wipika depower

wimmel

Berichten: 12
Januari 04, 2005, 18:56:50
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb een wipika uit 2002 nou is mijn depower touw versleten.
Maar heb een ander touw gekocht van mystic. Hoe krijg ik het oude touw eruit is er een met een rubber hoesje eromheen en er zit boven de bar een stop deze zit vast genaaid. Het nieuwe touw heeft geen rubber en ook geen stop. Iemand misschien een idee hoe dit te fixen.

m.v.g. Wim
Sebastiaan

Berichten: 133
Antwoord #1 Januari 04, 2005, 18:58:16
edit2Rapporteer  
is het echt je touw en niet toevallig die clamcleat die versleten is?
wimmel

Berichten: 12
Antwoord #2 Januari 04, 2005, 19:00:57
edit2Rapporteer  
Nee is niet de clamcleat heb ik al vervangen ging een maandje goed.

m.v.g. Wim
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #3 Januari 04, 2005, 19:20:25
edit2Rapporteer  
Het nieuwe touw zul je zonder zwarte mantel moeten gebruiken, de stop is genaaid en die zul je los moeten snijden, ipv deze stop kun je een "acht"knoop leggen!!
Tony

Berichten: 110
Antwoord #4 Januari 04, 2005, 22:37:02
edit2Rapporteer  
Wat je ook kan doen is de clamcleat vervangen door een maatje groter (Clamcleat CL253). Wipika gebruikt namelijk standaard een te kleine clamcleat die niet meer werkt als het touw door slijtage wat dikker wordt. Clamcleat 253 is in de meeste watersport winkels te koop. 
Tukker niet ingelogged
Gast
Antwoord #5 Januari 05, 2005, 04:43:07
edit2Rapporteer  
Clamcleat 253 is idd top. Wanneer je afstelling beviel, dan met achtknoopjes de stopjes op dezelfde afstanden maken. Zelf heb ik ter voorkoming van slijtage kunstof hogedruk-perslucht slang om het depower stuk van het touw gedaan (ook van Mystic). Betreft bij mij wel de duurste carbon bar van 2002 met het gat in het midden.
Succes, Tukker(ik)
Remko

Berichten: 146
Antwoord #6 Januari 05, 2005, 10:40:57
edit2Rapporteer  
Als je weer een mantel om je depower lijn wilt de volgende tip: Koop een stuk bezine slang (auto of motor) en wat zeilmakers garen (of ander zeer sterk garen). Smelt een puntje aan het uiteinde van je depower lijn. Als je een beetje vuurvaste vingers hebt kan je het puntje een beetje met je vingers kneden als het nog warm is zodat het niet dikker wordt dan je lijn. Zonder vuurvaste vingers moet je maar even iets creatiefs bedenken (handschoenen of zo). rijg nu het garen door het eind van je depover lijn en laat het door de benzine lijn zakken met een flinke naald als gewichtje of zo. Als je het garen aan het nu ergens aan vastbindt dan kan je de benzineslang relatief makkelijk over je depowerlijn heen stropen. Voor de stopper een achtknoopje bij voorkeur nog net in het stuk met benzineslang (gaat er ook noot meer iets schuiven).

Succes
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #7 Januari 05, 2005, 20:54:44
edit2Rapporteer  
Meestal is het idd de clamceat die niet meer pakt. Niet alleen touwslijtage maar ook uitbuigen en slijtage van de clamceat. Simpelweg in de bankschroef buitenkant een beetje dichtknijpen en je vaart weer zonder problemen verder... Die van mij blijven het na deze behandeling alweer een vol seizoen gewoon doen.. %@!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.