind op het strand en onze eerste indruk: damn dit is eigenlijk wel een heel stuk makkelijker dan de crossbow, wat we ermee bedoelen is eigenlijk:

hij vaart/vliegt als een gewone c-shaped net zo direct zelfde draairadius zeer goede pull in kiteloops (was op de middelste setting) en een gewone 4 lijns bar zonder enige bardruk,
maar de goede depower van een bowkite en de low end van een bowkite.

springen gaat veel meer als een c-shaped iets moeilijker om je rail te houden maar landen is wel weer veel makkelijker dan met een bow. Ook in je sprong voel je meer het c-shaped gedrag lekker vloat gevoel en langzaam naar beneden komen.

Wat alleen opviel is dat de depower in de high end echt stukke minder is dan van de crossbow
de crossbow 9 kon ik in cape town tot ongeveer 45 knopen houden (ben 85 maar de wind heeft veel meer kracht in cape town door de luchtvochtig heid) en de waroo tot 30 en toen was ik echt zwaar overpowerd op het strand. Waarschijnlijk komt dit toch door de pulleybar.

Wat me ook opviel is dat de bridle van de waroo soms achter sommige stukjes van de kite blijft haken, en de relounch is niet zo makkelijk en snel als die van de crossbow.

De ventiele op de crossbow zijn niet geweldig maar blijven wel altijd sluiten terwijl de ventielen op de waroo erg uitgelubbert leken te zijn en sloten dus ook niet goed. (ik weet niet omdat dat is vanwege het een demo model is en is afgreagd.

Verder is het me niet gelukt om hem te inverteren wat mij makkijlijk lukt als ik het will (lees le niet hard oppompen)

Al met al had ik erg positieve dingen in de waroo die de crossbow niet heeft maar ook andersom, tog blijf ik met crossbow varen maar dat is gewoon mijn eigen gevoel en in de shop hebben we mijn crossbow beetje aangepast waardoor die 30 a 40% minder bardruk heeft en directer is.

Je moet weten dat ik voor cabrinha heb gewerkt maar ben ook erg goede vriendenben met de best kite shop tegenover ons en ben dus vrij objectief

Waroo:
+ direct stuurgedrag
+ weinig bardruk
+ bijna geen power in de powerzone als je bar loslaat
+ erg makkijk sprongen te landen
+ hangtime is lekker
+ ventielen op de le is vele male beter dan die op de crossbow
+ veel betere pull in kiteloops dan de crossbow
-  relounch (nog steeds erg goed maar iets minder dan met de crossbow)
-  bridle blijft haken achter de kite
-  minder depower  als de crossbow
-  de ventielen op de struts.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #1 Februari 17, 2006, 19:30:23
edit2Rapporteer  
Oja zit nu alweer in zambia dus dat betekent dat ik dinsdag weer in ned zit om onze wateren weer onveilig te maken hoe zit het met het weer jongens nog mensen aan t varen?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Februari 17, 2006, 19:44:09
edit2Rapporteer  
Mooi verslag!!!!!!!! Het zou ook te mooi om waar te zijn, een kite als een c-shape en de high-end van een bow!!! Ben toch blij dat ik voor de SW gegaan ben want die gebruik ik naast mijn Raven's als high-wind kite.

Fer zie je nu hier was ik al bang voor met de waroo, minder high-end!!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #3 Februari 17, 2006, 19:56:40
edit2Rapporteer  
en als je de bardruk van je shocwave veel vind weet ik mischien wel iets om die minder te maken
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 Februari 17, 2006, 19:57:17
edit2Rapporteer  
Hey Tim,

I told you so (grinnik_kitesmiley)
Mooie vergelijking kerel ThumpsUp
Volgens mij mag jij je de bow/SLE expert van NL noemen, gezien je ervaring met de meeste merken en aantal uren die je ermee hebt gedraaid in SA.

Het blijven haken van de bridle zal in de produktieversie opgelost moeten zijn.
Ik hoop de 9 eind deze maand in huis te hebben.
Wat depower betreft lees ik gemixte berichten, dus ff afwachten wat de produktie versie gaat doen.
Voor Ollanda is een bereik tot 35 knopen ruim voldoende (beetje afhankelijk van je skills en de rest natuurlijk)

Volgende generatie bows gaat hopelijk de performance van de Xbow krijgen met de handling van de Waroo.
Dit toont alleen maar aan dat de designers op de goede weg met bow/SLE zitten, en dat de ontwikkelingen wel heel erg hard gaan met dit concept.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #5 Februari 17, 2006, 19:59:54
edit2Rapporteer  
Mooi verslag!!!!!!!! Het zou ook te mooi om waar te zijn, een kite als een c-shape en de high-end van een bow!!! Ben toch blij dat ik voor de SW gegaan ben want die gebruik ik naast mijn Raven's als high-wind kite.

Fer zie je nu hier was ik al bang voor met de waroo, minder high-end!!

Tot 35 is ruim voldoende Arjen. Maar juist de handling als een C-shaped sluit beter aan bij mijn Raafjes.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #6 Februari 17, 2006, 20:01:25
edit2Rapporteer  
Yep
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 17, 2006, 20:04:53
edit2Rapporteer  
Mooi verslag!!!!!!!! Het zou ook te mooi om waar te zijn, een kite als een c-shape en de high-end van een bow!!! Ben toch blij dat ik voor de SW gegaan ben want die gebruik ik naast mijn Raven's als high-wind kite.

Fer zie je nu hier was ik al bang voor met de waroo, minder high-end!!

Tot 35 is ruim voldoende Arjen. Maar juist de handling als een C-shaped sluit beter aan bij mijn Raafjes.

Fer, hij schrijft dat hij al met 30 knopen flink overpowerd was!!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #8 Februari 17, 2006, 20:16:46
edit2Rapporteer  
ja maar dat kun je vergelijken met een bijna 40 knopen hier door de grotere luchtvochtigheid,

ik zit te denken om de bar van de slingshot turbo diesel te kopen want denk toch wel dat dat de beste pulleybar op t moment is

hij is simpel zeer simpel en heeft een stopperbal die gewoon te goed werkt als je bar er tegen aan zet kan je ber niet verder en anders kun je hem gewoon heen en wweer glijden langs je depoerlijn en bam bar er tegen aan en hij stopt
Arjen

Berichten: 435
Antwoord #9 Februari 17, 2006, 20:26:54
edit2Rapporteer  
Alleen die bar los kost wel 400 euro!!!!!   ThumpDown ThumpDown


ja maar dat kun je vergelijken met een bijna 40 knopen hier door de grotere luchtvochtigheid,

ik zit te denken om de bar van de slingshot turbo diesel te kopen want denk toch wel dat dat de beste pulleybar op t moment is

hij is simpel zeer simpel en heeft een stopperbal die gewoon te goed werkt als je bar er tegen aan zet kan je ber niet verder en anders kun je hem gewoon heen en wweer glijden langs je depoerlijn en bam bar er tegen aan en hij stopt
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Februari 17, 2006, 20:27:31
edit2Rapporteer  
400 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pffffffffffffffffffffff..............la at maar
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #11 Februari 17, 2006, 21:03:32
edit2Rapporteer  
ohhh oke dat word dus maar ff denken maar het is wel ver uit de beste bow kite bar die ik heb gezien

het is echt 10 x zo goed als de cabrinha airush en naish bar,
Arjen

Berichten: 435
Antwoord #12 Februari 17, 2006, 21:10:27
edit2Rapporteer  
Wat vond je van de Waroo bar?
Arjen

Berichten: 435
Antwoord #13 Februari 17, 2006, 21:12:30
edit2Rapporteer  
Zou trouwens wel willen weten wat Arno van de Waroo vind. Arno als je dit leest zou je de Waroo eens willen testen.  Joepie
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #14 Februari 17, 2006, 23:41:47
edit2Rapporteer  
ik vond de bar van de waroo niet echt goed maar dat was een pre productie
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #15 Februari 17, 2006, 23:58:49
edit2Rapporteer  
De Slingybar is de idd de meest geniale bar voor SLE´s die er is, maar wel de pulleys eraf halen als je die met de waroo gaat gebruiken.

@ Arjen Shockwave, 40 knoopjes aan highend is meer dan ruim voldoende!!
Daarbij ook niet zo´n verschil in handling met mijn overige C-shapes. Dat is ook de reden waarom ik voor de Waroo ben gegaan.
xXx-stef-xXx
Gast
Antwoord #16 Februari 18, 2006, 02:39:29
edit2Rapporteer  
nice vergelijking!
ben weer wat info rijker ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 Februari 18, 2006, 03:34:55
edit2Rapporteer  
Tim, heb je ook nog de andere settings geprobeerd op de Waroo?
Hij is goed te tunen op draaisnelheid en bardruk. Achterste knoopjes voor draaien om de tip en meeste power in de draai, en de voorste knoopjes voor draaien om zijn eigen as zoals de Xbow. Tevens wordt de bardruk nog lichter in de laatse setting.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #18 Februari 18, 2006, 03:43:16
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag uitgebreidt aan de 9m Waroo gehangen, (dank je Bart).

Tjonge jonge wat een lekkere kite zeg, rete hard scheuren, en prima springen, met transitions heb je een onwijze lift.
Je kan met de bar je kite helemaal naar wens bedienen, daar bedoel ik mee dat je lekker kan spelen met je bar in tricks doen, het is echt een gashandle de bar, bij de meeste Bow kites stalt de kite maar bij de Waroo gaat die steeds harder trekken als je de bar aantrekt.
qua springen is die in vergelijking met de Shockwave, Crossbow en Switchblade wel iets minder.
Persoonljk vind ik de Shockwave een echt springmonster.

Kite is stabiel, en stuurt inderdaad als een snele C-kite, je hoeft veel minder te wennen als met de andere Bows.

Barretje is lekker, ligt goed in de hand, een stopper op je depowertouw zou wel erg lekker zijn.
Als je de stopper dan precies goed zet dan lijkt het net een C-kite waar je mee staat.
Ik weet niet de high end van de Warroo 9m, vandaag was het 6bf en had meer dan genoeg om los te gaan.
De wind zakte in naar 4bf en nog steeds genoeg power om te varen en te springen.

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #19 Februari 18, 2006, 03:48:42
edit2Rapporteer  
In welke setting heb je ermee gevaren Ar?
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #20 Februari 18, 2006, 04:14:38
edit2Rapporteer  
vandaag ook ff die waroo aan de tand mogen voelen.....
DAMN! wat een bizarre kite! hele licht bardruk (lichter dan mijn fuels 2005), superstrak en direct stuurgedrag
lekkere lift, en een gashendel!!! niet te geloven dat gevoel, rustig varen, bar naar je toe en whap! vol snelheid zonder extreme druk op je rail (echt een vreemd gevoel)

heb je een te hoge snelheid of raak je licht overpowerd, iets depoweren en je bent je snelheid zo kwijt.

enige nadeel vond ik dat je bij het spinnen van je bar meteen al je druk kwijt bent( op te lossen met een stoppertje)
daarnaast voelde ik niet goed waar de kite zat tijdens jumps, misschien is dit een kwestie van gewenning?

maar echt een toppertje!!
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #21 Februari 18, 2006, 04:17:43
edit2Rapporteer  
als 't morgen waait.. kan je de waroo testen aan grevelingen dam of herkingen
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #22 Februari 18, 2006, 04:41:41
edit2Rapporteer  
kan niet w88 totdat ik ze krijg zeg...
Sake
Gast
Antwoord #23 Februari 18, 2006, 05:04:49
edit2Rapporteer  
@ Arno
Weer mooi verslagje

Voor het perspectief: volgens Simon van Best is de Waroo 9 feitelijk een 10m.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #24 Februari 18, 2006, 05:24:07
edit2Rapporteer  
Was er trouwens ook de Yarga Pro te testen?? Iemand mee gevaren? Heb er zelf namelijk ook mee gevarenen en vond het echt een topkite die zeker net zo goed en miss wel btr is als andere kites qua performance...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.