boeken

Crazy_Whitey
Gast
September 20, 2005, 17:07:41
edit2Rapporteer  
Hey allemaal

Ik ben opzoek naar een goed boek over kiten met daarin vooral de technieken (vliegtechniek, hoe draaien,...) uitgelegd. Maw een boek over de basistechnieken van het kiten. Ik kan op mijn plank staan, draaien en scherpvaren, maar ik zou me willen verbeteren, de correcte techniek willen kennen en vooral de fouten willen weten die je zeker niet mag doen.
Cheers!!
Steven

Antwoord #1 September 20, 2005, 17:10:17
edit2Rapporteer  
tja, ik heb eigenlijk nog nooit van een boek gehoord. eigenlijk alleen maar dvd's die je kan kijken en van kan leren.
al is er een boek, denk dat die in het engels is... suc 6
slufterhufters.com

Antwoord #2 September 20, 2005, 17:10:36
edit2Rapporteer  
Gewoon nog een paar lessen nemen.

Praktijk daar leer je van, kiten is een doen sport, uren maken oefenen oefenen..
Passie

Antwoord #3 September 20, 2005, 17:13:40
edit2Rapporteer  
Gewoon nog een paar lessen nemen.

Praktijk daar leer je van, kiten is een doen sport, uren maken oefenen oefenen..

wat je zegt ja:).. en misschien aan mensen tips vragen over hoe je je kan verbeteren
priscilla
Gast
Antwoord #4 September 20, 2005, 17:13:48
edit2Rapporteer  
Je ziet weleens dvd's over kitesurfen.
Maar in de praktijk leer je het toch echt het beste.
Rudolf

Antwoord #5 September 20, 2005, 17:16:22
edit2Rapporteer  
Goede site http://kitesurfingschool.org/
Denk dat je daar je informatie ook vindt. succes!
kentyman

Antwoord #6 September 20, 2005, 17:19:35
edit2Rapporteer  
er is een boek genaamd.. "kitesurfing a simple plan" ofzoiets, maar dat schijnt niet zo goed te zijn
Garmt

Antwoord #7 September 20, 2005, 17:44:11
edit2Rapporteer  
Het boek heet inderdaad "Kiteboarding's simple plan", en is geschreven door John Holzhall.

Linkje:
http://www.trafford.com/4dcgi/next-prev?rbDirection=Previous&Field=Title&item=7573&21013532-30414aaa

Kan me voorstellen dat je wat theorie wilt... sommige mensen leren uit de praktijk maar ik moest eerst alles begrijpen voordat ik wat kon, en bij mij hielp het snappen van de theorie erachter meer dan oefenen. Maarja, of dit boek je ermee helpt weet ik niet echt.
Silversurfer1

Antwoord #8 September 20, 2005, 17:53:37
edit2Rapporteer  
ja de opvolger van dat boek heet secrets of kiteboarding. er is ook een dvd van.

is hier te bestellen voor 19,95:

http://www.soulonline.nl/access/merchendise/details.php?merch_ID=152

slufterhufters.com

Antwoord #9 September 20, 2005, 18:31:38
edit2Rapporteer  
Kijk voor een waterresistant boek, kan je onder het kiten zo de hoofdstukken afwerken.
Jim

Geen avatar

Antwoord #10 September 20, 2005, 18:39:23
edit2Rapporteer  
Je schijnt ook een IKO instructie boek te hebben,
Er staan beginners tips in, zelf heb ik het boek nooit gelezen.
RobinV
Gast
Antwoord #11 September 20, 2005, 18:49:22
edit2Rapporteer  
Had het coraaltje ook niet een eigen boek samengesteld?
slufterhufters.com

Antwoord #12 September 20, 2005, 19:26:12
edit2Rapporteer  
Ook hier is eigen ervaring makkelijker om te delen dan horen van en misschien dit of dat.
KiteDemon

Antwoord #13 September 20, 2005, 19:47:02
edit2Rapporteer  
Altijd handig om de theorie en de principes door te hebben, maar de praktijk is de enige echte leermeester. Het is veel handiger om op het strand een paar tips te vragen aan een crack en deze gelijk op het water in de praktijk te brengen. Je zal merken dat het zeker bij het oefenen van tricks, meer op gevoel aan komt. Je zal toch je lichaamsmotoriek moeten af stemmen op de beweging van de kite. Dit kan alleen maar door oefenen. Gaat het fout dan kan je jezelf afvragen wat er fout gaat, en hou je daar rekening mee bij de volgende poging.
Ik denk dat als je goed kiteDVD's bestudeerd, je meer zal leren dan een boek door te worstelen.
Bazmark

Antwoord #14 September 20, 2005, 19:52:26
edit2Rapporteer  
101 kiteboarding dvd geeft ook wel wat basic tips. Best wel handig als je nooit les hebt gehad en je kan al aardig kiten. 201 bestaat ook maar die heb ik nog nooit gezien.
flyingkite

Antwoord #15 September 20, 2005, 21:07:40
edit2Rapporteer  
Verbaasd me dat er nog maar 1 iemand over het IKO  kiteboek begonnen is, heb het na een  kiteles gekocht bij m,n kiteschool, heet Kteboarding Vision isbnnr:99934-999-0-0.
Staat in mijn ogen practisch alles in, van basics voor de beginner tot improvement voor de gevorderde.
Het mooie van het boek is dat als een move ed. niet lukt je terug kan vallen op de basis en door tekeningen en fout analyses kom je er gemakkelijk achter wat je fout doet. verder geeft het boekje ook veel achtergrond info over weersinvloeden, ontwikkeling ed.
leren van een dvd is volgens mij heel nuttig maar het kan ook gevaarlijk zijn als je de beelden verkeerd interpeteerd en in de veronderstelling bent dat je de zelfde basis vaardigheden hebt als de pro in het filmpje kan je lelijk op je bek gaan.
Een echte leer dvd of boek kent een didactische opbouw en een start nivo wat je moet hebben om de tricks te kunnen uitvoeren. Bij het iko boek kan je op je eigen nivo inhaken en vanaf daar verder te gaan.
Nog mooier is denk ik een combi van boek+dvd/film+kitehigh forum, move bekijken op dvd daarna theorie erachter opzoeken in het boek, en als ie dan niet lukt advies vragen op kitehigh!

NB: Dit is wat voor mij goed werkt! en het iko boek bevalt mij goed! Ik ben er niet op uit de discussie boek vs. dvd te starten en ook niet de discussie met of zonder boek/dvd  het diepe in springen!

!!!iedereen leert op z,n eigen manier!!!

Arjen

Antwoord #16 September 20, 2005, 21:44:05
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!! ThumpsUp
Brenkie

Antwoord #17 September 20, 2005, 22:35:14
edit2Rapporteer  
www.kitefilm.com

Daar kun je enorm veel tips en tricks vanaf downloaden. en allemaal op film dus... ThumpsUp
Silversurfer1

Antwoord #18 September 21, 2005, 08:08:51
edit2Rapporteer  
iko kiteboardvision 19,95  is ook te bestellen via:

http://www.soulonline.nl/access/merchendise/clothes.php

ken het boek niet maar lijkt me idd ook goed. international kiteboard organisation is een goeie groep.
Joop BOZ
Gast
Antwoord #19 September 21, 2005, 09:37:11
edit2Rapporteer  
ik heb nog het 'secrets of kiteboarding' met DVD liggen en wil hem wel verkopen. indien je intresse hebt mail me maar even met wat het je waard is. Ik heb het boek 1 keer gelezen en het is wel aardig.

info@monkeykites.nl
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.