Pulleys Waroo 2007

McBridges

November 02, 2007, 00:33:32
edit2Rapporteer  
Vandaag onze Waroo 2007 binnen gekregen.
Deze hebben we aangeschaft als toekomstige vervanger voor onze Waroo 2006 aangezien deze de meeste vlieguren maakt (we hebben er nog een 7 en 12 naast) maar de 9 hangt altijd in de lucht  Cool.

Het is niet zo dat de 2006 uit elkaar valt op dit moment (integendeel, nog nooit problemen mee gehad), maar gezien de scherpe prijs bij Xwaterport èn dat er een nieuwe bar bij zit (wel een pluspunt), konden we het toch niet laten  Grin
Paar dingen vielen me op, hij komt steviger over dan de 2006, goede zaak aangezien we verder nog nooit problemen hebben gehad met onze Waroo 2006 dus dat wordt alleen maar duurzamer  Joepie.

Waar ik me wel over verbaasde was dat in plaats van 2 pulleys er nu totaal 6 pulleys opzitten.
(Ik dacht eerst nog een soort van reserve  loser, maar nader onderzoek gaf duidelijkheid).
4 rear en 2 front.

Nu heb ik bij de 2006 Waroo gewerkt met krimpkous over de bridles wat perfect werkt en heeft gewerkt. Tot op heden nog nooit een bridles hoeven vervangen.
Bij de 2007 front-bridle is het slijtage gevoelige stuk vervangen door een stuk dikker dyneema.
Waar ik wel benieuwd naar ben is in hoeverre er slijtagen optreedt bij de rear-bridles (krimpkousje is tenslotte zo geplaatst, dat is het probleem niet).

Ook ben ik benieuwd in hoeverre deze (plastic )pulleys zich beter houden dan de vorige METALEN Ronstan pulleys.
Zonder een discussie op te starten of het wel of geen goede pulleys zijn, ikzelf heb er namelijk nooit problemen mee gehad omdat ik ze nagenoeg elke keer schoonmaakte en insprayde met Sailcote Mclube.

"Jammer" is wel dat er geen mogelijkheid is tot het plaatsen van een tubing over het 2 ledige depowerkoord.
Dit blijft mijn inziens DE perfecte manier om slijtage van het depowerkoord tegen te gaan.
Wordt dus weer waxen.................. Roll Eyes
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 November 02, 2007, 01:39:53
edit2Rapporteer  
Bij de rear bridle zou ik niks doen, mijn maat heefd ook Waroo's 2007 en de rear bridle's
slijten niet of nauwlijks. En als je krimpkous er omheen doet kan je niet zien hoe ver de
slijtage is, daarom is in de hoofd toom ook puur dynema gebruikt zonder mantel.

En veel plezier met je nieuw aanwinst! Grin
HansNet83

Geen avatar

Antwoord #2 November 03, 2007, 02:23:09
edit2Rapporteer  
Wat is dat voor iets "Sailcote Mclube" voor de pulleys ?
Waar wax je het depowerkoord mee ?
Waar koop je bovenstaande ?

Volgens mij moet je gewoon om de x-keer kiten nieuwe bridles eropzetten ... kost geen drol een paar stukjes dyneema.
Steph

Antwoord #3 November 03, 2007, 03:15:04
edit2Rapporteer  
De 2006 waren erg gevoelig voor slijtage aan de front bridles inderdaad. Die heb ik (bij weinig onderhoud) regelmatig zien breken. De pulleys waren dan ook uit staal en dat was nogal heftig voor die lijnen. Als er zand tussen kwam gingen ze slecht rollen. Bij onze school kites gingen ze wel kapot, bij prive kites heb ik het nooit meegemaakt.

Bij de 2007 hebben we eigenlijk weinig problemen. De rear bridles hebben we nog nooit slijtage aan gezien. De frontbridles eigenlijk ook nooit. Dat stukje Dyneema dat je kunt vervangen heb ik nooit problemen mee gehad. Het gaat een beetje rafelen, maar heb ik nog niet zien breken.
Waar ik wel problemen mee heb gehad is dat de pulley zelf breekt. Ze mogen dan wel van Ronstan zijn maar het is voornamelijk plastic en dat gaat gewoon kapot. Het rollende gedeelte breekt gewoon uit de pulley.
xxedguyxx

Antwoord #4 November 04, 2007, 00:06:22
edit2Rapporteer  
Yoo, ik heb een kapotte pulley bij me 2007rastarootje, heeft iemand een vervanged item liggen? Smiley
McBridges

Antwoord #5 November 05, 2007, 03:22:20
edit2Rapporteer  
Sailkote Mclube heb ik in Lelystad gehaald bij Tagrijn Emma (zeilartikelen etc.)
Klein busje 170 ml  €14,95, grote bus 470 ml.  €23,95, doe je een eeuwigheid mee  (grinnik_kitesmiley).
Andere dealers zitten in, Muiderzand, Bussum, Leiderdorp, en Aalsmeer.

Voor vervangende katrolletjes kun je ook denken aan Harken katrolletjes (blok 402 volgens mij) à € 11,50. Zijn perfecte katrollen en loopt/rolt altijd.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.