waar in Australie?

kentyman

April 06, 2005, 13:54:19
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij vertellen waar in Australie de beste kite-stranden zijn? Ik ben natuurlijk op zoek naar veel en vaak betrouwbare wind maar ook fijne stranden en rollende golven  @#$

Is de wind daar ook erg seizoensgebonden en zijn er plekken waar je sowieso niet moet zijn?
plaaggeest

Antwoord #1 April 06, 2005, 19:02:40
edit2Rapporteer  
pas op voor de haaitjes
Engel

Antwoord #2 April 06, 2005, 19:19:25
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen najaar (half november tot half december) langs de oostkust gereisd van Melbourne naar Cairns. Alleen in Melbourne heb ik ze zien kitesurfen maar dat was geen ideale stek. Was dichtbij een haven, geen golven, geen bijzonder vaarwater. Strand was er wel stil, geen toeristen. Behalve wij dan Wink
Verder langs de oostkust alleen maar golfsurfers tegengekomen.
Ik moet er wel even bij zeggen dat er ook niet veel wind stond. Maar ik weet niet of dat normaal is voor die periode van het jaar.
Verder wel een geweldig land hoor ! .^
~Dirk~

Antwoord #3 April 07, 2005, 07:15:39
edit2Rapporteer  
Bij mijn weten word er in Perth ook behoorlijk gekite,  ik heb het niet gezien toen ik er was, maar dat was ook al ff geleden en was de populariteit van de sport nog niet zo groot. Het is dan ook iets wat ik van uit de diverse forums heb. misschien is het goed om je vraag in een internationaal forum(bv. kiteforum.com of kite-surf.com ect.) uit te zetten, ik denk dat je dan wat meer antwoorden krijgt.
Wat ik wel weet is dat delen van de Oostkust seizoens gebonden zijn door de aanwezigheid van een behoorlijk giftige kwallen soort (stingers/yellybox fish) en in het Noorden zie je helemaal niemand het water in gaan (zwemmen wat groot uitgevallen hagedisjes met tandjes rond)

Kijk hier ook ff; http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/country.php?country=Australia
Airjan
Gast
Antwoord #4 April 07, 2005, 12:20:54
edit2Rapporteer  
Als je in de buurt van Sydney komt heb je tussen Manly en Narabeen een stuk strand waar erg veel gekite wordt. Ben er zelf 2 jaar geleden geweest en toen waren daar elke dag zo'n 20 mensen op het water.
Bazaki_Thijs

Antwoord #5 April 07, 2005, 12:36:57
edit2Rapporteer  
Perth beste
eddie
Gast
Antwoord #6 April 08, 2005, 02:26:02
edit2Rapporteer  
Wat....in het noorden niet kite surfen?? Je zou ze moeten zien als er een cycloon in de buurt is!!!!
Maar de west kust is absoluut het beste. Vooral Geraldton!
~Dirk~

Antwoord #7 April 08, 2005, 07:06:43
edit2Rapporteer  
Wat....in het noorden niet kite surfen?? Je zou ze moeten zien als er een cycloon in de buurt is!!!!
Maar de west kust is absoluut het beste. Vooral Geraldton!
Waar dan eddie, toch niet in Darwin, daar mijden ze het water als de pest
kentyman

Antwoord #8 April 08, 2005, 09:37:04
edit2Rapporteer  
thanks for the reactions mates! Ik ga sowieso 't internet nog wel ff uitpluizen, maar hoe zit 't met de windzekerheid? Hebben ze daar ook zoiets als "tradewinds" of moet je wachten op een cyclone of een seizoen?

is "the sunshine state" Queensland een goede plek? Mijn geografische kennis van AUstralie is zeer slecht dus ik ben nu een kaartje aan 't zoeken...
Airjan

Antwoord #9 April 14, 2005, 12:51:33
edit2Rapporteer  
Surfersparadise is volgens mij ook een uitstekende plek om te kitesurfen, ligt in Queensland worden ook regelmatig wedstrijden gehouden.
Brenkie

Antwoord #10 April 14, 2005, 13:13:55
edit2Rapporteer  
Hey Kentyman, wil je echte windgarantie dan moet je naar het westen tot zuidwesten.
Idd vanaf Perth naar het zuiden toe (Magaret River).
En kans op hoge golven (8 a 9 meter volgens windguru), hou magaret river maar eens in de gaten op www.windguru.cz

Het oosten tussen Cairns en Sydney zeg maar is niet bepaald windzeker. Maar er zijn zeker mooie golven / spots mocht je ook van golfsurfen houden. Surfers paradise zit daar niet voor niets in de buurt.
Maar hou in je achterhoofd dat het op een surfers paradise niet waait, of zacht aflandig.
Volgens golfsurfers dan. Dan blijven de golven namelijk mooi clean.
Whit Sundays is bijvoorbeeld een surrealistische plek om te kiten, wat ik tenminste hoorde van een vriend van me die er vorig jaar was. Maar die is gaan golfsurfen langs die kustlijn (1300 km) en heeft weinig wind gehad.

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een trip maar ga waarschijnlijk naar het westen. Ik ga voor de windzekerheid.
Succes met plannen, zoek en (internet)surf eens rond op het Australische web. Locale surfshops en verenigingen kunnen veel info geven en zijn ook niet te beroerd om terug te mailen. (is mijn ervaring)
Friederike

Antwoord #11 April 14, 2005, 14:08:11
edit2Rapporteer  
Als je richting Sydney gaat heb je een aantal bekende stukjes strand zoals Bondi Beach en Cogee Beach...
Niet echt DE plek om te gaan kiten (qua wind en regeltjes)...maar...
Er zijn altijd "locals" die je kunnen vertellen waar de perfecte plekjes zijn ! En ze zijn nog wel zo "gek" om je er naar toe te brengen en je daarna uit te nodigen voor een good old aussie BBQ.
Ook zijn er een aantal mensen die speciale tochten (van ongeveer een week) organiseren.
Met een clubje reis je dan in een busje langs alle goede surfspots...food and bed included..
Of je moet zelf daar met een aantal "mates" een busje kopen (is serieus niet duur!!) en je gaat zelf op ontdekkingsreis  8)
gert-jan1971
Gast
Antwoord #12 April 14, 2005, 16:35:16
edit2Rapporteer  
Perth, hoor dat de place to be is....
eddie
Gast
Antwoord #13 April 15, 2005, 01:42:11
edit2Rapporteer  
Nogmaals, Geraldton is absoluut de meest wind zekere plek!!! Ongeveer 4 a 5 uurtjes rijden vanaf Perth richting het noorden. Vraag daar de locals voor de spots en je zult zien......!!!!

Trouwens, als je in oz bent in de Australische wintermaanden (Juni - September) ga dan naar het noorden. Zoek de plaats Nhulunbuy (ongeveer 800km oost van Darwin). Je hebt wel een 4wd nodig om hier te komen, maar absoluut de beste stranden en iedere dag 20 - 25 knopen konstant (east trade winds). Iedereen zeikt over krokodillen, maar niets van aan trekken. Ik woonde hier voor 2 jaar en iedere dag gesurft en gekite. Ze zijn er wel, maar deze tijd van het jaar hoef je er niet bang voor te zijn. Nogmaals top spot! Niet veel mensen weten het, dus heel erg rustig!!!!

Mail me maar voor meer info!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.