|
|
.
|
weet je nog hoe druk het was in de jaren '80,... nou,.... en nu!? komt goed
|
|
|
chico
|
Ja, ik ben ook door dat proces gegaan. Van 1978 tot 2000 actief gewindsurft. Kan je nagaan hoe oud ik al ben en hang gem. zeker 2x per week aan de kite. Windsurfen kon echt niet 2x week met een Wave Warrior en een 5.3 als grootste. Ik zie ze af en toe nog steeds staan in Noordwijk. Die ouwe makkers staren naar de kunst van de kiters terwijl zij zakbiljart spelen.
|
|
|
gerco
|
verkoop ook eens wat smileytjes, want daar zitten je posts echt te vol van heb ook een jaar geleden al het windsurfmateriaal de deur uitgedaan. maarja, hier in belgie is er dan ook niet al dat natuurgezever
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
de nada! maar ik bedoel te zeggen - als je het niet meer gebruikt om wat voor reden dan ook ook: terug de markt op. Als je te lang wacht krijg je er niks meer voor en ligt het toch in de weg. Tja en als het zo bar wordt met natura 2000 kan je altijd weer een setje halen ergens, wellicht voor het geld wat je er nu voor hebt gekregen. Maja had je ook zoveel smileys toen je nog paal-surfde?
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Heb vorig jaar dezelfde stap ondergaan http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,28081.0.htmlIk stapte vroeger zo mijn voordeur uit en ging windsurfen op het Wolderwijd. Maar nu is Zeewolde verboden en zit ik één uur in de auto om lekker te kunnen kiten op Mirns. Heb geen spijt en kitesurfen verbieden gaat nooit lukken
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
Ik zeg lekker laten liggen die hap. Dat doe ik tenminste wel. Voor de 2e hands surfspullen krijg je niks meer en mocht je het ooit weer willen gaan doen ben je veel meer kwijt dan dat je er nu voor krijgt. Dan daarbij staat de ontwikkeling bij het windsurfen anders dan bij het kitesurfen al aardig wat jaartjes stil. Dus je spul van 6 jaar terug voeldoet nog steeds. Dus o.a mijn Arrows Warrior en Mistral concept wave blijven altijd in de schuur!
Mazzl
|
|
|
doyouwaroo
Geen avatar
|
Ik heb mijn windsurf setje gehouden. Surf zelf op zee en in de volgende omstandigheden ga ik soms nog windsurfen:
- de wind is licht aflandig (in scheveningen zuid bv) Als je je kite niet meer kan relaunchen is het verdomd lastig om weer aan de kant te komen. Herstarten is met windsurfen geen probleem :-)
- als het debiel hard waait en/of vlagerig is vind ik windsurfen toch wat minder gevaarlijk.
- als er hoge golven staan. Met mijn windsurf setje ben ik al heel wat keren door de wasmachine gegaan en het is nog steeds heel :-) .Probeer dat maar eens met een kite....die ligt bij de eerst beste golf aan gort...
|
|
|
Haring High Richardt
|
als het debiel hard waait en/of vlagerig is vind ik windsurfen toch wat minder gevaarlijk Daar heb je wel gelijk in maar omdat ik voor mijn dochter een 7 meter beginner kite gekocht had en die zelf met harde wind ging gebruiken lag mijn set er werkeloos bij Ik vind het heerlijk varen met die 7 meter Ik windsurfte echt nog met wind wat te gek was voor een kite en met windsurfen nog net kon. Dit was dan met een 3.5 meter en met een dikke windkracht 7 a 8
|
|
|
|
|
Jordi_1990
|
het zat er al aan te komen, hoogst waarschijnlijk mijn surfspul ook de deur uit (ik denk er ngo even goed overna, geen zin om het terug te moeten kopen)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Mooi verhaal en herkenbaar Tja ik heb er geen dag spijt van en ook met 35 knoop hang ik onder mijn kite en heb ik nooit getwijfeld om dan maar te gaan windsurfen
|
|
|
Mees..
|
Als je op een gegeven moment echt spijt krijgt, kun je altijd nog een recenter windsurfsetje kopen, volgens mij heb je daar dan sowiezo nog meer plezier van..
|
|
|
Haring High Richardt
|
Wat mij ook opviel tussen kiters en windsurfers was de gezelligheid !!!! Bij het windsurfen was het enige contact wat je zei: van wat heb jij er op staan voor zeil en dat was het dan !!!. Uitzonderingen daargelaten want ik had met sommige gasten wel een goed contact (heb ik nog steeds trouwens met die gasten ) Windsurfen kan je makkelijker in je eentje doen en kiten niet Met kiters is het toch anders (gezelliger) . Je hebt elkaar nodig en dat schept op een gegeven moment een band. Met kiten heb ik toch dat ik veel meer mensen kan dan met windsurfen
|
|
|
crahsdummie
Gast
|
ik vin t stom, ik ben in 2006 ook begonnen met kiten en ben zwaar verslaafd maar soms heb ik ook weer de drang om te windsurfen bv met knetterharde wind is windsurfen ook gewoon vet.
mijn spullen blijven gewoon
|
|
|
LEAF
|
ik vin t stom, ik ben in 2006 ook begonnen met kiten en ben zwaar verslaafd maar soms heb ik ook weer de drang om te windsurfen bv met knetterharde wind is windsurfen ook gewoon vet.
mijn spullen blijven gewoon
Wacht nog maar ff 2 jaar dan ga je toch alsnog alles verkopen. Heb zelf ook jaren alles gehouden maar uiteindelijk lag het alleen maar in de weg want ga nu ook met harde wind gewoonlekker kiten. Ben inmiddels alles kwijt, opgeruimd staat netjes!
|
|
|
Idefixe
|
met knetterharde wind is windsurfen ook gewoon vet. Als je wat "verder" bent ga je dus juist met knetterharde wind onder/aan / achter je vlieger hangen
|
|
|
|
dimoss
Gast
|
zonde man om geen windsurfspullen te hebben er gaat toch niets boven windsurfen. is het niet verstandiger om door te surfen tot je heel oud bent en dan pas over te stappen op kiten ??
|
|
|
|
|