Sant pere pescador 2013

fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Februari 12, 2013, 17:04:30
edit2Rapporteer  
Vorig jaar ben ik voor het eerst wezen kiten bij Sant Pere Pescador, het beviel me erg goed. Lekkere thermische wind en best vlak water.
Nu heb ik samen met mijn ouders opnieuw geboekt in de periode van 12 tot 26 augustus.
Zijn er nog meer die gaan? YeSS
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 Februari 12, 2013, 18:36:05
edit2Rapporteer  
Naar welke Camping ga je ?...La Ballena..ik ben daar ook (weer) van 27 juli tot 18 augustus.. Grin
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #2 Februari 12, 2013, 19:51:50
edit2Rapporteer  
Pfff hoe vaak kan je naar een zelfde plek gaan?? Niet eens een keer wat anders zwaffie??
fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Antwoord #3 Februari 12, 2013, 21:09:01
edit2Rapporteer  
@zwafra

Ik zit dit jaar bij las palmeras, had vorig jaar de fout gemaakt om op 'las dunas' te staan. Een massa camping en alleen kite mogelijkheden bij las palmeras   loser

slayer1965

Berichten: 90
Antwoord #4 Februari 12, 2013, 21:46:26
edit2Rapporteer  
ook ik ga daar deze zomer de boel verkennen, samen met een kitevriend hebben we daar geboekt op de camping Las Palmeras
wij zitten vanaf 6 Juli daar met onze gezinnen!

Ik ben reuze benieuwd hoe het daar is, zijn er nog plekken die je daar echt gezien moet hebben?


Greets Rob
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #5 Februari 12, 2013, 22:47:35
edit2Rapporteer  
Pfff hoe vaak kan je naar een zelfde plek gaan?? Niet eens een keer wat anders zwaffie??

ik kom er pas voor de 21e keer en het verveelt nog steeds niet  Grin Grin Grin

ik zit op camping aquarius van 12 t/m 31 juli.
ik ga met de auto over het strand naar de kitezone

Ik ben reuze benieuwd hoe het daar is, zijn er nog plekken die je daar echt gezien moet hebben?

tja wat vind je leuk?
cultuur - steden - natuur- etc
Longman

Berichten: 2
Antwoord #6 Februari 12, 2013, 22:49:21
edit2Rapporteer  
als het niet waait en je kitevriend  YeSS heeft er zin an, dan is El Monestirio Sante Pere de Rodes een mooie fotogenieke plek.
slayer1965

Berichten: 90
Antwoord #7 Februari 12, 2013, 23:13:40
edit2Rapporteer  
[

tja wat vind je leuk?
cultuur - steden - natuur- etc


Ik ben wel van de natuur en leuke doorkijkjes! Ook lekker eten is wel een favoriet van me Grin Ben wel benieuwd naar je reactie Manrot, als je daar al 21 keer geweest bent moet dit wel wat gaan opleveren ThumpsUp Uiteraard gaat er ook gekite worden, alleen zal ik de uren moeten verdelen met vrouw en kids!

als het niet waait en je kitevriend  YeSS heeft er zin an, dan is El Monestirio Sante Pere de Rodes een mooie fotogenieke plek.

Genoteerd Longman!!!! ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 Februari 12, 2013, 23:54:28
edit2Rapporteer  
Is een mooi klooster in de bergen. vond het erg de moeite waard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sant_Pere_de_Rodes

edit: Ik moet beter lezen, het stond er al :')
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #9 Februari 13, 2013, 00:00:31
edit2Rapporteer  
Ik ben bevooroordeeld, mijn vriendin komt uit barcelona, dus ik combineer vakantie met familie bezoek, en ik kan je vertellen dat is geen straf (heerlijk catalaans eten en een prachtig land, dat veel meer is dan het strand alleen).  InLove

Je moet niet naar st pere gaan om te verwachten dat je elke dag de hele dag 3 weken lang kan kiten. Er is een thermische wind die in de loop van de middag komt.

Het is zomervakantie, dus het is wel druk!! (vooral in de weekenden), maar wanneer je naar buiten gaat heb je daar geen last van.
Je zit er deels in augustus, dan is er topdrukte omdat de meeste spanjaarden dan vakantie hebben.

Maar ik vind die combi juist zo lekker, 's ochtends lekker vakantie vieren, relaxen, andere dingen doen en dan 's middags lekker naar het strand.
en ja er zijn ook dagen zonder wind.

Ik vaar daar het meeste met mijn 12m catalyst. soms op mijn flydoor, maar ook vaak op mijn 'gewone' kite boardje.
regelmatig vaar ik ook met mijn 9m c-4

Af en toe waait de tramontana, en die varieert van 3 bft to 9 bft. De Naam tramontana geeft alleen maar de richting aan, en over het algemeen is deze zeer hard.
Deze vlagerige wind gaat dan 24 uur per dag door.
Ik heb zomers meegemaakt dat deze 7 dagen achter elkaar door poeierde, en  er mensen weggingen van de camping omdat ze gek werden van de wind.
Ik heb ook zomers meegemaakt zonder tramontana....
Ik heb nog nooit een zomer meegemaakt dat ik niet kon varen

Wanneer je mijn logs bekijkt in augustus dan kan je een idee krijgen van de wind van afgelopen jaar:
http://www.kitehigh.nl/riders/manrot/logs/2012

voor het niet kiten is er zat
lekker eten
leuke dorpjes (natuurlijk zeer toeristisch, met grote markten)
mooie musea (ga ik in de zomer niet heen, veel te mooi weer om binnen te zitten)
mooie baaien
mooi natuurgebied (Aiguamolls, cap de creus)
pyreneëen op een paar uur rijden
mooie tracks om te mountainbiken, of te wandelen

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #10 Februari 13, 2013, 11:48:16
edit2Rapporteer  
Kom er ook al heel wat jaartjes met mijn gezinen bevalt prima.
Wel kom je dezelfde mensen tegen ieder jaar maar is wel prettig, he Manfred ,-)
Je moet niet met de instelling komen om iedere dag te kunnen kiten met 25knp zoals manfred al aangaf.
Wij zijn er vanaf 12-juli t/m 31-juli
fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Antwoord #11 Februari 13, 2013, 12:37:21
edit2Rapporteer  
Zeker in de weekenden is het erg druk, dan komen natuurlijk al de locals en is het vaak niet eens meer te doen. Dit soort dagen ga ik dan gewoon naar plaatselijke dorpjes om markten te bezoeken of naar bijgelegen steden waar we dan dingen kunnen bezichtigen.
Ik heb daar vorig jaar 2,5 week gestaan en heb 1 dag niet kunnen kiten, en de sessie, tsja ruim 4 uur per dag. Wat wel bout is waren de kwallen daar, van groot naar klein.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Februari 13, 2013, 12:44:20
edit2Rapporteer  
Ben er een keer geweest maar kom er (waarschijnlijk)  nooit meer.  ThumpDown ThumpDown

,s morgens vies heet omdat er geen wind is  ThumpDown en als je mazzel heb dan kan je ,middags een uurtje varen. Viel mij zwaar tegen, maar ik zal de enigste wel zijn op dit topic Grin  loser. Alleen maar positiefe berichten en geen negatieve.  loser

Zwafra komt er al 100 jaar en heeft de camping la Balena nog helpen opbouwen  Grin ThumpsUp. In Nedeland vaart hij alleen op Schell en bij hoge uitzondering op Zee. Als hij er heen gaat vaart hij van de 3 weken altijd 23 dagen, ongelofelijk maar waar  ThumpsUp  Grin
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #13 Februari 13, 2013, 18:19:34
edit2Rapporteer  
hahahah richardt je bent onverbeterlijk, maar ja mooi weer en wind en haring high gaan niet altijd samen..... Grin loser schater ThumpsUp InLove InLove
wokmonster

Berichten: 110
Antwoord #14 Februari 13, 2013, 19:47:25
edit2Rapporteer  
Ga er dit jaar ook weer heen, slechts 3 weken ipv de 6 weken in 2012.
Elke dag kunnen varen met flydoor en speed3 21meter.
Echt toplocatie, zowel de kiter als voor het hele gezin een goede plek.
slayer1965

Berichten: 90
Antwoord #15 Februari 13, 2013, 21:55:36
edit2Rapporteer  
Nou als ik het zo bekijk gaat het een succes worden! Alleen Richardt ervaart het op een andere manier, maar hij komt op mij in deze niet zo geloofwaardig over ThumpsUp Ik zal alle tips met betrekking op leuke tips etc. meenemen!

Bedankt voor alle moeite mbt reageren en als wij terugkomen zal ik verslag doen (als dat op prijs word gesteld natuurlijk)

Rob Cheesy
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Februari 13, 2013, 23:42:04
edit2Rapporteer  
Citaat
Nou als ik het zo bekijk gaat het een succes worden! Alleen Richardt ervaart het op een andere manier, maar hij komt op mij in deze niet zo geloofwaardig over

Ik schrijf alleen de waarheid hoe ik het heb ervaren en dat is mijn mening.  Grin . Voor de rest moet iedereen doen wat tie moet doen en als je er heen wil ga lekker je gang  ThumpsUp Cool
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #17 Maart 22, 2013, 12:29:59
edit2Rapporteer  
Ook ik kom al jaren op La Ballena. Vanaf dat ik 4 jaar was tot en met vorig jaar (ben nu 31) niet alle jaren maar ik ben al zeker 25 keer op La Ballena geweest.
Ik vind het een fijne vakantie. Maar kiten is inderdaad niet de hoofd moot ivm de thermische wind. Als ik op vakantie ga ga ik met mijn gezin op vakantie en niet om enkel de hele dag door de kunnen kiten.

Op een warme dag zonder bewolking kun je er vanuit gaan dat je na half 2 of half 3 's-middags kan kiten als de thermiek opstijgt.

De camping is 1.6km lang met ditto 1.6km strand. Er is echter maar één opstap zone van (afgepast) 95 meter waar heel de camping en in de weekend locals moeten en mogen opstappen. De thermische wind altijd een klein beetje schuin aanlandig. maar er wordt wel van je verwacht dat je in één streep opkruist naar achteren zodat je achter de zwemboeien lekker je rakjes mag varen. De zwemboeien liggen zo'n 100 meter uit de vloedlijn. Buiten deze zwemboeien mag je over de hele breedte van de caming varen maar ook daar buiten als je wil. Die 95 meter om op te stappen is veel te smal naar mijn inziens. Zeker als het al wat dagen minder waait gaan mensen met een te kleine kite het toch proberen. Waardoor er met regelmaat tussen de recreatie zwemmers, opblaasbootjes en opblaas krokodillen wordt gevaren. Ik kan ze vertellen dat wordt je niet in dank afgenomen.

De zone is wel 3 of 4 keer zo groot totaal zo'n 400 meter maar de rest van de zone wordt geclaimd door de kite school. Opzich een goed streven om les kiters op een afgezonderd stukje water te laten lessen in alle rust maar het is gewoon niet eerlijk dat er 300 m strand wordt afgebakend voor kitelessers. Waar hooguit 2 groepjes soms 3 groepjes staan. Ieder groepje met 1 kite. En op de drukke dagen moeten er wel 60-70 kiters hun gear droppen en opstappen op een strookje van 95 meter!

Ik kite zelf pas 3-4 jaar waarvan 2 zomers op La Ballena. Met m'n 100 kg heb ik vorig jaar toch bijna alle dagen kunnen varen 1 dag kwam de wind niet boven de 7-8 knt uit.
Ik vaarde wel veelal met m'n Zephyr en een deur. Dat heb ik echt nodig om daar meteen uit de zwemzone te komen. Maar ik heb de grootste lol gehad.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.