Doc's Proplugs

Gerard
Gast
Maart 22, 2008, 05:22:22
edit2Rapporteer  
Sinds mijn trip naar Fuerte vorig jaar al op één van de eerste dagen door een vette oorontsteking in duigen lag, ben ik op zoek naar goede bescherming. Nou staat er in het deze week uitgekomen nummer van Access Kiteboard Magazine iets over Doc's Proplugs. Als ik het allemaal geloven moet is dit de ideale oorplug. Iemand ervaring?
Ponk

Geen avatar

Antwoord #1 Maart 22, 2008, 06:08:40
edit2Rapporteer  
Ha

ik heb die proplugs ook. Dacht eerst "het zal allemaal wel" maar ben gitarist en wil dat ook blijven ben dus een beetje voorzichtiger geworden. vooral als het zo koud is.
je moet ze eerst even passen in de winkel zijn 5 maten ofzo. maar het vrij duidelijk welke past. Desalniettemin kunnen ze tijdens het kiten uitvallen, en dat gebeurd dus ook in de golven. In de winter heb ik een cap op dus dan geen probleem anders ook even een elastiekje om je nek en daar de draad van de oordopjes doorhalen anders ben je ze kwijt. das net jammer want ze zijn wel 19 euro ofzo.
Voor mij werken ze wel goed. had vroeger wel eens een koude golf water in mijn oor, maar dat is voorbij.

grt Ponk

gijsv2

Antwoord #2 Maart 22, 2008, 17:04:13
edit2Rapporteer  
heeft iemand een linkje ???
Kitemaster

Antwoord #3 Maart 22, 2008, 17:19:00
edit2Rapporteer  
http://www.proplugs.com/

http://link.marktplaats.nl/148800990

http://www.proplugs.eu/Begin.html
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Maart 22, 2008, 18:01:15
edit2Rapporteer  
Als je in de winter al een cap draagt (zoals ik), dan heb je die dingen toch niet nodig Huh

Overigens passen in de winkel, niet echt bevordelijk vanwege hygiene Undecided
Ponk

Geen avatar

Antwoord #5 Maart 22, 2008, 18:30:42
edit2Rapporteer  
Als je in de winter al een cap draagt (zoals ik), dan heb je die dingen toch niet nodig Huh

Overigens passen in de winkel, niet echt bevordelijk vanwege hygiene Undecided

er zijn speciale pas setjes, die steeds schoongemaakt worden, in ieder geval wel bij hartbeach in Scheef. Geen angst ze gaan ook niet helemaal je oor in ..........maar dekken af.
het hoeft ook niet, maar het helpt wel

Michiel.
Moderator

Antwoord #6 Maart 22, 2008, 18:33:02
edit2Rapporteer  
Vooral voor golfsurfers is een oorontsteking of een zog. 'surfersoor' een probleem. Dit omdat ze veel meer in het water liggen, en de wind langs hun oren.

Dempt het ook geluid?
Ponk

Geen avatar

Antwoord #7 Maart 22, 2008, 19:16:26
edit2Rapporteer  
Vooral voor golfsurfers is een oorontsteking of een zog. 'surfersoor' een probleem. Dit omdat ze veel meer in het water liggen, en de wind langs hun oren.

Dempt het ook geluid?

ja ik weet t maar ik ben in dit geval ietsje voorzichtiger, kan mij geen oor problemen veroorloven en NEE hij dempt amper geluid. Dat heb ik uitgeprobeerd met een bandje dat redelijk hard speelde en dan maakte het echt geen zak uit.
misschien een heeeeeeeel klein beetje met praten. hoor jeje buurman wat minder. of je vrouw dat werkt  wel weer lekker natuurlijk.
Michiel.
Moderator

Antwoord #8 Maart 22, 2008, 19:46:04
edit2Rapporteer  
Beter, want dat irriteert me altijd met een cap op. Logisch dat je je oren wilt sparen als muzikant ThumpsUp
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #9 Maart 22, 2008, 21:02:57
edit2Rapporteer  
Na vele jaren wind en kitesurfen kreeg ik laatst ook last van mij oren ,en heb ik ook maar een setje Earplugs gekocht ze waren bij vdBerg 19.95 euro, ik heb ze nu een keer ingehad tijdens het kitesurfen en ik moet zeggen je heb er niet veel last van tijdens het surfen ,je gehoor is wel wat minder (gedempter) maar dat is dan ook allles ..er is voor mij ook geen reden meer om ze niet te dragen tijdens het surfen.
En ik heb nu al enkele (kite) surfers gesproken die geholpen zijn aan een z.g surfersoor en het schijnt een behoorlijk pijnlijke behandeling te zijn..dus probeer oorproblemen te voorkomen ..

zie ook: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30065.0.html
mees

Geen avatar

Antwoord #10 Maart 23, 2008, 01:25:41
edit2Rapporteer  
Ben net aan 2 oren 'geholpen' voor exostose oftewel surfersoren. Ja, je zal ze maar hebben. Operatie valt wel mee, maar er mag daarna 8 weken geen water in je oren komen, dus lees niet surfen!  Ik heb de pluggen ook en ze bevallen goed. Het geluid wordt wel wat gedempt, maar je kunt de mensen om je heen nog prima verstaan. Ze zijn in maten en kleuren en als je de doorzichtige neemt, dan valt het niet eens op. Alternatief is om naar een gehoorwinkel, bv beter horen, te gaan en je daar sillicone oordopjes aan te laten meten, kosten ook € 20,--. Hoe het daarna met het doorkomen van geluid staat, dat weet ik nog niet, want dit moet ik nog laten doen. Ik denk dat je hier minder mee hoort dan met de proplugs. Ze sluiten uiteraard wel beter af, want dit is maatwerk.
ProPlugs (Mich)

Antwoord #11 Maart 23, 2008, 18:42:35
edit2Rapporteer  

Dempt het ook geluid?

ja ik weet t maar ik ben in dit geval ietsje voorzichtiger, kan mij geen oor problemen veroorloven en NEE hij dempt amper geluid. Dat heb ik uitgeprobeerd met een bandje dat redelijk hard speelde en dan maakte het echt geen zak uit.
misschien een heeeeeeeel klein beetje met praten. hoor jeje buurman wat minder. of je vrouw dat werkt  wel weer lekker natuurlijk.

Doc's Proplugs vented dempen maximaal 20 Db op de hoge frequente tonen. Maw communicatie gaat gewoon (tikkie zachter) en de rest komt evengoed binnen. Dezelfde oordop voor watersporten is geschikt voor muzikanten en concert bezoekers. Voor een goed verschil tijdens een optreden kun je de oordop halverwege eens uitdoen Wink

Qua hygiene in de winkels met pasdozen ed. Alle winkels hebben een pasdoos met 8 maten. Na gebruik worden alle oordoppen met alcoholdoekjes schoongemaakt.
Wat betreft de pasdozen, de juiste maat oordop zorgt ervoor dat waar de dichte oordop in het oor gaat dat het geluid harder klinkt en waar de transparante vented Proplug ingaat het 'zachter' klinkt (omdat het geluid niet terug kan kaatsen tegen je gehoor). Om dit te testen wordt er een Humm-oefening gedaan.

Humm met gesloten mond en voel bij jezelf of er een verschil zit tussen het gehoor in het linker oor en het rechteroor. Merk je niets, probeer een kleinere of juist grotere maat

Voor diegenen die ze heel wijs dragen onder een cap (of helm), je kunt de brug waar de leas aanzit met een scherpe tang of mesje voorzichtig verwijderen, dit zal een eventueel drukpunt wegnemen en de Proplugs nog comfortabeler laten zitten

Fijn pasen & Mahalo
Michel
Edit morres: Als je wilt adverteren, zoek dan contact met ons op, we zijn soepel-genoeg geweest.
Gerard
Gast
Antwoord #12 Maart 23, 2008, 21:04:51
edit2Rapporteer  
Dank voor je toelichting Michel. Jammer dat je dealernet (nog) beperkt is en ik ze niet om de hoek (Hilversum) kan kopen. Welke dealer beschikt op dit moment over een brede collectie (qua maten)? Thnx
ProPlugs (Mich)

Antwoord #13 Maart 23, 2008, 22:43:42
edit2Rapporteer  
Dank voor je toelichting Michel. Jammer dat je dealernet (nog) beperkt is en ik ze niet om de hoek (Hilversum) kan kopen. Welke dealer beschikt op dit moment over een brede collectie (qua maten)? Thnx

Hola Gerard,
We werken momenteel hard aan uitbreiding van ons dealer netwerk, binnen enkele weken zullen een groot aantal audiciens verspreid over Nederland de Doc's Proplugs gaan voeren, (hoorprofs.nl).
Daarnaast zien gelukkig steeds meer watersportwinkels (kite/golf/windsurf/wakeboard etc) de 'noodzaak' om hun aanbod uit te breiden met goede oordoppen.

Naast de genoemde winkels op de website kan er door elke winkel of kiteschool aanvraag worden gedaan om dealer te worden.

Mahalo
Michel

PS mocht het zo zijn dat je 2 verschillende binnenoorschelpen hebt en daardoor 2 verschillende maten dan kunnen wij als service ook leveren via dealers.
Gerard
Gast
Antwoord #14 Maart 23, 2008, 22:48:12
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.