Gedoopte Waroo 2008 op Oostvoorne afgelopen vrijdag

marc010

Antwoord #25 Juni 16, 2008, 00:06:24
edit2Rapporteer  
Ik was vrijdag de hele dag op t autostrand... zag 2 jongens met een blauwe 11 aan het eind van het strand, die waroo stond zeker niet goed afgesteld..

over vrijdag........tot een uur was het net 13 knoopjes na een dipje was het na 3 uur redelijk te doen 15 , 16 knoopjes

verder.. konden vele 11 waroo en 10 bullaros die konden varen... 13 en 15 waroo hadden
zeker genoeg druk om lekker te kunnen hoogtelopen.

Die 10 bullaroos hebben echt een low end hoor!!

ik was met de roze 12 uit 2006.. varen ging na 3 uur redelijk, maar totaal geen hoogte kunnen lopen (erg k.ut)......
spruce

Antwoord #26 Juni 16, 2008, 01:58:07
edit2Rapporteer  
Als ik het zo allemaal lees ben je gewoon nog een beginner die niet veel van de kite/bar en bijbehorende afstelling begrijpt. Om dit dan af te reageren op een perfecte kite vind ik wel erg jammer.

Ik wil zeker niet deze kite hier afkraken. Ik vertel enkel mijn ervaring met deze kite tov mijn oude rhino's. Natuurlijk is het wennen, maar al ik andere Best kites van dezelfde grootte wel snel zie sturen, dan moet het ergens aan liggen.
Als we over het aantal knoopjes praten hier in dit topic, bedoelen jullie dan vanaf de kite en bar gezien of juist andersom?

Mijn conclusie is ook dat ik waarschijnlijk te veel verwacht heb van de hoeveelheid depower.
Ik had voorheen best veel moeite met tegen de wind in lopen als ik mijn oude rhino's op 12 uur had staan. Dat ging met de Waroo stukken beter, maar waarschijnlijk iets te goed.
Ik had mijn stuurlijnen op het 3e knoopje vanaf het uiteinde van de lijn.
Het iets meer aantrekken van de bar, zou zelfde effect geven als het bevestigen aan het 4e knoopje gezien vanaf uiteinde bevestigingslijn.
En toch bleef hij erg traag.

Met waterstarten bedoelde ik idd het op het boardje komen. Als ik andere adviezen lees, moet je daarbij juist wel de bar aantrekken om power en snelheid uit je kite te halen.

Eerst volgende surfdag, ga ik het met mijn nieuwe 2008 bar proberen. Als het dan nog niet geweldig is, zal ik XWatersport eens naar laten kijken
SvdH

Geen avatar

Antwoord #27 Juni 16, 2008, 02:54:05
edit2Rapporteer  
Of je moet gewoon ff les nemen met je kite.. 1 a 2 uurtjes.. heb je ook geen gekloot meer..
HansNet83

Geen avatar

Antwoord #28 Juni 16, 2008, 04:23:00
edit2Rapporteer  
Ik vraag me serieus wat er nu verkeerd aan is. Ik zag namelijk ook iemand op het water met een 2007 Waroo maar ook op AA afstelling. En die had wel een relaxe stuursnelheid.

Als ´t een groene waroo was dan was ik het. Ik heb een 11 m2, die overigens niet af te stellen is zoals de 2008 met A/B/C.
´t was vrijdag krap aan ... soms even genoeg wind, soms niet. Ik stuur altijd gedepowered in bij het starten en dan evt. was meer aantrekken ... terugsturen wat depowered ... en dan bij het insturen weer wat poweren ... dat werkte goed afgelopen vrijdag ... heb een lekkere middag gehad.

Voor je het weet ging hij van 12 uur naar links of recht de rand van het windvenster in. Verder was de stuursnelheid zeer traag, waardoor ik niet snel genoeg kon sinussen met deze matige wind.

Dat ie niet op 12 uur blijft hangen had ik ook, maar dat ligt aan de wind denk ik. Als ´t wat meer is dan blijft ie wel hangen

JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #29 Juni 16, 2008, 04:25:17
edit2Rapporteer  
Ja, een les met je eigen gear is een goed plan (maar dan wel met minstens 17 knopen wind ofzo).
Een andere Waroo rijder advies vragen, of ff helpen afstellen kan ook genoeg zijn.

Zet gewoon je kite op het 2 of 3e knoopje (idd vanuif uiteinde lijntje) en dan moet het gewoon lukken. Alstie dan niet goed vliegt...dan is er gewoon echt of iets erg fout, of te weinig wind...

Waterstart: Nogmaals: Veel gemaakte fout: bar vol aantrekken met insturen....je kite wordt dan traag..en verliest power...
Geronimo79

Antwoord #30 Juni 16, 2008, 08:55:22
edit2Rapporteer  
Heb een tijdje terug mijn waroo 13m 07 naast een 13m 08 mogen testen... de waroo 08 op ik geloof AC of BC stand. Het had in iedergeval dezelfde bargevoel als mn 07, maar dan zooooooveel sneller. Ik zou nu graag een 08 willen.. misschien zelfs een 11m gezien de 13m 08 ook 2 knopen eerder varen voor mij in hield. misschien dat de 11m wel dezelfde heeft als mijn 13m.
Antwoord #31 Juni 16, 2008, 10:03:50
edit2Rapporteer  
de 08 vaart zowiezo beter als je em een knoopje hoger vast maakt. (4e)
als je AA gebruikt zijn de stuurlijnen wat langer dan bv AB.
de lowend is beter dan de 07 dus je moet er makkelijk mee kunnen varen!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #32 Juni 16, 2008, 14:34:24
edit2Rapporteer  
Ik mag toch aannemen dat je dit al een x gelezen hebt  Undecided

http://media.bestkiteboarding.com/manuals/08_Waroo_USER_MANUAL.pdf
spruce

Antwoord #33 Juni 16, 2008, 14:41:59
edit2Rapporteer  
@marc010: Ik was idd 1 van die jongens met de blauwe 11m2.
Was er nog iets dat jou erg opviel?

Zelf zat ik nog te denken dat het misschien aan de luchtdruk in de tubes kon liggen. Hoe check ik of de leading edge hard genoeg is opgepompt?

Toen ik die dag iemand help met oplaten, viel me gelijk al op hoe hard zijn tubes stonden opgepompt
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #34 Juni 16, 2008, 16:10:57
edit2Rapporteer  
Ik(90kg) was de zelfde dag met een blauwe Waroo 11m 08 & een 2007 bar op slufter.

Het is zo als iedereen al zegt de combinatie van weinig wind en wennen aan je nieuwe kite.
Zoals red poor al aan geeft 2de of 3de knoopje en je stopper bal naar beneden schuiven. Als het hard waait of tijdens een sessie harder gaat waaien hoef je alleen je stopper bal wat te verschuiven.

Gebruik je de knoopjes dichter bij de kite dan zal je kite bij het aantrekken van de bar gaan stallen(achteruit vliegen) en als de wind harder wordt blijft je kite gepowerd en moet je dus  naar de kant om het anders aan te sluiten.

De settings (AA,AB,...) moet je uit proberen in verschillende wind condities om te zien wat bij je past.
Voldoen luchtdruk in je kite(het moet hard zijn, als je met een slappe handel aan komt ben je bij geen enkele vrouw welkom)

Herstarten staat allemaal in de handleiding.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Juni 16, 2008, 16:49:25
edit2Rapporteer  
Voldoen luchtdruk in je kite(het moet hard zijn, als je met een slappe handel aan komt ben je bij geen enkele vrouw welkom)

schater Heel beeldend, O ThumpsUp
marc010

Antwoord #36 Juni 16, 2008, 19:54:30
edit2Rapporteer  
Spruce geef gewoon een gil, jij bent die dag samen met mij naar 2 dames gelopen die een gele bullaroo hadden een 10.......

Volgende keer gewoon effe vragen, Als je je kite helemaal ge-de-powerd heb staan (strapaangetrokken) wilt ie ook niet meer vliegen sturen zoals die hoort.
Die dag moet je kite helemaal gepowerd staan, mischien stond je niet helemaal gepowerd??

lees de tip van je medekiters over het waterstarten en het is een eitje..
spruce

Antwoord #37 Juni 16, 2008, 20:50:35
edit2Rapporteer  
Die dag had ik powerstrap op vol power staan, stuurlijnen op 3e knoopje, stopperbal helemaal naar voren. Dus het kan enkel maar de luchtdruk zijn.
Volgende keer pomp ik hem dus wat harder op, volgens Best manual op 9 PSI.
Alleen is dat een beetje erg lastig checken zonder drukmeter op mijn pomp.
JB - On The Edge

Antwoord #38 Juni 16, 2008, 23:45:52
edit2Rapporteer  
Lol....goed hard...ja....gewoon tot je echt veel moeite moet doen om je pomp in te drukken. Lijkt me sterk dat je hem emt de hand te hard kan oppompen...

Ik ben woensdagavond op de Playa...rode (11) of paarse (7) Waroo...roep maar om hulp! Ik ben lang..en heb nog lang haar ook...dus je vind me wel...
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #39 Juni 17, 2008, 18:17:29
edit2Rapporteer  
Welke maat (08) bar (45/55) raden jullie aan voor een Waroo 2008 11m?
Geronimo79

Antwoord #40 Juni 17, 2008, 20:17:27
edit2Rapporteer  
gezien de kans groot is dat je er nog een maatje onder gaat voeren en niet erboven.. de 45cm bar. (11m kan namelijk met beide goed gevaren worden)
JB - On The Edge

Antwoord #41 Juni 17, 2008, 21:41:49
edit2Rapporteer  
Ik vaar met 45 op de 11. En heb die gekozen omdat ik idd met dei bar nog de 7 wil varen.
Maatje grotere bar zou de 11 wel wat sneller maken..dus wel lekker...maarja...je gaat niet 300 euro extra uitgaven voor een extra bar voor net wat meer snelheid...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.