slechte service stedebroek surfing!!

NW

Antwoord #50 April 13, 2007, 14:52:49
edit2Rapporteer  
Zo zie je maar dat een verhaal altijd twee kanten heeft, maar is wel kl$%te dat je knetterhard gewerkt hebt voor iets wat je wil en dan met iets thuiskomt wat niet goed is.

Ik heb zelf vorig jaar augustus een 2e hands kite (amp10) gekocht bij een bekende shop in Zeeland. Hij was als nieuw en dacht er veel plezier aan te gaan beleven. De LE liep echter langzaam leeg en hij werd keurig hersteld onder garantie. Na paar keer kiten nog steeds het probleem, weer weggebracht en er is uiteindelijk een nieuwe bladder in gedaan, uitgebreid getest en weer opgehaald.

Vorige week ging het voor het eerst weer kiten met die 10, pomp hem op en de bladder plofte. Damn, weer terug. Ze boden toen gelijk aan om hem terug te nemen want de fout lag bij de shop. Ik heb met wat bijbetaling nu een nieuwe RRD type7 gekocht.

De service van deze shop ging dus heel ver en voor mij geen andere shop meer.

terrorwally
Gast
Antwoord #51 April 13, 2007, 15:02:53
edit2Rapporteer  
ik zou hoogpersoonlijk naar die winkel gaan geld terug eisen en indien hij dat niet wilt teruggeven gewoon dingen uit de winkel pakken die bij elkaar die waarde hebben.

Even wat vrienden meenemen. Je krijgt dan een situatie dat de politie gebeld gaat worden, kan hij het even haarfijn uitleggen. Daarbij leg jij uit dat je recht hebt om het geld terug te krijgen.

Wat is zijn email?, website? dit is echt geen stijl. Wil hem best voor je hierop aanspreken. Ik zou ook even trosrader of wat dan ook bellen. Dit is categorie jatten.

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #52 April 13, 2007, 15:13:03
edit2Rapporteer  
Laat Emieck eerst de 2 vragen beantwoorden om het verhaal kompleet te maken. Stedebroek kijkt mee (want ze hebben immers een post achtergelaten) dus die kan daar dan ook op reageren, of juist niet.
terrorwally
Gast
Antwoord #53 April 13, 2007, 15:13:22
edit2Rapporteer  
Beste Emieck,

Inmiddels zijn wij als bedrijf (3 pers.) meer dan 10 jaar actief in de kite- en windsurfbusiness
en service staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Honderden klanten van ons zullen dit kunnen beamen.

Ik vindt het jammer dat je eigen conclusies trekt in dit verhaal.
Ik heb nooit gezegd dat het je eigen schuld was, ook heb ik zeker geen misbruik van je gemaakt.
De dag dat je de gebruikte kite en bar kwam oppikken heb ik ruim anderhalf uur voor je vrijgemaakt, we hebben samen even je kite achtergrond doorgenomen en ben uitgebreid ingegaan op je vliegerkennis en heb je de nodige safety en voorrangs regels uitgelegd.

Na dit alles hebben we op het gemak het materiaal bekeken, heb ik je uitgelegd hoe de safetys werken en het 5e lijn systeem. Verder heb ik uitgelegd welke punten aan de bar slijtage gevoelig zijn en waar je op moet letten, niet geheel onbelangrijk voor een kite die al gebruikt is. Idem voor de kite.

Toen hebben we samen de kite in zijn geheel opgepompt en een tijdje laten liggen, heb toen ook duidelijk aangegeven dat je hem zelf moest beoordelen op de staat en ook benadrukt dat je alles even naloopt, dus alle struts, naden, doek, wingtips, trailing edge enzovoort. Hier heb je zo'n 5 minuten de tijd voor genomen.

Verder heb ik je ook nog de volgende email gestuurd voordat je kwam:
Citaat
18-01-2007 01:31
ik moet zelf de staat nog even beoordelen, maar ga ervan
uit dat die in orde is, zoniet, dan is er misschien nog wat extra
speelruimte in de prijs. Denk aan max. +/- 50,- euro.
Na nog zeker 15 minuten uitleg over de juiste trim van de 5e lijn, hoe de bar op te rollen, je uitleg gegeven te hebben over de beste beginners spots en een aantal handige basics hoe je het kiten snel onder de knie te krijgen alsmede een toezegging dat je ons bij problemen altijd moet contacten, hebben jij en je ouders samen beoordeeld dat de staat in orde was en betaald.

In Workum confronteerde je mij met het feit dat de kite geheel was 'afgebeuld' zoals jij het zegt, uiteraard heeft de kite gebruikssporen, maar afgebeuld was die zeker niet, zowel doek, leading edge naden, strutends en andere slijtage gevoelige plekken zagen er nog zeer goed uit toen jij hem kocht. De kite kon bij normaal gebruik beslist nog minimaal 2 jaar mee. De term demokite gebruiken wij voor kites die zijn gebruikt voor demo doeleinden, dit kunnen testdagen zijn, magazine tests of kites die teamriders tijdelijk gebruiken. Dit heb ik je ook zo uitgelegd toen je de kite kwam ophalen en op Workum nog eens. 'Eigen schuld' heb ik nooit gezegd. Wij streven immers naar tevreden klanten.

Toch spijt het ons dat je je benadeeld voelt, neem daarom even contact met ons op per email of telefoon dan kunnen we kijken wat we verder nog voor je kunnen betekenen en je enigzins tegemoetkomen.

Bedankt en tot horens
www.kite-board.nl
- Ramon
Team StedeBroec Surfing

Gast je moet niet tijd gaan gebruiken om het goed te praten. Elk bedrijf en elke burger die tweedehands zijn spullen verkoopt moet er tijd in stoppen.

De enige vraag die mij rest: over wat voor schade praten wij "foto"?

Het blijft schandelijk dat je een klant hierover niet informeert, beginner of pro. Daarnaast zijn opties zoals een gedeelte van het geld terug of samen naar oplossing zoeken in mijn ogen geen optie.

Alleen de vraag is nu: wie zijn verhaal klopt? De enige oplossing is foto!!!

Er is een groot verschil tussen een mini gaatje en een dikke scheur. Een mini gaatje hebben ze misschien niet gezien. In mijn ogen is het dan je eigen schuld. Indien we praten over een scheur, tsja dat kan niet.

Tenslotte schets even een profiel van jezelf als consument. Er is een groot verschil als iemand die 30 is verhaal komt halen of iemand die 12 is.

mazzomrx

Antwoord #54 April 13, 2007, 15:34:48
edit2Rapporteer  
Pffff wat een gezeik en wat een gedoe!!!

Beetje jammer... ThumpDown

Henning @ Skool
Gast
Antwoord #55 April 13, 2007, 15:48:32
edit2Rapporteer  
Idd, beetje veel 16-jarige gedrag naar mijn id.

Redden we het zonder schreeuwen niet meer ?

Top van SB voor de reactie, jammer dat ie AFGEZEKEN wordt, je kunt het ook normaal onderbouwen en weerleggen.
I.p.v wat rond te schreeuwen zonder dat iemand er eigenlijk echt wat van weet behalve Emieck en SB.

En dat Emieck nou zo overtuigend overkomt Cool, vooral geschreeuw en negatief... schijnen mensen door beinvloed te raken.

RonnieRotonde

Antwoord #56 April 13, 2007, 15:52:52
edit2Rapporteer  
Ja, lekker als gast reageren. Je bent zeker van die shop..

Laten we indd maar eens een foto bekijken
terrorwally
Gast
Antwoord #57 April 13, 2007, 15:59:49
edit2Rapporteer  
@henning

Of we hier wat aanhebben, zelf is het een 16-jarige en schreeuwt hij. Hij heeft net zoveel rechten als elke consument. Als de shop echt fout is, dan is het schreeuwen of de manier hoe hij het probeert op te lossen niet relevant.

Ik zeg FOTO! en. Als het echt een scheur is van 15-20 cm kan het echt niet. Begrijp de winkel ook niet, neem dat ding terug, laat hem repareren en verkoop hem weer.

Je hebt dan misschien 150 a 200 euro verlies als je hem weer kan verkopen, maar in iedergeval een tevreden klant.

Ik erger me er altijd aan als een consument een forum moet gebruiken om zijn gelijk te halen. Een nette winkel belt klant op en blijft zo lang bezig tot het opgelost is. Klant is koning lijkt mij.........zelf is hij vervelend, jong en schreeuwerig. Zo te zien heeft deze 16 jarige het netjes proberen op te lossen, tot 2 keer aan toe.

jaapd

Antwoord #58 April 13, 2007, 16:12:05
edit2Rapporteer  
Zat er nou een scheur in of een reparatie?
hOe hA HeNniE

Antwoord #59 April 13, 2007, 16:15:29
edit2Rapporteer  
we hebben m opgepompt enzo maar zag verder niks omdat de kleur van t reapratiedoek t zelfde is enzo, maar dat hoord hij tog ook te vermelden...oke het is beetje dom dat ik t niet zag
Voor alle duidelijkheid: je begint het topic met het feit dat er een scheur inzit....even verder in dit topic lees ik dat de scheur al gerepareerd was met ook nogeens hetzelfde kleur reparatiedoek (!!!), een nette reparatie lijkt me, gezien het feit dat je het niet opmerkte....wat is dan het probleem??????

Post aub een foto, want een shop voor paal zetten vind ik kwalijk, een kite is nu eenmaal een fragiel ding en kan op veel plekken stuk gaan. Dat het doek een scheur heeft (20cm is geen gekke abnormale scheur), kan gebeuren. Is nog gerepareerd ook dus.....

gr danny
Henning @ Skool
Gast
Antwoord #60 April 13, 2007, 16:22:28
edit2Rapporteer  
@Ronnie Rotonde: Hoezo lekker als gast ??

Ik ben gewoon gebruik Henning @ skool... ben niet van die winkel en stop met die VOORBARIGE conclusies te trekken. De boel een beetje opnaaien, beetje jammer.

Je kunt me gewoon mailen zoals je ziet en anders zoek je m'n user account @ kitehigh op. HF

@ TerrorWally: Tuurlijk heeft hij die rechten; Maar moet het zo ?

Idd. Foto van de scheur zou leuk zijn, maar als ie net gerepareed is waar hebben we het over ?
Hij baalt misschien dat hij een gerepareede kite kite heeft gekocht; Nou zeg dat dan i.p.v van alles af te kraken.

Maar over de de staat van de kite zou ik me nu niet meer durfen oordelen, we zijn nm 2 maanden verder, en in de 2 maanden kan er veel gesloopt worden aan een kite.

Quote:

Ik erger me er altijd aan als een consument een forum moet gebruiken om zijn gelijk te halen.

Dit is de keus van de TS. Naar mijn id helemaal niet nodig, maar de TS kiest ervoor...

terrorwally
Gast
Antwoord #61 April 13, 2007, 16:35:23
edit2Rapporteer  
even voor de duidelijkheid:

We oordelen aan de hand van het verhaal van de topicstarter. Je gaat er vanuit dat de topicstarter geen kwalijke bedoelingen heeft.

Was het nou gerepareerd toen je het kocht? Want dan is het geen scheur he.
job

Geen avatar

Antwoord #62 April 13, 2007, 16:37:00
edit2Rapporteer  
Korte reactie van mij kant.

Ik ken de kite, en de ''scheur'' is allang gerepareerd. Daarna nog poosje gebruikt door de team rider van Caution.

@ Morres, dan heb jij waarschijnlijk verkeerde kite gezien, doek etc was nog perfect! En als jij ook maar iets kan trappen tegen SBS zal jij dat ook doen, omdat jij eerder al een confrontatie met ze heb gehad!

De reparatie daar kan je NIET om heen, zit op de tip. Iedereen die de spitfire's kent weet dat op de tip altijd een kite maat wordt afgebeeld. door de print van de 10 zit zwart spinackertap... en is keurig gemaakt.

HIER KAN JE ECHT NIET OM HEEN. Helemaal als de kite is opgepompt. en jij 5 min alles netjes na loopt!

@ Emiel, post maar pics, van je HELE kite en specifiek van reparatie! als je webspace nodig heb d'r voor kan je mij contacten.
rikdekker

Antwoord #63 April 13, 2007, 16:45:53
edit2Rapporteer  
@ Henning @ Skool 

Ik erger me er altijd aan als een consument een forum moet gebruiken om zijn gelijk te halen.

als hij gewoon via mail/bellen of vragen geen gelijk kan krijgen, dan zou ik het ook op zo'n manier proberen, toch? verder klote. ik ga er van uit dat alles gewoon netjes opgelost wordt.

k zie de foto wel verschijnen.

Rik

Flyingtrunkie

Antwoord #64 April 13, 2007, 16:49:23
edit2Rapporteer  
ik vind erg vreemd dat, als je een kite bekijkt, je de reparatie van 15-20 cm niet gezien hebt. Daar komt bij dat ie 2dehands is, de prijs is een stuk lager. Als ie goed gerepareerd is dan heeft dit toch geen nadelige gevolgen voor de kite en z'n prestaties?
een ander punt vind ik wel dat als je iemand in een slecht daglicht wilt zetten, doe het dan wel objectief, en kleur het verhaal niet naar jezelf toe; dit doe je wel degelijk door te vertellen dat er een scheur in de kite zit! Dit zit er, wat later blijkt, niet in. Het blijkt een reparatie te zijn!
Markymark

Geen avatar

Antwoord #65 April 13, 2007, 16:50:34
edit2Rapporteer  
Mijn reactie ook eventjes op het SB drama...

Heb in de jaren dat ik m'n kites altijd van SB gekocht heb nooit problemen ondervonden met noch de kwaliteit, noch de service, noch de prijzen van SB.

Immer bereid me te woord te staan, zelfs als ik zélf dacht dat ik misschien wel een klein beetje aan het zeiken was over 't een of ander.

Bij problemen met m'n (flysurfer) kites altijd prima geholpen, Ramon heeft m'n kites wanneer nodig in z'n eigen tijd netjes getrimmed, en bij kapotte onderdelen vrijwel altijd kostenloos vervangen.

Ik snap dat je je genaaid voelt, maar denk er goed bij na wat je zegt. Als je de waarheid spreekt heb je recht van spreken, dan kán er inderdaad gesproken worden over oplichting.

Klets je echter ook maar een héél klein beetje uit je nek, dan is er weer sprake van laster, en ook dát is strafbaar!

Ik ben er van overtuigd dat, als je je vijandigheden laat varen, en niet zonder goed over de zaak te hebben gesproken SB op openbare forums aanvalt, dat Ramon en Cor er álles aan zullen doen om je goed te helpen. Immers: een tevreden klant is voor 1000% hun belang! Jouw verhaal hier op Kitehigh is wel 't laatste waar zij op wachten.

Hoe waar of onwaar je verhaal ook is (dat kan vrijwel niemand écht beoordelen behalve jij).... Met overleg op een "normale" manier bereik je ALTIJD méér!

Groet,

Mark
jappie
Gast
Antwoord #66 April 13, 2007, 16:51:00
edit2Rapporteer  
Wacko²
Positie:  KiteHigh member
Datum van registratie:  februari 18, 2006, 04:44:51 pm
Laatst actief:  april 13, 2007, 12:23:48 am

--------------------------------------------------------------------------------

MSN:  
YIM:  
E-mail:  Onzichtbaar  
Website:  
Dit lid is:  Offline  

--------------------------------------------------------------------------------

Geslacht:  
Leeftijd: Niet aanwezig
Lokatie:  
Lokale tijd: april 13, 2007, 11:47:09 am

je ben er zeker ook een van die kite winkel.
snel even een weblog aanmaken om dat je op het form slechte berichten leest over de kite winkel.
job

Geen avatar

Antwoord #67 April 13, 2007, 16:56:13
edit2Rapporteer  
denk dat jij weinig recht van spreken heb jappie.....

mazzomrx

Antwoord #68 April 13, 2007, 17:00:19
edit2Rapporteer  
wat is de nieuwprijs van zo'n ding?  Huh

en uit welk jaar??
terrorwally
Gast
Antwoord #69 April 13, 2007, 17:03:15
edit2Rapporteer  
@Markymark: Helemaal gelijk
@jappie:

Het sterft in topic nu van gesponsorde dudes. Ik word nu ook al aangesproken op msn met betrekking tot dit topic................dus beetje minder.

Laat de winkel even de jongen opbellen en het rustig bespreken. Het zal vast wel opgelost worden. Als het een reparaties is, dan is topicstarter in ieder geval niet duidelijk geweest. Als de winkel het niet heeft verteld over de reparaties is dat niet erg netjes.

@job: dat je me aanspreekt op msn is goed, maar ga niet zeggen dat ik schreeuw en schijnheilig ben. Daarnaast dat topic van vincent met zijn waroo lees je verkeerd. Ik was het ook eens met vincent over wat er was gebeurd. Alleen hij kreeg een goede oplossing aangeboden van boardsports (was niet zijn leverancier). Verder was ik nog op de hoogte dat het normaal is dat bridles slijten. Dat ik daarna niet eens ben met Vincent, dat hij niet akkoord ging met nieuwe bridles van boardsports is terecht.

Het is juist heel netjes van boardsports dat ze met een oplossing komen. Hij heeft nooit die kite verkocht aan Vincent, dus...........

Weet je wat pas schijnheilig is, mij een beetje proberen over te halen via msn. Maar ja, verder no offense. Je bent verder een toffe gast en mag je wel.
Henning @ Skool
Gast
Antwoord #70 April 13, 2007, 17:10:30
edit2Rapporteer  
@ Henning @ Skool

als hij gewoon via mail/bellen of vragen geen gelijk kan krijgen, dan zou ik het ook op zo'n manier proberen, toch? verder klote. ik ga er van uit dat alles gewoon netjes opgelost wordt.

k zie de foto wel verschijnen.

Rik

Dat was een quote van TerroWally... met mijn reactie erop...
job

Geen avatar

Antwoord #71 April 13, 2007, 17:16:22
edit2Rapporteer  
@jappie:

Het sterft in topic nu van gesponsorde dudes. Ik word nu ook al aangesproken op msn met betrekking tot dit topic................dus beetje minder.

Laat de winkel even de jongen opbellen en het rustig bespreken. Het zal vast wel opgelost worden. Als het een reparaties is, dan is topicstarter in ieder geval niet duidelijk geweest. Als de winkel het niet heeft verteld over de reparaties is dat niet erg netjes.

@job: dat je me aanspreekt op msn is goed, maar ga niet zeggen dat ik schreeuw en schijnheilig ben. Daarnaast dat topic van vincent met zijn waroo lees je verkeerd. Ik was het ook eens met vincent over wat er was gebeurd. Alleen hij kreeg een goede oplossing aangeboden van boardsports (was niet zijn leverancier). Verder was ik nog op de hoogte dat het normaal is dat bridles slijten. Dat ik daarna niet eens ben met Vincent, dat hij niet akkoord ging met nieuwe bridles van boardsports is terecht.

Het is juist heel netjes van boardsports dat ze met een oplossing komen. Hij heeft nooit die kite verkocht aan Vincent, dus...........

Weet je wat pas schijnheilig is, mij een beetje proberen over te halen via msn. Maar ja, verder no offense. Je bent verder een toffe gast en mag je wel.

Dat jij schijnheilig bent ging niet over dit topic Wink dat moet je niet vergeten te melden Matthijs.
Dat ging over topic ''bijna dood ervaring met waroo''....
terrorwally
Gast
Antwoord #72 April 13, 2007, 17:18:22
edit2Rapporteer  
@jappie:

Dat jij schijnheilig bent ging niet over dit topic Wink dat moet je niet vergeten te melden Matthijs.

er staat duidelijk Daarnaast dat topic van vincent ????

terrorwally
Gast
Antwoord #73 April 13, 2007, 17:19:28
edit2Rapporteer  
@jappie:

er staat duidelijk "Daarnaast dat topic van vincent" ???? Koppel het nergens aan dit topic. Zeg alleen dat je dat tegen mij zegt. Maar ja laten we er maar over ophouden.
Flyingtrunkie

Antwoord #74 April 13, 2007, 17:19:50
edit2Rapporteer  
Hé jongens,
WE RAKEN EEN BEETJE OFF-TOPIC!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.