|
|
DaanD
|
Moest ff in Workum zijn vandaag, drie kites gezien (Shockwave/Mach/Rebel) die met pal aflandige wind (Oost dus) bezig waren! Gekkewerk dus!!
|
|
|
Henning
|
Idd... niet ff de moeite nemen om door te rijden naar mirns waar je sideshore hebt... Was tr vandaag wel een bak wind EDIT: Zou net hetzelfde als passie posten... workum is idd goed terug te lopen
|
|
|
Passie
|
workum maakt nie tveel uit.. zolang je maar in 't ondiepe blijft
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
Klopt Pieter,
echt een stelletje knuppels daar op Brouwersdam vandaag! Ik heb jullie nog gezien. Ik was helper bij die buggywedstrijd. Vooral die kerel met zijn blauwe tube was minstens 1 KM uit de kust toen ik hem voor het laatst zag, en maar proberen die kite omhoog te krijgen. Terwijl er andere rustig bezig blijven!
Ik snap het echt niet meer!
De langedijk dan of vrouwenpolder die side shore is bij Oost
|
|
|
daan
|
ik was vandaag ook op de bdam zag het ook dat er toch veel mensen het water op gingen was niet echt verstandig konden beter gewoon lekker op het strand gaan liggen. Er waren vandaag trouwens ook weer veel duitser zonder les bezig op het strand niet echt verstandig achja de zomer is weer begonnen.
|
|
|
Barrykite
|
totdat het een keer goed fout gaat dan zien ze het misschien in dat het achteraf toch niet zo slim was om aflandig te varen
|
|
|
litewave
|
@ Barrykite, we denken maar dat alle kiters op een forum rondhangen en zo de waarschuwingen wel meekrijgen, ik denk dat 50% nog nooit van kitehigh en/of hanglos gehoord hebben.
|
|
|
Barrykite
|
daar kun je wel eens gelijk in hebben litewave.maar als je een beetje fanatiek met je sport bezig bent dan wil je toch wel op de hoogte blijven van sommige dingen?daar horen onder andere forums ook bij als je het mij vraagt.maar ja zal wel aan mij liggen.
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
tja tis allemaal dom dom dom, maar wat vinden jullie van de volgende redenatie: a) lezen mensen in bv. dit topic dat 'er toch wel een reddingsboot rondvaart' b) deze anders 'toch niks te doen heeft' en als laatste c) mensen die 4 weken niet gevaren hebben en er 150 km voor moeten rijden, denken: ach mij overkomt niets, ik kan goed kiten, en gaan dan toch het water op, uberstoked...
in ieder geval zijn er vandaag minimaal 10 kiters geweest die alles aan de laars hebben gelapt.
als eerste zal ik mezelf aan de schandpaal nagelen: ook ik heb welis op een overvolle stranddag m'n nieuwe kite willen testen boven de hoofden van argeloze voorbijgangers, dom, maar het gebeurde gewoonweg...dom, maar te stoked om t niet te doen....
just my 2 cents.
gr danny
|
|
|
hifly
|
het spijtige is ... we zien het allemaal wel ... maar we doen er niks aan ...
|
|
|
harryCab
|
@ Barrykite, we denken maar dat alle kiters op een forum rondhangen en zo de waarschuwingen wel meekrijgen, ik denk dat 50% nog nooit van kitehigh en/of hanglos gehoord hebben.
Tja, zag ze nog varen toen we we vanuit Ouddorp naar Perries gingen om wat te eten. Wat denk je, tis vanaf Duitsland erg ver reden en dan een paar dagen aflandige wind, wordt je een beetje moedeloos van en hup toch maar het water op. Vanuit de camper kunnen we de landgenoten toch goed in de gaten houden. Iets betekenen voor deze mensen wanneer het fout gaat is weer een ander verhaal...... En dan komt er toch wel een of andere aardige vent op een waterscooter aan die hun kan helpen...
|
|
|
Jolien.
|
het spijtige is ... we zien het allemaal wel ... maar we doen er niks aan ...
Je kan t wel zeggen tegen zo'n gast die met aflandige wind t water op gaat. maar dat werkt toch niet. die gast is al te leip op zelf na te denken, en zelf te denken dat het niet slim is om met aflandige wind het water op te gaan.. Denk je dan dat 1 simpele ziel tot hem door kan dringen? Tuurlijk zouden we het ze wel zeggen, maar of het echt nut heeft vraag ik me af.
|
|
|
Kondor 11
|
Gelukkig hebben wij dat niet nodig gehad op Vrouwenpolder, perfect windje om me 20meter windscherm weer eens uit te laten, jammer alleen dat ik me ouwe en vertrouwde 7.2" airrush thuis liet liggen. Genoeg druk ik me kite alleen me twintip 130/40 kon het niet aan Thuis meteen de directionals maar weer ingeladen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
LEAF
|
Brouwersdam vol met Duitsers en die willen kiten dus tja die hebben schijt aan aflandige wind!
|
|
|
¦Tim¦
|
het nikste was dat de stroming de zelfde richtging als de wind stond en heel sterk was je kite krijgt dus bijna geen kracht om om te slaan omdat je kite geen druk krijgt
als ik het had geweten had ik naar vrouwenpolder gegaan maargoed was leker weertje dus oké
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Brouwersdam vol met Duitsers en die willen kiten dus tja die hebben schijt aan aflandige wind!
Weet je zeker dat het duitsers waren? Zo ja, dan kan een algemeen verbod volgen voor die gasten? Toch?
|
|
|
rocket man
|
ze wisten dat jij zou langskomen, maakt het weer veilig, geintje.
|
|
|
daan
|
ja bijna allemaal duitsers ja ook een aantal nederlandsers en fransen maar die gingen meestal niet het water op maar de duitsers waren in de grootste getallen aanwezig
|
|
|
harryCab
|
Weet je zeker dat het duitsers waren? Zo ja, dan kan een algemeen verbod volgen voor die gasten? Toch? Vandaag ff de campers en caravans geteld en 97% heeft toch echt witte kentekenplaten. Zo af en toe een verdwaalde Belg en Nederlander.... Iets anders kan ik er echt niet van maken. Zeg niet dat alle Nederlanders verstandig zijn maar met zo'n grote populatie Oosterburen gebeuren dit soort dingen dus toch.
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Gelukkig hebben wij dat niet nodig gehad op Vrouwenpolder, perfect windje om me 20meter windscherm weer eens uit te laten, jammer alleen dat ik me ouwe en vertrouwde 7.2" airrush thuis liet liggen. Genoeg druk ik me kite alleen me twintip 130/40 kon het niet aan Thuis meteen de directionals maar weer ingeladen (grinnik_kitesmiley) O,o,o, ik ken die momenten: heb je de goede gear wel in je bezit, maar ligt het thuis, 'want dat had je toch niet nodig'; Ieksssss!!!!! Dik balen, want hoe je t ook draait of keert: een mooie sessie naar de haaien.... Vroeger met windsurfen was dat nog veel egrer, dan had je n hoop meuk mee te zeulen, ging je dus kiezen wat mee te nemen, haha, dan piste je r ook welis langs. Lekker leuk herkenbaar Warood!
|
|
|
|