Steven
|
tja, ik heb eigenlijk nog nooit van een boek gehoord. eigenlijk alleen maar dvd's die je kan kijken en van kan leren. al is er een boek, denk dat die in het engels is... suc 6
|
|
|
slufterhufters.com
|
Gewoon nog een paar lessen nemen.
Praktijk daar leer je van, kiten is een doen sport, uren maken oefenen oefenen..
|
|
|
Passie
|
Gewoon nog een paar lessen nemen.
Praktijk daar leer je van, kiten is een doen sport, uren maken oefenen oefenen..
wat je zegt ja:).. en misschien aan mensen tips vragen over hoe je je kan verbeteren
|
|
|
priscilla
Gast
|
Je ziet weleens dvd's over kitesurfen. Maar in de praktijk leer je het toch echt het beste.
|
|
|
|
kentyman
|
er is een boek genaamd.. "kitesurfing a simple plan" ofzoiets, maar dat schijnt niet zo goed te zijn
|
|
|
|
|
slufterhufters.com
|
Kijk voor een waterresistant boek, kan je onder het kiten zo de hoofdstukken afwerken.
|
|
|
Jim
Geen avatar
|
Je schijnt ook een IKO instructie boek te hebben, Er staan beginners tips in, zelf heb ik het boek nooit gelezen.
|
|
|
RobinV
Gast
|
Had het coraaltje ook niet een eigen boek samengesteld?
|
|
|
slufterhufters.com
|
Ook hier is eigen ervaring makkelijker om te delen dan horen van en misschien dit of dat.
|
|
|
KiteDemon
|
Altijd handig om de theorie en de principes door te hebben, maar de praktijk is de enige echte leermeester. Het is veel handiger om op het strand een paar tips te vragen aan een crack en deze gelijk op het water in de praktijk te brengen. Je zal merken dat het zeker bij het oefenen van tricks, meer op gevoel aan komt. Je zal toch je lichaamsmotoriek moeten af stemmen op de beweging van de kite. Dit kan alleen maar door oefenen. Gaat het fout dan kan je jezelf afvragen wat er fout gaat, en hou je daar rekening mee bij de volgende poging. Ik denk dat als je goed kiteDVD's bestudeerd, je meer zal leren dan een boek door te worstelen.
|
|
|
Bazmark
|
101 kiteboarding dvd geeft ook wel wat basic tips. Best wel handig als je nooit les hebt gehad en je kan al aardig kiten. 201 bestaat ook maar die heb ik nog nooit gezien.
|
|
|
flyingkite
|
Verbaasd me dat er nog maar 1 iemand over het IKO kiteboek begonnen is, heb het na een kiteles gekocht bij m,n kiteschool, heet Kteboarding Vision isbnnr:99934-999-0-0. Staat in mijn ogen practisch alles in, van basics voor de beginner tot improvement voor de gevorderde. Het mooie van het boek is dat als een move ed. niet lukt je terug kan vallen op de basis en door tekeningen en fout analyses kom je er gemakkelijk achter wat je fout doet. verder geeft het boekje ook veel achtergrond info over weersinvloeden, ontwikkeling ed. leren van een dvd is volgens mij heel nuttig maar het kan ook gevaarlijk zijn als je de beelden verkeerd interpeteerd en in de veronderstelling bent dat je de zelfde basis vaardigheden hebt als de pro in het filmpje kan je lelijk op je bek gaan. Een echte leer dvd of boek kent een didactische opbouw en een start nivo wat je moet hebben om de tricks te kunnen uitvoeren. Bij het iko boek kan je op je eigen nivo inhaken en vanaf daar verder te gaan. Nog mooier is denk ik een combi van boek+dvd/film+kitehigh forum, move bekijken op dvd daarna theorie erachter opzoeken in het boek, en als ie dan niet lukt advies vragen op kitehigh!
NB: Dit is wat voor mij goed werkt! en het iko boek bevalt mij goed! Ik ben er niet op uit de discussie boek vs. dvd te starten en ook niet de discussie met of zonder boek/dvd het diepe in springen!
!!!iedereen leert op z,n eigen manier!!!
|
|
|
Arjen
|
Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Brenkie
|
www.kitefilm.comDaar kun je enorm veel tips en tricks vanaf downloaden. en allemaal op film dus...
|
|
|
|
Joop BOZ
Gast
|
ik heb nog het 'secrets of kiteboarding' met DVD liggen en wil hem wel verkopen. indien je intresse hebt mail me maar even met wat het je waard is. Ik heb het boek 1 keer gelezen en het is wel aardig. info@monkeykites.nl
|
|
|