Sebastiaan
Berichten: 133
|
is het echt je touw en niet toevallig die clamcleat die versleten is?
|
|
|
wimmel
Berichten: 12
|
Nee is niet de clamcleat heb ik al vervangen ging een maandje goed.
m.v.g. Wim
|
|
|
Naish........what else???
Berichten: 3039
|
Het nieuwe touw zul je zonder zwarte mantel moeten gebruiken, de stop is genaaid en die zul je los moeten snijden, ipv deze stop kun je een "acht"knoop leggen!!
|
|
|
Tony
Berichten: 110
|
Wat je ook kan doen is de clamcleat vervangen door een maatje groter (Clamcleat CL253). Wipika gebruikt namelijk standaard een te kleine clamcleat die niet meer werkt als het touw door slijtage wat dikker wordt. Clamcleat 253 is in de meeste watersport winkels te koop.
|
|
|
Tukker niet ingelogged
Gast
|
Clamcleat 253 is idd top. Wanneer je afstelling beviel, dan met achtknoopjes de stopjes op dezelfde afstanden maken. Zelf heb ik ter voorkoming van slijtage kunstof hogedruk-perslucht slang om het depower stuk van het touw gedaan (ook van Mystic). Betreft bij mij wel de duurste carbon bar van 2002 met het gat in het midden. Succes, Tukker(ik)
|
|
|
Remko
Berichten: 146
|
Als je weer een mantel om je depower lijn wilt de volgende tip: Koop een stuk bezine slang (auto of motor) en wat zeilmakers garen (of ander zeer sterk garen). Smelt een puntje aan het uiteinde van je depower lijn. Als je een beetje vuurvaste vingers hebt kan je het puntje een beetje met je vingers kneden als het nog warm is zodat het niet dikker wordt dan je lijn. Zonder vuurvaste vingers moet je maar even iets creatiefs bedenken (handschoenen of zo). rijg nu het garen door het eind van je depover lijn en laat het door de benzine lijn zakken met een flinke naald als gewichtje of zo. Als je het garen aan het nu ergens aan vastbindt dan kan je de benzineslang relatief makkelijk over je depowerlijn heen stropen. Voor de stopper een achtknoopje bij voorkeur nog net in het stuk met benzineslang (gaat er ook noot meer iets schuiven).
Succes
|
|
|
Marcel~
Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
|
Meestal is het idd de clamceat die niet meer pakt. Niet alleen touwslijtage maar ook uitbuigen en slijtage van de clamceat. Simpelweg in de bankschroef buitenkant een beetje dichtknijpen en je vaart weer zonder problemen verder... Die van mij blijven het na deze behandeling alweer een vol seizoen gewoon doen.. %@!
|
|
|