Hey Kentyman, wil je echte windgarantie dan moet je naar het westen tot zuidwesten.
Idd vanaf Perth naar het zuiden toe (Magaret River).
En kans op hoge golven (8 a 9 meter volgens windguru), hou magaret river maar eens in de gaten op
www.windguru.czHet oosten tussen Cairns en Sydney zeg maar is niet bepaald windzeker. Maar er zijn zeker mooie golven / spots mocht je ook van golfsurfen houden. Surfers paradise zit daar niet voor niets in de buurt.
Maar hou in je achterhoofd dat het op een surfers paradise niet waait, of zacht aflandig.
Volgens golfsurfers dan. Dan blijven de golven namelijk mooi clean.
Whit Sundays is bijvoorbeeld een surrealistische plek om te kiten, wat ik tenminste hoorde van een vriend van me die er vorig jaar was. Maar die is gaan golfsurfen langs die kustlijn (1300 km) en heeft weinig wind gehad.
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een trip maar ga waarschijnlijk naar het westen. Ik ga voor de windzekerheid.
Succes met plannen, zoek en (internet)surf eens rond op het Australische web. Locale surfshops en verenigingen kunnen veel info geven en zijn ook niet te beroerd om terug te mailen. (is mijn ervaring)