Na lang wachten eindelijk een Wimt boardje weten te bemachtigen via ROHA voor een grondig test-verslag.
EERSTE INDRUKUit de doos/ verpakking valt meteen op dat het board er gelikt uitziet, strakke vormgeving en super nette afwerking. Verder valt op dat er veel aandacht besteed is aan het spuitwerk, het strakke edoch simpele design laat zelfs voor de Old-school riders (lees ouwe zakken) niets te wensen over.
Het board kenmerkt zich door de ronde outline, hier zie duidelijk dat de Ing. bouwer Wimt op de hoogte is van de druppel-vorm theorie. Verder heeft het board aan de onderkant een walhalla aan channels alla wakestyle*4.
ASSEMBLAGEFootpadzz en straps laten zich makkelijk monteren door de titanium gecoatte insert die netjes flush van onderen in het board gemonteerd zitten. Het plaatsen van de 6cm TFC fins verloopt ook op rolletjes vanwege de verzonken en keurig uitgelijnde vingaten.
Voor de echte Die hard freestylers wordt er ook een rollerleash meegeleverd plus aanhaakpunt op het board.
Tijdens de unhooked-kiteloop-board-offs is dit te gek...(*het board komt in de lucht vanzelf weer naar je toe!*)
OP HET WATERNa het insturen van de kite vertrekt het board snel en zonder spray. Hier valt ook direkt op dat het board zo goed rechtuit loopt dat het vrij veel kracht kost om het board naar switch te draaien. Na een kompleet verzuurt rechter been is het uiteindelijk dan toch gelukt om net voor het donker weer aan de kant te komen.
Tijdens de sessie van 1.5 hrs naar links en 1 hr naar rechts (stroom mee) enkele sprongen gewaagt, de pop is goed, en de landingen verlopen smooth. Kiteloops heb ik maar achterwege gelaten aangezien ik deze zeer zeldzame custom niet in een bouwpakket wilde veranderen...
Al met al, echt een aanrader, staat garrant voor veel plezier op en uit het water!! (voornamelijk van de mede kiters)
Groetsels OZ.
p.s. Wimt, om de OZK boardjes te testen zal ik voor de volgende keer een boardje meenemen die wel lekker vaart.