Leon aero2
Gast
|
pffff.....damn..
|
|
|
Stanley
|
Balen man maar affijn je leeft nog en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste. Trouwens waar was je aan het varen bovenwater?
|
|
|
Wouter
|
Goed om te lezen dat je in 1 stuk bent kerel.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Best weer ....
Ga nou eens een fatsoenlijk merk varen
|
|
|
Gwensio
|
wajooow geluk gehad! maaar was al voor gewaarschuwd dat er niets aan de bridle te zien zou zijn en dan plots zou knappen http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21936.0bij de 07 versie hebben ze het stuk lijn waar de katrol over heen gaat vervangen door een DIKKER stuk lijn waardoor dit zou moeten voorkomen worden
|
|
|
e_surf
|
F.ck, Dit maakt je nog meer bewust, dat kiten gevaarlijk kan zijn. Er is je nog nooit wat overkomen. Je checkt altijd je materiaal. Je bent voorzichtig en altijd ver van de kant. En zo plots.............knapt er iets en het kan over zijn .... (cry_kitesmiley)
Binnenkort toch maar een mesje halen, voor situatie's dat je je uit je lijnen moet bevrijden... Of je dan nog helder bij geest bent om nog aan het mesje te denken, weet ik niet. Maar het zal achteraf je redding geweest kunnen zijn...
|
|
|
VincentC
|
wajooow geluk gehad! maaar was al voor gewaarschuwd dat er niets aan de bridle te zien zou zijn en dan plots zou knappen http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21936.0bij de 07 versie hebben ze het stuk lijn waar de katrol over heen gaat vervangen door een DIKKER stuk lijn waardoor dit zou moeten voorkomen worden Zelfs dit vaal worden is geen sprake van bij mijn 7.0 (Ja had het topic al gelezen (grinnik_kitesmiley))
|
|
|
Gwensio
|
nou dan was ik zowieso al persoonlijk naar best gestapt en maatregelen genomen! zou zowieso een nieuwe bridle eisen en nieuwe lijnen en alles mss dat ze nog goed zijn maar kan het altijd proberen!
|
|
|
KiteDemon
|
Scary verhaal. Zelf al 2 x een bridle gebroken. 2 Verschillende merken btw. Dit geeft alleen maar aan hoe snel een bridle slijt. Best heeft dit al als enige merk opgelost in de 2007 SLE's, door vervangbare pigtails op de plek van de katrol te zetten. Simpel, snel en goedkoop. Je hoeft alleen maar om de 2 maanden, 1 minuutje van je tijd er in te steken.
Ik heb een tijdje geleden een topic geopend waarin ik al aangaf dat bridles idioot snel slijten.
|
|
|
Remco_1234
Gast
|
nou vincent dat hebben we samen weer mooi voor elkaar eerst ik gister op ijmuide samen met jou en nu jij!!!!
had zelf gister met mijn Fone M5 crashte op water en kwam golf aan die beukt er ffies lekker op in in mijn kite al mijn lijnen braken (gelukkig want ook me kite had het kunnen begenven. maar omdat alles vlak bij mijn kite was afgebroken ben ik zo mijn lijnen ingezwommen en kon eigenlijk bijnan nie meer zwemmen met mijn benene eigenlijk helemaal niet!!! dus ben zo 150 M gezwommen met alleen armen en op mijn boardje beetje gaan liggen maar dat is wel heel zwaar met zoveel strooming!!!
|
|
|
VincentC
|
nou vincent dat hebben we samen weer mooi voor elkaar eerst ik gister op ijmuide samen met jou en nu jij!!!!
had zelf gister met mijn Fone M5 crashte op water en kwam golf aan die beukt er ffies lekker op in in mijn kite al mijn lijnen braken (gelukkig want ook me kite had het kunnen begenven. maar omdat alles vlak bij mijn kite was afgebroken ben ik zo mijn lijnen ingezwommen en kon eigenlijk bijnan nie meer zwemmen met mijn benene eigenlijk helemaal niet!!! dus ben zo 150 M gezwommen met alleen armen en op mijn boardje beetje gaan liggen maar dat is wel heel zwaar met zoveel strooming!!!
Ja, en zei vanochtend aan de ontbijttafel nog als grap dat het vast nog wel een keer voor gaat komen dat er opgebeld wordt met: 'Vincent ligt in het ziekenhuis'... Int vervolg toch maar afkloppen. Ow trouwens, helemaal vergeten te melden, mijn bar bleef ook niet drijven dus ik zat onder water helemaal vast in alles aangezien die takkebar niet bovenkwam drijven...
|
|
|
drifter
|
gelukkig alles goed met je. Bij die bridles, daar schuilt het gevaar met die bowkites.
Dat een bridle breekt na 35 keer vind ik niet zo verwonderlijk. 35 keer is best veel. Gebeurt mij al jaren. Ik houd bij hoevaak ik het gebruik. Vervang het bij 30 (heb het niet over bridle trouwens).
Ik ben nieuw met bows, ik meen bij aanschaf de prijzen gezien te hebben van nieuwe bridles. Weet niet meer precies hoeduur, maar het waren paar tientjes geloof ik. Voor een stom lijntje, die 2 euro de meter kost. Dat nodigt niet uit om uit voorzorg effe kopen, dat is gewoon slecht. Zelf maken en tijdig vervangen, om de 25 keer bijvoorbeeld.
|
|
|
Gwensio
|
Ow trouwens, helemaal vergeten te melden, mijn bar bleef ook niet drijven dus ik zat onder water helemaal vast in alles aangezien die takkebar niet bovenkwam drijven...
dat komt waarschijnlijk omdat je in de knoop zat waardoor je waarschijnlijk zonder het te merken je bar mee naar onder trok
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
...dan snappen jullie wel waarom ik mijn Ozone Instinct met een echte 5th vlieg... Kost mischien wat performance maar dat heb ik er graag voor over !
|
|
|
VincentC
|
gelukkig alles goed met je. Bij die bridles, daar schuilt het gevaar met die bowkites.
Dat een bridle breekt na 35 keer vind ik niet zo verwonderlijk. 35 keer is best veel. Gebeurt mij al jaren. Ik houd bij hoevaak ik het gebruik. Vervang het bij 30 (heb het niet over bridle trouwens).
Ik ben nieuw met bows, ik meen bij aanschaf de prijzen gezien te hebben van nieuwe bridles. Weet niet meer precies hoeduur, maar het waren paar tientjes geloof ik. Voor een stom lijntje, die 2 euro de meter kost. Dat nodigt niet uit om uit voorzorg effe kopen, dat is gewoon slecht. Zelf maken en tijdig vervangen, om de 25 keer bijvoorbeeld.
Dat is het punt ook niet, wil best af en toe wat vervangen, maar 1. ze zeggen er niets over bij best van verbang om de zoveel sessies, ze zeggen alleen dat als hij gesleten is hij vervangen moet worden. Ik vaar voornamelijk met mijn 7 op binnenwater dus slijtage door zout is er al niet en zoals al vermeld heb ik 2 weken terug even alles nagelopen en heb geen vale/gesleten plekken aangetroffen.
|
|
|
drifter
|
nou niet gelijk die bowkites gaan bashen. Ik heb vandaag echt van me xbow genoten. Werkt gewoon super met dit weer, veiliger en makkelijker.
Men moet alleen bewust zijn, of bewust worden gemaakt op dit soort dingen. Dat moet de dealer doen, of de fabrikant. Reserve bridle bij de kite leveren.
|
|
|
Rowin
|
Wel voorzichtig doen he vincent .. wel op deze aarde blijve.. en niet de bijna ervaring meer aub Dat je bridles moet gaan vervangen na een aantal kiten vind ik boeishit... Je lapt wel ff 1300 euro voor een kite. Moet gewoon goed zijn.
|
|
|
VincentC
|
Wel voorzichtig doen he vincent .. wel op deze aarde blijve.. en niet de bijna ervaring meer aub Dat je bridles moet gaan vervangen na een aantal kiten vind ik boeishit... Je lapt wel ff 1300 euro voor een kite. Moet gewoon goed zijn. Was het maar 1300 euro... zou de pijn nog een beetje verzachten... Maar zo denk ik er inderdaad ook over.
|
|
|
michiel v geel
|
had je geen kiteknife bij je dat je jezelf kon lossnijden?
|
|
|
VincentC
|
had je geen kiteknife bij je dat je jezelf kon lossnijden?
Zat zo goed ingepakt dat ik daar ook niet 1 2 3 bij kon komen. Had al wel gezien dat als mijn kite niet te hoog op zou vliegen hij tegen een dammetje aan zou komen en hopelijk zou blijven hangen. Ging wel door mijn hoofd heen van toch even m'n mesje opzoeken voort geval dat.
|
|
|
robin..
|
zo zeker geluk gehad
ik heb een switchblade.
zijn bridles die (soort) toomlijntjes bij je kite aan je LE of bij je bar ?
bij mij worden die lijntjes bij de bar een beetje wit ik denk door het zout
later
|
|
|
plaaggeest
|
lang leve de bow kite Gelukkig is het goed afgelopen man!
|
|
|
stefkiter
|
goed dat je nog leeft kerel! wow , ga je toch even bij stilstaan...
|
|
|
DaanD
|
Pff balen man, gelukkig kon je nog goed bij je safety!
Waar was je bezig in Lelystad?
|
|
|