Als ik het zo allemaal lees ben je gewoon nog een beginner die niet veel van de kite/bar en bijbehorende afstelling begrijpt. Om dit dan af te reageren op een perfecte kite vind ik wel erg jammer.
Ik wil zeker niet deze kite hier afkraken. Ik vertel enkel mijn ervaring met deze kite tov mijn oude rhino's. Natuurlijk is het wennen, maar al ik andere Best kites van dezelfde grootte wel snel zie sturen, dan moet het ergens aan liggen.
Als we over het aantal knoopjes praten hier in dit topic, bedoelen jullie dan vanaf de kite en bar gezien of juist andersom?
Mijn conclusie is ook dat ik waarschijnlijk te veel verwacht heb van de hoeveelheid depower.
Ik had voorheen best veel moeite met tegen de wind in lopen als ik mijn oude rhino's op 12 uur had staan. Dat ging met de Waroo stukken beter, maar waarschijnlijk iets te goed.
Ik had mijn stuurlijnen op het 3e knoopje vanaf het uiteinde van de lijn.
Het iets meer aantrekken van de bar, zou zelfde effect geven als het bevestigen aan het 4e knoopje gezien vanaf uiteinde bevestigingslijn.
En toch bleef hij erg traag.
Met waterstarten bedoelde ik idd het op het boardje komen. Als ik andere adviezen lees, moet je daarbij juist wel de bar aantrekken om power en snelheid uit je kite te halen.
Eerst volgende surfdag, ga ik het met mijn nieuwe 2008 bar proberen. Als het dan nog niet geweldig is, zal ik XWatersport eens naar laten kijken