@LaurenS
|
Je hebt edam noord en edam zuid.Noord is net boven de camping bij de dijk.Geen beginnerspot.Varen met schoentjes aan te raden ,veel stenen.Zuid ligt tussen edam en volendam. Vind ik persoonlijk een leukere spot met ruimere oplaat/neerlaat zone in gras en geen stenen.Alleen moet de noordooster,niet te veel noord in zich hebben want dan gaat ie gedeeltelijk over land.Dus weinig wind bij het start gedeelte(irritant) Kijk ook ff op hanglos(beschrijving met pic van de noordspot)
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Je hebt edam noord en edam zuid.Noord is net boven de camping bij de dijk.Geen beginnerspot.Varen met schoentjes aan te raden ,veel stenen.Zuid ligt tussen edam en volendam. Vind ik persoonlijk een leukere spot met ruimere oplaat/neerlaat zone in gras en geen stenen.Alleen moet de noordooster,niet te veel noord in zich hebben want dan gaat ie gedeeltelijk over land.Dus weinig wind bij het start gedeelte(irritant) Kijk ook ff op hanglos(beschrijving met pic van de noordspot)
ok doe ik, ga zo ff naar Edam zuid. Thanks! Hmmm, de wind kakt weer in.... Wacht het ff af, misschien vanavond.. Is het langs de Zeedijk?
|
|
|
Dikkiedik
|
@ dikkiedik, welke richtingen zijn mogelijk om te varen op warder? woon zelf in Hoorn namelijk, is wel lekker dichtbij
Hai Ruben, je kunt er varen met NO-O-ZO, Noord en Zuid misschien ook nog wel maar dan kan je beter naar Andijk of Schellinkhout Het voordeel is dat het hier altijd heerlijk rustig is en veel ruimte, ondiep tot 50mtr uit de kant ofzo. Stuur me anders ff een berichtje voor de locatie, tis niet makkelijk te vinden.
|
|
|
Idefixe
|
strakkies ff enk sjekken dan
|
|
|
Langbeest
|
Is dat bij het zwembad?????
|
|
|
|
|
PeterKite
|
en volgens de knmi is er nu ook wat gaande....
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik kom net van Edam maar het was niet veel ,net te weinig om lekker te kunnen varen ... van het weekend ziet het er beter uit..
|
|
|
Dikkiedik
|
Hmm das vaag het waait hier vd planeten (zaandam) Maar ik heb een rustdag :-)
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
joehoe ben der weer bijna gezond en wel dit weekend zeker effe rossen ben er klaar voor
|
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Ik kom net van Edam maar het was niet veel ,net te weinig om lekker te kunnen varen ... van het weekend ziet het er beter uit.. Denk dat je te vroeg was. Het feest begon om half 8!!
|
|
|
@LaurenS
|
Leuke spot ! ............................ toch ?
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik kom net van Edam maar het was niet veel ,net te weinig om lekker te kunnen varen ... van het weekend ziet het er beter uit.. Denk dat je te vroeg was. Het feest begon om half 8!! Ja dat klopt ,ik ben om 18.15 weggegaan ...
|
|
|
best waroo's
|
was idd een feestje gisteravond vanaf 7.30 bij een super sunset kunnen knallen!!
|
|
|
Helix
Geen avatar
|
Iemand en goede tip voor vnavond? (geen thuisblijven ofzo....)
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Grappig dat jullie bijna alle avonden hebben kunnen varen!! Telkens als ik bv op vliegerweer.nl kijk, staat er zo goed als geen wind. Maar telkens hoor ik jullie zeggen dik gevaren met 20 knopen!! Geven de windmeters geen wind aan op de juiste plekken of is er lokaal een windhoos ofzo??
Tja, wat gaat het vanavond worden denken jullie? Weer varen? Maar welke plek is dan het beste...Enkhuizen, Edam of juist medemblik??
Krijg het nu wel spaans benouwd van die kl..te wind!! Wil varen!!!
|
|
|
roeb
Gast
|
Er staan geen windmeters lang de "oostkust" van het Ijselmaar (ja je kan via Meteo24 kijken hoe de wind in Andijk, of Medemblik is, maar hij laat dan de windgegevens van Stavoren zien).. Maar bijna iedere avond (vooral als het overdag zonnig is geweest), dan trekt de wind 's avonds aan naar 15+ knopen..
|
|
|
surf
Geen avatar
|
Top Robert,
Wat is jou idee van vandaag? Lekker warm, lekker windje? En dan naar Enk of ?? En dan vanaf 1800 ofzo? Of beter er al om 1600 zijn? Dan ga ik vandaag de stap maar eens wagen `)
|
|
|
best waroo's
|
@surf je hoeft er echt niet voor 1900h er te zijn! Ik zou zeggen Enkhuizen, vrij oostelijke wind!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Kom net van Medemblik vandaan Windstil en bewolkt had er geen vertrouwen in Iemand wel gevaren vandaag ??? joehoe ben der weer bijna gezond en wel dit weekend zeker effe rossen ben er klaar voor Lekker gewerkt Hans ??? ook een betje om je heenkijken tijdens het rijden . Ik zat al een uur naast je te zwaaien en te toeteren
|
|
|
Keut Local
|
Dudes, ik zit in Ghana en dacht laat ik eventjes Kitehigh.nl checken...volgens mij de 1ste keer dat deze site van uit Ghana wordt gecheckt. Ik ben hier aan `t reizen met m`n vriendin. Echt een land met mooie stranden, perfect om te kiten alleen daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. Wel paar Engelse golfsurfers gesproken, maar die hadden ook nog geen kiters gezien. Echt zonde, wat de omstandigheden en het weer zijn echt perfect! Zelf ook geen spullen mee, is me ook iets te riskant want als er hier wat gebeurt is het maar de vraag of je wordt geholpen en als je wordt geholpen de manier waarop...nou veel plezier met alle wind, oosten wind lees ik dus mooi avondsessies op Medemblik etc. en over 2 weken sta ik weer op `t water.
Owja, Robert, doe het even zo mail is zo langzaam...ik kom naar je feestje hoor!!! Doe de groeten aan Rob en Remco en de rest en tot over 2 weken!
Groeten Mark
|
|
|
|