Vandaag onze Waroo 2007 binnen gekregen.
Deze hebben we aangeschaft als toekomstige vervanger voor onze Waroo 2006 aangezien deze de meeste vlieguren maakt (we hebben er nog een 7 en 12 naast) maar de 9 hangt
altijd in de lucht

.
Het is niet zo dat de 2006 uit elkaar valt op dit moment (integendeel, nog nooit problemen mee gehad), maar gezien de scherpe prijs bij Xwaterport èn dat er een nieuwe bar bij zit (wel een pluspunt), konden we het toch niet laten

Paar dingen vielen me op, hij komt steviger over dan de 2006, goede zaak aangezien we verder nog nooit problemen hebben gehad met onze Waroo 2006 dus dat wordt alleen maar duurzamer

.
Waar ik me wel over verbaasde was dat in plaats van 2 pulleys er nu totaal 6 pulleys opzitten.
(Ik dacht eerst nog een soort van reserve

, maar nader onderzoek gaf duidelijkheid).
4 rear en 2 front.
Nu heb ik bij de 2006 Waroo gewerkt met krimpkous over de bridles wat perfect werkt en heeft gewerkt. Tot op heden nog nooit een bridles hoeven vervangen.
Bij de 2007 front-bridle is het slijtage gevoelige stuk vervangen door een stuk dikker dyneema.
Waar ik wel benieuwd naar ben is in hoeverre er slijtagen optreedt bij de rear-bridles (krimpkousje is tenslotte zo geplaatst, dat is het probleem niet).
Ook ben ik benieuwd in hoeverre deze (plastic )pulleys zich beter houden dan de vorige METALEN Ronstan pulleys.
Zonder een discussie op te starten of het wel of geen goede pulleys zijn, ikzelf heb er namelijk nooit problemen mee gehad omdat ik ze nagenoeg elke keer schoonmaakte en insprayde met Sailcote Mclube.
"Jammer" is wel dat er geen mogelijkheid is tot het plaatsen van een tubing over het 2 ledige depowerkoord.
Dit blijft mijn inziens DE perfecte manier om slijtage van het depowerkoord tegen te gaan.
Wordt dus weer waxen..................
