specificaties wave board

Beulbakko

Juni 20, 2008, 20:07:38
edit2Rapporteer  
He hallo aan een ieder die dit leest,

Ik ben een zoetwater kiter, maar heb de intensie de zoute golven te gaan bedwingen.
Samengevat (WIL EEN WAVEBOARD GAAN KOPEN)
Nu heb ik helemaal geen verstand van waveboards, dus waar op te letten bij aanschaf.
- keuze in shape
- keuze in volume
- keuze in lenge
- keuze in breedte
- enz.

Mzzls en de ruk,

Rob
pim89

Antwoord #1 Juni 20, 2008, 21:52:49
edit2Rapporteer  
Lengte breedte is het belangrijkst. Ik zou vooral gaan voor een erg sterk board. Waveboards willen sneller breken dan een normaal board helemaal als je er ook het luchtruim mee wil gaan verkennen.
joop

Antwoord #2 Juni 20, 2008, 23:45:58
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf ook een beetje aan het orienteren.

Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat op de kleine rommelige golfjes op de Noordzee een groot waveboard niet tot zijn recht komt.

Dit boardje schijnt voor rommelige golven gemaakt te zijn. Ken alleen niemand die er wel eens mee gevaren heeft in NL condities.

http://www.intofun.nl/Pages/eProduct.aspx?m1=KITEBOARD&nr=5118&grp=KITEBOARD&pbr=NORTH&ct=pro&lan=nl
roeb
Gast
Antwoord #3 Juni 21, 2008, 00:03:42
edit2Rapporteer  
Rob snel kopen (morgen), kan je zondag op zee testen
rikdekker

Antwoord #4 Juni 21, 2008, 00:04:21
edit2Rapporteer  
ik heb er op aruba mee gevaren( niveau van mij ligt niet echt hoog hoor), maar vond hem , zeker zonder voetbanden heel erg met de neus stuiteren waardoor je de controle over je board verliest.. verder heb ik er niet echt mee in de golven gevaren, meer even proberen voor als er weinig wind was..
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Juni 21, 2008, 01:06:15
edit2Rapporteer  
Ga eerst eens gewoon de golven in... kan met een TT ook
Magic Hat

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 21, 2008, 02:35:05
edit2Rapporteer  
Janus geeft de juiste tip.

Maar als je toch lekker eigenwijs bent:
koop een goedkope 2de hands retro fish of shortboard, grofweg 6-6.4 foot bij 19-20 inch. Met voetbanden maakt het makkelijker (en het board meestal sterker), maar zonder vind ik leuker. Als je de keus hebt (dus inserts aanwezig), dan is dat nog makkelijker, dan kan je namelijk kiezen.

Over de lengte in combinatie met onze branding: doordat er relatief weinig kracht in onze golven zit is het juist handig om wat meer volume te hebben. Smalle boards met veel rocker (scoop, de krul van het board) zijn vooral voor krachtige, steile golven bedoelt.

Over de North Freestyle Fish: ik vond het niets, zou 'm in ieder geval niet nieuwe kopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.