Nazar
Berichten: 385
|
he nazar zou je maybe willen vertellen wat je moet veranderen aan de afsteling,voor beter herstarten enz...?
Herstarten is idd wat moeilijker. Ik trek altijd mijn powerlijnen naar me toe, vervolgens laat ik ze los en ren/zwem snel naar mijn kite toe(2/3meter) en dan moet je alleen je linkere/rechtere stuurlijn aantrekken en vasthouden. Succes en ik hoor het nog van je.
|
|
|
Nazar
Berichten: 385
|
Ik vaar de B3 9m en kan zeggen dat deze bij de standaardafstelling zeer snel en direct aanvoelt. Veel sneller en directer dan een Dos of B1. Wat wel zo is is dat hij minder druk geeft door het windvenster. Dit neemt niet weg dat je hem wel heel snel kan varen. Een paar weken terug met minimale wind getest op S'hout. Ik kon met mijn 9m net zo lang hoogte houden als anderen met een 12m. Kostte mij natuurlijk wel meer moeite, maar hoefde - met de rest - pas het water af toen de wind echt rond de 10 knopen aan het schommelen was. Drukopbouw is totaal anders dan die van zijn voorgangers. Bij springen moet je langer je rail houden. Veel meer zoals je dat ook bij een hardcore C-kite moet doen. Kan voor veel mensen behoorlijk wennen zijn. Kreeg ook vragen van een andere B3 rijder hoe ik het nou voor elkaar kreeg te springen.
Lijkt mij allemaal dus een kwestie van wennen. Ik ben erg blij met de veranderingen aan de Bandit. Precies wat ik zocht. Een meer technische kite; sneller en preciezer te controleren die neigt naar de rand van het windvenster maar met de goede techniek overal neer te zetten valt. Al met al vind ik hem daardoor veelzijdiger dan zijn voorgangers.
Ik vind hem ook iets meer op een C-kite lijken. Je moet veel sneller varen om bar druk te voelen. En als je goed en hoog wilt springen, dan moet je goed kunnen aankanten.
|
|
|
Retard
Berichten: 782
|
he nazar zou je maybe willen vertellen wat je moet veranderen aan de afsteling,voor beter herstarten enz...?
Herstarten is idd wat moeilijker. Ik trek altijd mijn powerlijnen naar me toe, vervolgens laat ik ze los en ren/zwem snel naar mijn kite toe(2/3meter) en dan moet je alleen je linkere/rechtere stuurlijn aantrekken en vasthouden. Succes en ik hoor het nog van je. Moet dit niet makkelijker kunne ?, Op zee gaat het denk wel moeilijker dan vlakwater .. Wel een - puntje dos herstart bijna automatisch ..
|
|
|
LEAF
Berichten: 826
|
@Dapiedro : Ik zou hem 2 knoopjes verstellen dan is je min punt tav '' minder direct gevoel dan de DOS'' verdwenen
|
|
|
sjorsie
Berichten: 326
|
he nazar zou je maybe willen vertellen wat je moet veranderen aan de afsteling,voor beter herstarten enz...?
Herstarten is idd wat moeilijker. Ik trek altijd mijn powerlijnen naar me toe, vervolgens laat ik ze los en ren/zwem snel naar mijn kite toe(2/3meter) en dan moet je alleen je linkere/rechtere stuurlijn aantrekken en vasthouden. Succes en ik hoor het nog van je. ja dat lukte me wel als ik in kniediep water stond,maar in het diepe ging dat toch echt niet..hij gaat blijkbaar pas kantelen als de druk uit de powerlijnen is?
|
|
|
RH
Berichten: 298
|
@Dapiedro : Ik zou hem 2 knoopjes verstellen dan is je min punt tav '' minder direct gevoel dan de DOS'' verdwenen
Ik zou de stuurlijnen niet korter maken (maar misschien leveren ze andere lijnlengtes op verschillende kites?), want dan gaat hij achteruit vliegen als je hem uithaakt. Hij doet niet bij de standaardinstelling. Stuurlijnen inkorten betekent dus oversheeting (en dat is sowieso niet goed). Je moet de kite gewoon iets meer bewegen en meer op snelheid varen. Het is dan juist lekker dat je de bar tegen de chickenloop kan varen. Bij golfrijden gebruik je de depowerruimte om hem te stallen (of bij onverwachte vlagen)
|
|
|
DaPiedro
Berichten: 65
|
@Dapiedro : Ik zou hem 2 knoopjes verstellen dan is je min punt tav '' minder direct gevoel dan de DOS'' verdwenen
Ik zou de stuurlijnen niet korter maken (maar misschien leveren ze andere lijnlengtes op verschillende kites?), want dan gaat hij achteruit vliegen als je hem uithaakt. Hij doet niet bij de standaardinstelling. Stuurlijnen inkorten betekent dus oversheeting (en dat is sowieso niet goed). Je moet de kite gewoon iets meer bewegen en meer op snelheid varen. Het is dan juist lekker dat je de bar tegen de chickenloop kan varen.
Bij golfrijden gebruik je de depowerruimte om hem te stallen (of bij onverwachte vlagen)
Daar zit ook wel wat in denk ik, bij uithaken is de standaardinstelling perfect. Ik ga eerst eens 1 knoop proberen en kijken wat het effect is.
|
|
|
timmeh
Geen avatar
Berichten: 26
|
Ja, heb inderdaad mijn feedback weggehaald. Kreeg mensen die mijn kite niet wilde kopen door mijn feedback maar ze zijn nu allemaal verkocht dus wederom mijn feedback:
Was compleet niet te spreken over de Tres: +One pump + Kite is stabiel in de lucht
- Voor mij te weinig bardruk waardoor erg weining gevoel met de Kite - Zeer matige low end - Kite reageert zeer langzaam op stuur bewegingen (standaard instellingen zelfs aangepast want die zijn helemaal niets). - Weinig lift - Wanneer kite op 12 uur valt hij soms gewoon uit de lucht omdat hij de wind op zijn "Kop" krijgt. (gehad met 20+ knopen) - Kite levert weinig tot geen druk bij draaien door windvenster - Relaunchen is niet makkelijk vooral niet als die op zijn leading edge ligt als een "ei" op het water
Vaar nu weer mij oude waroo's uit 2007 en vind die een verademing ten opzichte van de Tres. Maar ja ieder zo zijn kite!
|
|
|
wouterb
Berichten: 2759
|
Ik ken de kite niet, lees net de laatste 4 pagina's van het het topic door, ook jouw punten lees ik voor het eerst (so, shoot me als er ver naast zit)
Elk van jouw min-punten (behalve de relaunch) kan als oorzaak hebben dat je te ver depowered.
Overige ervaringen spreken over moeilijk tot backstallen te dwingen, je kan de bar dus vér aanhalen. Ik hoop het niet voor je maar misschien heb je al die tijd met een verkeerde afstelling gevaren.
Nogmaals; als ik er naast zit hoor ik het graag.
|
|
|
timmeh
Geen avatar
Berichten: 26
|
Ben niet de enige: The B2 was a much better kite, the power was consistant, the turning was smooth, and the lift was great. I tried the new one in St Pierre la Mer in France, i will admit the wind there is off shore and a little gusty. The new one couldn't handle the gusts it would pull me off my edge in any more than a 5 knot gust, the turning was delayed and irratic and would backstall quite a bit if you didn't let the bar out all the way when turning. I think i will stick with my B2 10m and 14m until i find a better kite ( http://www.seabreeze.com.au/forums/topic.asp?TOPIC_ID=55055&whichpage=2) - Ben nog wel meer slechte reviews tegen gekomen Depoweren zal het niet aan liggen want heb hem door de slechte low end bijna altijd helemaal gepowered staan (niet helemaal want dan vaart die helemaal niet lekker meer). Ben nog een minpunt vergeten: - depower slaat los bij harde vlagen. Je hoort dan een harde tik en staat dan vol gepowered.... ook lekker.... Spraak week of wat gelden iemand op Oostvoorne met een Tres en die wist ook niet wat hij ervan moest vinden. Enthousiast was die iig niet.
|
|
|
RH
Berichten: 298
|
De indruk die ik krijg is dat vooral dat de wat 'mindere goden' onder ons er niet echt over te spreken zijn. Anyway, de B3 draait wat mij betreft veel sneller en directer dan de Dos (meer C shape). Hij valt juist niet uit de lucht bij vlagen/wegvallen wind (mocht je dat wel vinden moet je de Dos eens proberen bij echt vlagerig weer). Kan veel meer druk op de rail geven bij vlagen (echte C-shape eigenschap), maar valt met de goede techniek te lozen door in de hoek van het windvenster te duwen. In de low-end moet je minder edgen anders duw je de kite naar de rand en valt de druk weg, maar met een 9 loop ik hoogte met 14 knopen (binnenwater/ 82 kg). Relaunch als ie echt op z'n rug ligt is idd klote, maar niet anders dan de B1&2. Springen is lastig voor mensen die alleen de Dos of een SLE gewend zijn, maar die kunnen waarschijnlijk ook niet springen met een Fuel ofzo. En maak de stuurlijnen alsjeblieft niet korter, je laat de kite alleen maar backstallen waardoor hij langzaam aanvoelt en je haal eigenlijk de power eruit. Laat die kite zelf vliegen door middel van korte krachtige stuurimpulsen en je hebt echt een fantastisch en zeer veelzijdig ding in handen. Ach ja, ieder zijn ding.
|
|
|
|
diesel oo7
Berichten: 515
|
@ RH Ik ben het volledig met jou bevindingen eens. Ik heb alle bandits al in mijn bezit gehad En vind de Tres een super kite Voor mij zijn alle vroegere probleempjes van de voorgangers opgelost En ja het is kwa springen even wennen Ik vind het gewoon een super kite
|
|
|
mocem
Berichten: 874
|
ik heb ook al veel mensen horen zeggen ff wennen maar daarna is et wederom een super kite.
|
|
|
sjorsie
Berichten: 326
|
De indruk die ik krijg is dat vooral dat de wat 'mindere goden' onder ons er niet echt over te spreken zijn. Anyway, de B3 draait wat mij betreft veel sneller en directer dan de Dos (meer C shape). Hij valt juist niet uit de lucht bij vlagen/wegvallen wind (mocht je dat wel vinden moet je de Dos eens proberen bij echt vlagerig weer). Kan veel meer druk op de rail geven bij vlagen (echte C-shape eigenschap), maar valt met de goede techniek te lozen door in de hoek van het windvenster te duwen. In de low-end moet je minder edgen anders duw je de kite naar de rand en valt de druk weg, maar met een 9 loop ik hoogte met 14 knopen (binnenwater/ 82 kg). Relaunch als ie echt op z'n rug ligt is idd klote, maar niet anders dan de B1&2. Springen is lastig voor mensen die alleen de Dos of een SLE gewend zijn, maar die kunnen waarschijnlijk ook niet springen met een Fuel ofzo. En maak de stuurlijnen alsjeblieft niet korter, je laat de kite alleen maar backstallen waardoor hij langzaam aanvoelt en je haal eigenlijk de power eruit. Laat die kite zelf vliegen door middel van korte krachtige stuurimpulsen en je hebt echt een fantastisch en zeer veelzijdig ding in handen. Ach ja, ieder zijn ding. Relaunch als ie echt op z'n rug ligt is idd klote, maar niet anders dan de B1&2. [/quote] nou ik had bij de bandit 1 echt geen problemen met relaunch hor.met de tres wel!moet toch eigenlijk niet kunnen voor zo n dure kite??
|
|
|
|
Derk
Berichten: 80
|
Helmaal mee eens !!!! Ik heb de DOS en TRES gevaren en heb ze verkocht om inderdaad weer met mijn warootjes te knallen. Zal jullie de details besparen maar de negatieve kritiek die hier geuit is kan ik vanuit de praktijk bevestigen !
|
|
|
Yoram
Berichten: 1217
|
Was van plan om een 7m aan te schaffen, maar durf het nu bijna niet meer te doen...
|
|
|
sjorsmaster
Berichten: 596
|
ik vaar 7 en 10, niks op aan te merken.. 7 is veel sneller geworden wel is de lowend van de 10 wat minder dan bij de DOS,
die 7 zou ik alsnog maar gewoon aanschaffen want aan de kleine maten mankeert niets
|
|
|
Teigetje
Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
|
Vind het wel grappig om te lezen dat de een het een topkite vind en de ander vind het waardeloos. Dat bevestigd maar weer waarom we hier altijd zeggen zelf testen en smaken verschillen.
|
|
|