|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Idd. pussyloops zijn niets, echter wel een goed begin. Mijn kite kent geen pussyloops, en heb al een paar keer forse klappers gemaakt. Dat ding schiet je echt horizontaal af zodra je loopt met de engste radius. Begin eens met downloops. Dat is springen, hangen, en zodra je onder je kite door bent eerst 180gr de andere kant opsturen zodat je op (voorwaartse) snelheid een hoge transition hebt gesprongen. Een soort snelle bocht, maar dan in de lucht. Volgende stap is deze loop tot 360 bakken. Daarna kwestie van steeds sneller insturen. met die Rise's zijn hele enge radii te vliegen, oftewel niet moeilijk. Ook de 10m2 kan heel makkelijk (pussy)loopen. Wat Ron zegt, gewoon radii telkens groter maken. Hopelijk vandaag weer ff loopen en uithaken. Lauw, ik bel je zo. AWD werkt nog niet echt mee
|
|
|
martijn
|
ging echt nergens over op de slufter
kon net weg komen met een 13 rev en een skimboardje
|
|
|
martijn
|
blijkbaar trekt de wind nu wel door...
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
de verwachting voor morgen is volgens mij beter. aldus KNMI en AWD praten al over 5-6 bft. alleen wel NW wie, wat ,waar?
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Begin eens met downloops. Dat is springen, hangen, en zodra je onder je kite door bent eerst 180gr de andere kant opsturen zodat je op (voorwaartse) snelheid een hoge transition hebt gesprongen. Een soort snelle bocht, maar dan in de lucht. Volgende stap is deze loop tot 360 bakken.
Daarna kwestie van steeds sneller insturen. met die Rise's zijn hele enge radii te vliegen, oftewel niet moeilijk. Ook de 10m2 kan heel makkelijk (pussy)loopen. Wat Ron zegt, gewoon radii telkens groter maken.
Even voor de goede orde, zo'n transition loop draai je toch naar voren, de loops waar het net over gaat draaien naar achteren?
|
|
|
|
|
Ron Rodeo
|
mag ik ookop dat afspraakje komen? en ja, de loop die jij bedoelt is een loop naar voren, oftewel een downloop.
|
|
|
El Rudo
|
mag ik ookop dat afspraakje komen? Als je helemaal afschminkt ben je welkom, schluf of elders?
|
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
kom net van ter heijde, hij was redelijk goed te doen:) Van 1 tot kwart vor 4 geweest, lekker tempje, saampjes met michiel bandidos:)
sorry michiel dat ik zo snel wegging aan het einde, maar het duurde een eeuwigheid voordat jij ging stoppen en toen vaarde je weer weg en ik me maar vervelen aan de kant:P
|
|
|
Mriek
|
blijkbaar trekt de wind nu wel door... Hij trok inderdaad even aan Martijn, maar dat was niet van lange duur. Heb een klein (heel klein) half uurtje lekker (heel lekker) kunnen varen en toen was het weer uit met de pret. Tot we om 16.00 weggingen, toen begon ie weer te blazen. Heel raar, want actuele waterdata geeft de hele middag 8 m/s en meestal kan ik dan met mijn 10 wel varen. MAAR, te gekke spot, dat wel. Golven en glad water af kunenn wisselen in één rak is toch wel ultiem. Nog even met de Torch 14m van mijn chauffeur gevaren. Vond het helemaal niks, is niet te sturen zo'n ding. De Rev 13m daarentegen beviel me prima. Flink meer power dan mijn Jeckyll en dat lag niet alleen aan de maat. Owe EN heb m'n eerste zeehond gespot. Hij zwom opeens voor me. Ik denk wat drijft daar nou in het water. Kwam bijna in botsing omdat ik helemaal vergat om me heen te kijken. Echt cool! En nu maar wachten op de ECHTE wind komend week. Kom maar op!!
|
|
|
|
Lex
|
Had het op 1 winddipje naar me zin vandaag! En Olten ook aan de geluiden te horen
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Wat een dag zeg maar het lange cruisen werd beloond tot donker(17:30) prima vermaakt. Voor de mensen die te vroeg weg gingen de wind werd alleen maar harder en is nu nog steeds aan het blazen. De trick van de dag was "The Walk Of Shame" in de file, dat zag er mooi uit vanaf het water. Maar goed, Lex we hebben ons weer vermaakt ondanks dat er vandaag weer ontiegelijk veel kites op 12u stonden.
|
|
|
Goldfinger
|
Liep vandaag met te weinig wind in de branding te kloten bij de slufter. Op een gegeven moment ga ik op men bek en krijg ik men bord tegen men kop. Zie het resultaat...
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Even voor de goede orde, zo'n transition loop draai je toch naar voren, de loops waar het net over gaat draaien naar achteren? Klopt, kiteloopen doe je meestal naar achteren. En een downloop naar voren. Maar dat kan ook naar achteren. Vandaag nog een paar loopjes getrokken in de marginale wind. Op een gegeven moment stuurde ik te laat in (ik aarzelde, beginnersfout nr 1 bij het loopen ). Gevolg, een enorme horizontale versnelling.....een paar zeer geschrokken kayakkers die eerst mij keihard zien crashen, waarna er een bandit volgas naar beneden kwam zetten tussen beide, met op de koop toe een bloedlip Op het laatst toch drie loops goed geland. Zelfs in weinig wind is de (ingehaakt) horizontale versnelling aanzienlijk van de bandit uno. sorry michiel dat ik zo snel wegging aan het einde, maar het duurde een eeuwigheid voordat jij ging stoppen en toen vaarde je weer weg en ik me maar vervelen aan de kant:P Maakt niet uit, Lauw Ik zag dat je je kite niet aan de grond kreeg. Echter de branding was zo hoog en rommelig geworden dat upwind cruisen echt heel moeilijk was geworden. Uiteindelijk heb ik eieren voor mijn geld gekozen en ben geland en gaan lopen. Toen was je al weg. Heb je mijn laatste loop nog gezien? Die ging goed ondanks dat ik nog wat onzeker erachteraan bungelde. Je tips om je schrap te zetten, en iets meer te depoweren werkte goed. Zachte, maar snelle landingen waren het gevolg Smaakt naar meer, morgen ziet er minder goed uit, de berichten spreken elkaar erg tegen. Misschien net goed genoeg om te varen. Ik zou je 14m2 alvast van zolder halen Rudo
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ai goldfinger, wat een hoop metaal op je schedel. Sterkte ermee, dat is voor jou ff een paar weekjes niet varen ben ik bang Overigens vandaag wel een heerlijk dagje. Handschoentjes konden in de tas blijven, en op een gegeven moment wilde ik zelfs mijn schoentjes uitdoen, wat een toptemperatuurtje. Het zonnetje erbij helpt altijd. Nu nog iets meer wind en de dag was helemaal top geweest
|
|
|
El Rudo
|
ja man 14m herfstkite... Ik zie nog wel, wsw is nu weer de bovenli(e)ggende site. Maar gelukkig licht ik m'n hielen weer voor een weekie CN dus gaat het hier keihard woeiereren.
|
|
|
Ron Rodeo
|
goedemorgen, gaat toch wat worden vandaag, let maar op. lekker windje voor de 12. Teletekst 707 geeft zelfs 18-24 knoop aan. de rest is ook wel positief volgens mij, dus............ waarheen? SLufke?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Moet je nu eens kijken op AWD (09:00u): 9,8 m/s Dat kan toch niet waar zijn Weerbeeld is zo'n beetje hetzelfde als gisteren, en toen is ook de voorspelling voor de lekkere hak en beulwind niet uitgekomen. Wel genoeg voor een 12m2 (en een 9m2 in mijn geval) Ik moet nog een aantal dingen doen, misschien dat ik ook nog ff kom. Maar als de verwachting van marginale wind uitkomt vanmiddag sla ik vandaag over
|
|
|