Ik ben bevooroordeeld, mijn vriendin komt uit barcelona, dus ik combineer vakantie met familie bezoek, en ik kan je vertellen dat is geen straf (heerlijk catalaans eten en een prachtig land, dat veel meer is dan het strand alleen).
Je moet niet naar st pere gaan om te verwachten dat je elke dag de hele dag 3 weken lang kan kiten. Er is een thermische wind die in de loop van de middag komt.
Het is zomervakantie, dus het is wel druk!! (vooral in de weekenden), maar wanneer je naar buiten gaat heb je daar geen last van.
Je zit er deels in augustus, dan is er topdrukte omdat de meeste spanjaarden dan vakantie hebben.
Maar ik vind die combi juist zo lekker, 's ochtends lekker vakantie vieren, relaxen, andere dingen doen en dan 's middags lekker naar het strand.
en ja er zijn ook dagen zonder wind.
Ik vaar daar het meeste met mijn 12m catalyst. soms op mijn flydoor, maar ook vaak op mijn 'gewone' kite boardje.
regelmatig vaar ik ook met mijn 9m c-4
Af en toe waait de tramontana, en die varieert van 3 bft to 9 bft. De Naam tramontana geeft alleen maar de richting aan, en over het algemeen is deze zeer hard.
Deze vlagerige wind gaat dan 24 uur per dag door.
Ik heb zomers meegemaakt dat deze 7 dagen achter elkaar door poeierde, en er mensen weggingen van de camping omdat ze gek werden van de wind.
Ik heb ook zomers meegemaakt zonder tramontana....
Ik heb nog nooit een zomer meegemaakt dat ik niet kon varen
Wanneer je mijn logs bekijkt in augustus dan kan je een idee krijgen van de wind van afgelopen jaar:
http://www.kitehigh.nl/riders/manrot/logs/2012voor het niet kiten is er zat
lekker eten
leuke dorpjes (natuurlijk zeer toeristisch, met grote markten)
mooie musea (ga ik in de zomer niet heen, veel te mooi weer om binnen te zitten)
mooie baaien
mooi natuurgebied (Aiguamolls, cap de creus)
pyreneëen op een paar uur rijden
mooie tracks om te mountainbiken, of te wandelen