'Bijna dood ervaring' met Waroo

VincentC

Januari 29, 2007, 02:56:50
edit2Rapporteer  
Het zou vandaag weer een lekker dagje worden, strak windje, weinig regen dus ik lekker met m'n Waroo 7.0 het water op in Lelystad. Alles gaat goed, totdat ik een sprong inzet zo'n 150 meter voor de kant en in de lucht ineens iets hoor knappen. Kite begint out of control te loopen en ik vlieg er als een lappenpop achteraan. Weet m'n safety te pakken te krijgen zodra de kite in het water ligt en gooi deze los en pak een o shit handle beet, maar door het loopen zat ik al zo erg verstrikt in de lijnen dat ook dat niet hielp. Toen alles losgegooit, maar door de lijnen die om m'n been zaten kon ik niets doen en werd ik onderwater aan m'n rechtervoet achter m'n kite aangetrokken. GELUKKIG kwam de kite tot stilstand in een boompje op een dijkje en kon ik naar het ondiepe toe 'zwemmen' om de lijnen van me af te halen.

Kom ik op de kant, alles 1 grote spagetti, blijkt mijn linkertoming spontaan gesproken te zijn! Dan krijgen we nu dus het eeuwenoude 'vervangen van je bridles, die dingen slijten', maar voordat ik ga kiten check ik mijn bridles altijd nog even en beide bridles waren niet verkleurd, hadden geen beschadigingen en zagen er als nieuw uit.

Ik vind dit echt niet kunnen voor een kite die nog geen 35 keer is gebruikt en als dit op een andere spot of dichter bij de kant was gebeurt had ik vrolijk al loopent op een dijk van rotsen geslagen... goed bezig daarzo bij Best! Was dit op een andere spots gebeurt waar ik vaak kom zou ik op de rotsen hebben gelegen of achter een vrachtwagen hebben gehangen..

Heb Willem van boardsports.nl even een mailtje gestuurd dat ik dit echt niet vind kunnen en hopelijk kan hij dit voorleggen aan Best int. want het wordt er niet veilger op als dit vaker voor gaat komen. Zeker niet omdat er geen slijtage is te zien is. Waroo gebruikers, wees gewaarschuwd!

Leon aero2
Gast
Antwoord #1 Januari 29, 2007, 02:59:45
edit2Rapporteer  
pffff.....damn..
Stanley

Antwoord #2 Januari 29, 2007, 03:00:58
edit2Rapporteer  
Balen man maar affijn je leeft nog en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste.
Trouwens waar was je aan het varen bovenwater?

Wouter

Antwoord #3 Januari 29, 2007, 03:02:11
edit2Rapporteer  
Goed om te lezen dat je in 1 stuk bent kerel.
tom_beul
Gast
Antwoord #4 Januari 29, 2007, 03:04:55
edit2Rapporteer  
Best weer ....

Ga nou eens een fatsoenlijk merk varen
Gwensio

Antwoord #5 Januari 29, 2007, 03:10:31
edit2Rapporteer  
wajooow geluk gehad!

maaar was al voor gewaarschuwd dat er niets aan de bridle te zien zou zijn en dan plots zou knappen

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21936.0

bij de 07 versie hebben ze het stuk lijn waar de katrol over heen gaat vervangen door een DIKKER stuk lijn waardoor dit zou moeten voorkomen worden

e_surf

Antwoord #6 Januari 29, 2007, 03:11:21
edit2Rapporteer  
F.ck, Dit maakt je nog meer bewust, dat kiten gevaarlijk kan zijn.
Er is je nog nooit wat overkomen.
Je checkt altijd je materiaal.
Je bent voorzichtig en altijd ver van de kant.
En zo plots.............knapt er iets en het kan over zijn ....  (cry_kitesmiley)

Binnenkort toch maar een mesje halen, voor situatie's dat je
je uit je lijnen moet bevrijden...
Of je dan nog helder bij geest bent om nog aan het mesje te denken,
weet ik niet.
Maar het zal achteraf je redding geweest kunnen zijn...

VincentC

Antwoord #7 Januari 29, 2007, 03:12:52
edit2Rapporteer  
wajooow geluk gehad!

maaar was al voor gewaarschuwd dat er niets aan de bridle te zien zou zijn en dan plots zou knappen

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=21936.0

bij de 07 versie hebben ze het stuk lijn waar de katrol over heen gaat vervangen door een DIKKER stuk lijn waardoor dit zou moeten voorkomen worden

Zelfs dit vaal worden is geen sprake van bij mijn 7.0 (Ja had het topic al gelezen  (grinnik_kitesmiley))
Gwensio

Antwoord #8 Januari 29, 2007, 03:16:40
edit2Rapporteer  
nou dan was ik zowieso al persoonlijk naar best gestapt en maatregelen genomen! zou zowieso een nieuwe bridle eisen en nieuwe lijnen en alles mss dat ze nog goed zijn maar kan het altijd proberen!
KiteDemon

Antwoord #9 Januari 29, 2007, 03:22:34
edit2Rapporteer  
Scary verhaal.
Zelf al 2 x een bridle gebroken. 2 Verschillende merken btw.
Dit geeft alleen maar aan hoe snel een bridle slijt.
Best heeft dit al als enige merk opgelost in de 2007 SLE's, door vervangbare pigtails op de plek van de katrol te zetten. Simpel, snel en goedkoop. Je hoeft alleen maar om de 2 maanden, 1 minuutje van je tijd er in te steken.

Ik heb een tijdje geleden een topic geopend waarin ik al aangaf dat bridles idioot snel slijten.
Remco_1234
Gast
Antwoord #10 Januari 29, 2007, 03:23:10
edit2Rapporteer  
nou vincent dat hebben we samen weer mooi voor elkaar eerst ik gister op ijmuide samen met jou en nu jij!!!!

had zelf gister met mijn Fone M5 crashte op water en kwam golf aan die beukt er ffies lekker op in in mijn kite al mijn lijnen braken (gelukkig want ook me kite had het kunnen begenven. maar omdat alles vlak bij mijn kite was afgebroken ben ik zo mijn lijnen ingezwommen en kon eigenlijk bijnan nie meer zwemmen met mijn benene eigenlijk helemaal niet!!! dus ben zo 150 M gezwommen met alleen armen en op mijn boardje beetje gaan liggen maar dat is wel heel zwaar met zoveel strooming!!!

VincentC

Antwoord #11 Januari 29, 2007, 03:30:42
edit2Rapporteer  
nou vincent dat hebben we samen weer mooi voor elkaar eerst ik gister op ijmuide samen met jou en nu jij!!!!

had zelf gister met mijn Fone M5 crashte op water en kwam golf aan die beukt er ffies lekker op in in mijn kite al mijn lijnen braken (gelukkig want ook me kite had het kunnen begenven. maar omdat alles vlak bij mijn kite was afgebroken ben ik zo mijn lijnen ingezwommen en kon eigenlijk bijnan nie meer zwemmen met mijn benene eigenlijk helemaal niet!!! dus ben zo 150 M gezwommen met alleen armen en op mijn boardje beetje gaan liggen maar dat is wel heel zwaar met zoveel strooming!!!

Ja, en zei vanochtend aan de ontbijttafel nog als grap dat het vast nog wel een keer voor gaat komen dat er opgebeld wordt met: 'Vincent ligt in het ziekenhuis'... Int vervolg toch maar afkloppen.

Ow trouwens, helemaal vergeten te melden, mijn bar bleef ook niet drijven dus ik zat onder water helemaal vast in alles aangezien die takkebar niet bovenkwam drijven...
drifter

Antwoord #12 Januari 29, 2007, 03:32:51
edit2Rapporteer  
gelukkig alles goed met je. Bij die bridles, daar schuilt het gevaar met die bowkites.

Dat een bridle breekt na 35 keer vind ik niet zo verwonderlijk. 35 keer is best veel. Gebeurt mij al jaren. Ik houd bij hoevaak ik het gebruik. Vervang het bij 30 (heb het niet over bridle trouwens).

Ik ben nieuw met bows, ik meen bij aanschaf de prijzen gezien te hebben van nieuwe bridles. Weet niet meer precies hoeduur, maar het waren paar tientjes geloof ik. Voor een stom lijntje, die 2 euro de meter kost. Dat nodigt niet uit om uit voorzorg effe kopen, dat is gewoon slecht.
Zelf maken en tijdig vervangen, om de 25 keer bijvoorbeeld.
Gwensio

Antwoord #13 Januari 29, 2007, 03:34:34
edit2Rapporteer  
Ow trouwens, helemaal vergeten te melden, mijn bar bleef ook niet drijven dus ik zat onder water helemaal vast in alles aangezien die takkebar niet bovenkwam drijven...

dat komt waarschijnlijk omdat je in de knoop zat waardoor je waarschijnlijk zonder het te merken je bar mee naar onder trok
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #14 Januari 29, 2007, 03:35:01
edit2Rapporteer  
...dan snappen jullie wel waarom ik mijn Ozone Instinct met een echte 5th vlieg... Kost mischien wat performance maar dat heb ik er graag voor over !
VincentC

Antwoord #15 Januari 29, 2007, 03:36:24
edit2Rapporteer  
gelukkig alles goed met je. Bij die bridles, daar schuilt het gevaar met die bowkites.

Dat een bridle breekt na 35 keer vind ik niet zo verwonderlijk. 35 keer is best veel. Gebeurt mij al jaren. Ik houd bij hoevaak ik het gebruik. Vervang het bij 30 (heb het niet over bridle trouwens).

Ik ben nieuw met bows, ik meen bij aanschaf de prijzen gezien te hebben van nieuwe bridles. Weet niet meer precies hoeduur, maar het waren paar tientjes geloof ik. Voor een stom lijntje, die 2 euro de meter kost. Dat nodigt niet uit om uit voorzorg effe kopen, dat is gewoon slecht.
Zelf maken en tijdig vervangen, om de 25 keer bijvoorbeeld.

Dat is het punt ook niet, wil best af en toe wat vervangen, maar 1. ze zeggen er niets over bij best van verbang om de zoveel sessies, ze zeggen alleen dat als hij gesleten is hij vervangen moet worden. Ik vaar voornamelijk met mijn 7 op binnenwater dus slijtage door zout is er al niet en zoals al vermeld heb ik 2 weken terug even alles nagelopen en heb geen vale/gesleten plekken aangetroffen.
drifter

Antwoord #16 Januari 29, 2007, 03:37:26
edit2Rapporteer  
nou niet gelijk die bowkites gaan bashen. Ik heb vandaag echt van me xbow genoten. Werkt gewoon super met dit weer, veiliger en makkelijker.

Men moet alleen bewust zijn, of bewust worden gemaakt op dit soort dingen. Dat moet de dealer doen, of de fabrikant. Reserve bridle bij de kite leveren.
Rowin

Antwoord #17 Januari 29, 2007, 03:44:29
edit2Rapporteer  
Wel voorzichtig doen he vincent .. wel op deze aarde blijve.. en niet de bijna ervaring meer aub

Dat je bridles moet gaan vervangen na een aantal kiten vind ik boeishit... Je lapt wel ff 1300 euro voor een kite. Moet gewoon goed zijn.
VincentC

Antwoord #18 Januari 29, 2007, 03:48:56
edit2Rapporteer  
Wel voorzichtig doen he vincent .. wel op deze aarde blijve.. en niet de bijna ervaring meer aub

Dat je bridles moet gaan vervangen na een aantal kiten vind ik boeishit... Je lapt wel ff 1300 euro voor een kite. Moet gewoon goed zijn.

Was het maar 1300 euro... zou de pijn nog een beetje verzachten... Maar zo denk ik er inderdaad ook over.
michiel v geel

Antwoord #19 Januari 29, 2007, 03:49:17
edit2Rapporteer  
had je geen kiteknife bij je dat je jezelf kon lossnijden?
VincentC

Antwoord #20 Januari 29, 2007, 03:56:15
edit2Rapporteer  
had je geen kiteknife bij je dat je jezelf kon lossnijden?

Zat zo goed ingepakt dat ik daar ook niet 1 2 3 bij kon komen. Had al wel gezien dat als mijn kite niet te hoog op zou vliegen hij tegen een dammetje aan zou komen en hopelijk zou blijven hangen. Ging wel door mijn hoofd heen van toch even m'n mesje opzoeken voort geval dat.
robin..

Antwoord #21 Januari 29, 2007, 04:01:09
edit2Rapporteer  
zo zeker geluk gehad

ik heb een switchblade.

zijn bridles die (soort) toomlijntjes bij je kite aan je LE of bij je bar ?

bij mij worden die lijntjes bij de bar een beetje wit ik denk door het zout 

later
plaaggeest

Antwoord #22 Januari 29, 2007, 04:03:59
edit2Rapporteer  
lang leve de bow kite loser

Gelukkig is het goed afgelopen man! 
stefkiter

Antwoord #23 Januari 29, 2007, 04:04:05
edit2Rapporteer  
goed dat je nog leeft kerel! wow , ga je toch even bij stilstaan...
DaanD

Antwoord #24 Januari 29, 2007, 04:05:20
edit2Rapporteer  
Pff balen man, gelukkig kon je nog goed bij je safety!

Waar was je bezig in Lelystad?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.