Ernstig, Slufter

tom_beul
Gast
Antwoord #25 Oktober 01, 2005, 20:38:43
edit2Rapporteer  
Nou mensen niet zeiken! Ik had het nog erger!

Kom ik aan om lekker te kiten
Oppompen en meteen PAF!!
Kite lek! en dat terwijl ik volgende week wedstrijd heb!
maar dankzij TOP coraaltje en top service
krijg ik mijn kite over 2 dagen weer
Coraaltje is gewoon top!
larssmits
Gast
Antwoord #26 Oktober 01, 2005, 21:12:24
edit2Rapporteer  
vandaag ook iemand met een fuel en een best lycra (hij vaarde trouwens ook met yarga's)
maarja kite dan met best
naish23

Geen avatar

Antwoord #27 Oktober 01, 2005, 21:24:50
edit2Rapporteer  
ik kan niet begrijpen dat een kiteboardschool daar les gaat geven terwijl het auto strand 10 x geschikter is daarvoor. .

Denk omdat het autostrand redelijk verzadigd is met lessers... Tegenwoordig moet je op een drukke dag echt door een haag van lessers heen voordat je redelijk kan varen (dat heb je ook wel met een beginnersspot, weet ik).
Silversurfer1

Antwoord #28 Oktober 01, 2005, 22:21:09
edit2Rapporteer  
er is maar 1 oplossing tegen drukte; kiteboarden nog duurder maken ;-)
TtHoM@s

Antwoord #29 Oktober 01, 2005, 22:31:06
edit2Rapporteer  
klinkt stom maar
als kite surfen slecht in het nieuws word gebracht word het ook rustiger.

maar blijven de spots dan open?
als je kitesurfen slecht in het nieuws heb gebracht heb je ook niet de best ervaring achter de rug.

van mij mag het zo blijven.
Darkwing
Gast
Antwoord #30 Oktober 01, 2005, 22:40:08
edit2Rapporteer  
klinkt stom maar
als kite surfen slecht in het nieuws word gebracht word het ook rustiger.

maar blijven de spots dan open?
als je kitesurfen slecht in het nieuws heb gebracht heb je ook niet de best ervaring achter de rug.

van mij mag het zo blijven.

Zou het daar echt veel rustiger van worden, lijkt me niet? Ik denk dat niemand gaat stoppen als kitesurfen slecht in het nieuws word gebracht.....
Bodhi

Antwoord #31 Oktober 02, 2005, 02:35:35
edit2Rapporteer  
IK kan met het verhaal van ErikkieR5 en KiteDemon wel voorstellen. De Slufter is gewoon het domein van de Slufterhufters. Dit zijn (waarschijnlijk) kiters die op een hoog niveau kunnen varen en heel goed weten waar ze mee bezig zijn. Tenminste, dit heb ik mee gekregen de keren dat ik op de Slufter gevaren heb. Het niveau daar, onder de locals, ligt gewoon hoog. Nu Autoplaya niet meer toegankelijk is met de auto en veel kiters van Autoplaya dat takke-eind lopen een beetje zat worden is de Slufter HET aangewezen alternatief. De Slufter is niet verder rijden, zelfs minder ver en de Slufter is ook gewoon cool, doe je niets aan, is gewoon zo. Op winderige dagen staat de Slufter nu dus ook stijf van de kites in de lucht, echt bizar. Een probleempje alleen, de meeste "niet-zo-ver-gevorderden" vergeten dat de Slufter eigenlijk wel enige skills verwacht van je. Ikzelf heb de conclusie getrokken dat ik volgend jaar misschien wel op de Slufter kan gaan varen. Maar op dit moment, nope, ik kan niet meekomen met de locals. Hopelijk voor de locals gaan meer mensen zich dit zelf realiseren en zullen vervelende situaties kunnen worden voorkomen!!

Tenslotte wil ik afsluiten met een tip: Zoek en gij zult vinden!! Wij waren Autoplaya ook helemaal zat en hebben nu een superspot gevonden. Jullie kunnen dat vast ook! Veel plezier morgen in ieder geval!  loser (hangloose_kitesmiley)
Bodhi

Antwoord #32 Oktober 02, 2005, 02:36:31
edit2Rapporteer  
Die  loser  moest een  ThumpsUp  zijn!
KiteDemon

Antwoord #33 Oktober 02, 2005, 09:12:48
edit2Rapporteer  
Dat het drukker zou worden dat wisten we al van tevoren. Dat is ook het probleem niet.
In de loop der jaren zijn er telkens wat meer kiters bij gekomen op de Slufter en iedereen kent iedereen ongeacht het niveau. We helpen elkaar ook altijd en er is altijd een relaxt sfeertje op het strand. Op het water ook geen probleem als het wat drukker is omdat we elkaar begrijpen en het vaart allemaal lekker door en langs elkaar zonder incidenten.
Met de komst van hele kuddes duitsers en andere nieuwe gezichten die zonder even met de locals te babbelen het water onveilig maken is daar acuut verandering in gebracht. Zelfs met die drukte zou het geen probleem hoeven te zijn als we elkaar ook een beetje respecteren op het water en niet gelijk met een grote bek opzetten.
tilburg

Antwoord #34 Oktober 02, 2005, 11:42:11
edit2Rapporteer  
daar zijn vaarregels voor! ThumpsUp
matman

Antwoord #35 Oktober 02, 2005, 12:38:27
edit2Rapporteer  
ik was vandaag bay watch aant spelen.. ik heb gewoon 2 boardjes gered.. 3 kites op gehaald van lessers... was niet leuk meer.. en nou lig ik hier kreupel op m'n pc stoel.. wat ik heb ik toch veel over voor de mede kiter:P

Een boardje was waarschijnlijk van mij (icon 140). En ja ik ben geen pro-kiter. Ik heb gewoon te weinig tijd om beter te worden. Maar ik kan me goed redden en goed upwind en mijn sprongen aardig landen En bovenal  ListenToMe ENORM NAAR MIJN ZIN. Ik kom al twee jaar op de slufter. Maar ik ben een beetje op mezelf en heb nooit contact met de locals (behalve goede-morgen, -middag en -avond). Dat wil niet zeggen dat ik geen respect voor ze heb. Want ik staat mooi te genieten van het betere beul-werk van de heren (én dames!). Ik zoek namelijk altijd de ruimte op, ergens achterin. En ja, ik vindt het soms ook te druk worden. Zaterdag had ik het wel om een uur of 13:00 gezien. Tering druk met 50-60  (geschokt_kitesmiley) kites in de lucht! en nog 20  (geschokt_kitesmiley) op het strand. En omdat ik vindt dat ik nog steeds geen 100% controle heb. Gaat ik maar weer naar huis.
matman

Antwoord #36 Oktober 02, 2005, 12:43:24
edit2Rapporteer  
En trouwens, over een paar weekenden wordt het zo weer rustiger hoor. 's winters trouwens ook. En als er ijs-schotsen ronddrijven op de slufter heb IK weer alle ruimte ThumpsUp
KiteDemon

Antwoord #37 Oktober 02, 2005, 19:02:38
edit2Rapporteer  
In tegenstelling tot gister stonden we vandaag met 5 man op het water ThumpsUp
Beetje tricky omstandigheden en af en toe erg vlagerig. Offshore windje maar rete vlak voor en na hoogtij. Dus volgende halte zou Stellendam zijn na materiaalpech. Leander had mazzel en kon nog net aan de kant komen na een gebroken lijn maar is wel zijn board kwijt.
Heerlijk genoten trouwens van de rust op het water en het windje waar we op zijn getrakteerd.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.