hulpdiensten redden kitersurfer tegen noordenpier hvh

benjamin
Gast
Oktober 15, 2006, 22:30:37
edit2Rapporteer  
ik kom net van het strand vandaan effe met de hond op stap.
sta ik met een kite maatje te praten zien we een persoon met een kite richting het water
lopen. de wind kwam uit het oosten en dat is hier in hoek van holland schuin aflandig,
met downwind een pier en de waterweg dus geen verstandige plek om te kiten.
dus ik ben er naar toe gelopen om hem te waarschuwen maar kwam net te laat
zijn vader en vrienden stonden wel aan de kant te kijken dus ik aan hun uitgelegd
dat je toch niet gaat kiten met aflandige wind en een pier 500 meter downwind .
dit was blijkbaar niet genoeg om deze jongen terug te fluiten, nog geen 5 min later
valt zijn kite in het water ik weer naar papa gelopen en zei als ik jou was zou ik even de kustwacht
of 112 bellen want hij ligt over een kwartiertje wel op de pier, hij ging nog niet bellen want het lukte hem wel om zijn vlieger te herstaren, dus ik ben maar even gaan bellen met de kustwacht en die hebben de reddingsboot er op af gestuurd samen met de havendienst ik ben toen naar de kop van de pier gelopen en daar kwam ik zijn vader weer tegen, die mij toen wel gelijk gaf ze kwamen uit best bij eindhoven
de jongen had nooit les gehad dus aan iedereen die zijn kite verkoopt aan een beginner waarschuw hun
ik zal kijken of ik nog een fotootje kan plaatsen wel met telefoon genomen
Bopmorn

Geen avatar

Antwoord #1 Oktober 15, 2006, 22:34:36
edit2Rapporteer  
Ummz dat is wel erg dom loser

Wat ik uit het verhaal begrijp is dit: jongen kiten met aflandig wind- jij ouders waarschuwen- niets doen- kite valt in het water, krijgt hem er niet uit- jij belt 112- nou geef vader je wel gelijk??

En moest hij door de kustwacht eruit gevist worden??

Goed dat jeerop af bent gegaan (kiss_kitesmiley)
jeroendezwart
Gast
Antwoord #2 Oktober 15, 2006, 23:16:48
edit2Rapporteer  
Ik heb het hele gebeuren ook gezien en zei vantevoren al dat hij dom bezig was en nooit meer terug naar de kant kon terug komen, ik zag al meteen dat hij niet kon kiten....
Hoe dom ben je dan als je met aflandige wind in je 1tje daar gaat kiten !!!

nog wat fotos van de aktie

deltomaso

Antwoord #3 Oktober 15, 2006, 23:21:31
edit2Rapporteer  

Lijkt mij helemaal niet verkeerd als de reddingsdiensten een vette factuur naar vaders sturen.
TijN

Antwoord #4 Oktober 15, 2006, 23:25:44
edit2Rapporteer  
onvoorstelbaar geen woorden voor..
Ondabeach

Antwoord #5 Oktober 15, 2006, 23:40:46
edit2Rapporteer  
Laat lekker je kind verzuipen wat een.... $%$#@!!!! Hij zou op z'n minst donateur moeten worden.
3rikj3
Gast
Antwoord #6 Oktober 15, 2006, 23:43:33
edit2Rapporteer  
Welke Kite was het..? (geschokt_kitesmiley)
Bluecupra

Antwoord #7 Oktober 15, 2006, 23:46:52
edit2Rapporteer  
Nog nooit les gehad en dan met deze wind op de Hoek gaan kiten... echt een kansloze actie loser
Coen2000

Antwoord #8 Oktober 15, 2006, 23:50:01
edit2Rapporteer  
waroo natuurlijk
JCS

Antwoord #9 Oktober 16, 2006, 00:28:55
edit2Rapporteer  
 (geschokt_kitesmiley) Geen woorden voor... zelfs míjn ouders snappen dat je met aflandige wind als beginner niet moet gaan kitesurfen.

Maar voor de mensen die hebben gewaarschuwd en gebeld:  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Frank77

Antwoord #10 Oktober 16, 2006, 00:47:32
edit2Rapporteer  
Wonderbaarlijk om daar te gaan kiten met die wind.
Het lijkt me geen pretje om dar hulpeloos te drijven; dus ik hoop dat die jongen zijn les geleerd heeft.

Goede hulp actie John, respect.

Leon aero2
Gast
Antwoord #11 Oktober 16, 2006, 01:04:04
edit2Rapporteer  
john do, petje af goed werk, maar dit is toch bezopen?

Lijkt mij helemaal niet verkeerd als de reddingsdiensten een vette factuur naar vaders sturen.

Helemaal met je eens.....
slufterhufters.com

Antwoord #12 Oktober 16, 2006, 01:07:00
edit2Rapporteer  
Diep en diep triest ben je dan, GVD te bizar voor woorden zulke mensen.

Laten ze van de KNRM maar de rekening sturen naar zulke randdebielen, misschien leren ze daar dan van.
WaZuP

Antwoord #13 Oktober 16, 2006, 01:50:18
edit2Rapporteer  
kijk die mense mogen van mij gewoon meteen verzuipe,

Weet je hoe chagarijnig de reddings brigade word door dit soort kiters komt een mement dat ze je of niet meer helpen of ze verbieden de sport gewoon

Hoop dat ze dikke factuur sturen!!!

Voor de rest van jullie top gedaan.
benjamin
Gast
Antwoord #14 Oktober 16, 2006, 04:11:10
edit2Rapporteer  
het was geen waroo een eh of iets is die trend een 4 lijner
Nino

Antwoord #15 Oktober 16, 2006, 14:48:05
edit2Rapporteer  
Wat een mega-SUKKEL!!! Dit is echt zo onnodig.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #16 Oktober 16, 2006, 15:16:41
edit2Rapporteer  
Goede reactie john  top! ThumpsUp

maar wat een klootzak zeg, ook die ouders, gutte gut, je zou als kind maar zulke ouders hebben.

Deze kerel verdient het niet om ooit nog het water op te gaan.

wees maar blij dat 'ie alleen was, stel je eens voor bij ZW als er "echte" kiters waren.
hoe had dit dan afgelopen........
Ook dan zal 'ie waarschuwingen negeren en toch gaan klooien en anderen in gevaar brengen.

wat een figuur zeg..
kentyman

Antwoord #17 Oktober 16, 2006, 17:09:54
edit2Rapporteer  

Weet je hoe chagarijnig de reddings brigade word door dit soort kiters komt een mement dat ze je of niet meer helpen of ze verbieden de sport gewoon

Wat is dat nou weer voor lompe reactie! Je gaat toch niet iemand dood wensen?! Dat vind ik echt super asociaal. Het begint hier weer zo'n "dood aan alle beginners" verhaal te worden. Kijk die gast was ontzettend dom bezig maar zoiemand afzeiken helpt niet want de volgende keer zal die figuur dan NOG minder geneigd zijn om eventjes advies te vragen van locals.

Deze familie kwam blijkbaar uit Eindhoven, het is misschien wat kort door de bocht maar als je in Eindhoven woont dan heb je waarschijnlijk niet zoveel verstand van de zee. Deze gast was behoorlijk naief door met aflandige wind zonder les op open zee te gaan kiten, maar ik denk dat hij zijn lesje nu wel heeft geleerd (ik neem aan dat de bemanning v/d reddingsboot hem wel een klein preekje heeft gegeven).

En dat van die factuur daar ben ik 't volkomen mee eens alleen vind ik niet dat die naar de vader moet maar naar die knakker zelf!
WaZuP

Antwoord #18 Oktober 16, 2006, 17:43:42
edit2Rapporteer  
Dat ie uit eindhoven komt is geen excuus ik weet dat jij ook van verder komt en ik kom ook uit den bosch en als je dit soort dingen dan nog niet snapt is er alleen maar grote kans dat we binne een paar jaar niet meer mogen kiten, wmaar wat mijn reactie betreft was die wel erg grof moet ik eerlijk zeggen.
e_surf

Antwoord #19 Oktober 16, 2006, 18:35:54
edit2Rapporteer  

Iemand doodwensen is niet netjes. (geen discussie mogelijk)
En de reddingsbrigade wordt nimmer nooit chagerijnig, het redden is hun werk.

Wat betreft de factuur. Daar hoef je niet over in te zitten.
Die is hoog genoeg.  ThumpsUp

Op het IJsselmeer, in Friesland zijn verschillende "prive" reddingsdiensten.
Ze maken er gewoon een sport van om bij een melding als eerste bij een gestrand schip te zijn.
De verzekering betaald een percentage van de waarde van het schip als bergingskosten.

Hoe zou de hoogte van de factuur bij een geredde kiter trouwend worden bepaald??

@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Oktober 16, 2006, 19:26:33
edit2Rapporteer  
KNMR stuurt GEEN factuur, ze zullen alleen vragen donatuer te worden.
SpeedyG

Geen avatar

Antwoord #21 Oktober 16, 2006, 21:00:11
edit2Rapporteer  
Hij is er zelf nogal trots op dat hij gered is!

Zie de
KNRM site
huubster

Geen avatar

Antwoord #22 Oktober 16, 2006, 21:15:11
edit2Rapporteer  
 ThumpDown hij schijnt zich idd niet echt te schamen... ListenToMe hardhorend typje heb ik de indruk
Tuur!

Antwoord #23 Oktober 16, 2006, 21:43:56
edit2Rapporteer  
Indien je deze "held" ziet.
Verzoek hem even op te zouten naar het gezellige brabantse land !
Laat hem daar de boel verzieken  (angry_kitesmiley)
Op zeker dat we hem binnen een jaar op de Slufter mogen bewonderen...
Naish........what else???

Antwoord #24 Oktober 16, 2006, 22:50:19
edit2Rapporteer  
In nood en gered worden is ok, maar deze foto's doen me echt.......................... (cry_kitesmiley), beter maar ff niet naar de Slufter komen Dude!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.