discussie..vogelrustgebied.. hoe elkaar aanspreken ?

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #25 Oktober 31, 2005, 23:37:00
edit2Rapporteer  
"Het is dat ze de macht hebben de spot dicht te gooien"

Dat is wel de reden dat ik iedereen die wel zo eigenwijs is daar te gaan varen, graag een schop onder zijn hol geef.
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #26 Oktober 31, 2005, 23:48:34
edit2Rapporteer  
Bij deze voor de mensen die toch op kitehigh komen heb ik het aangepast. http://62.58.67.190/showspot.php?s=oostvoorne_kitesurf_autostrand_locatie


GEWELDIG JOOST!!!

Geen woorden maar daden! .. of op z'n Rotterdams "niet lullen maar poetsen" :-))

Wie volgt?
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #27 November 01, 2005, 00:19:44
edit2Rapporteer  
Ooit kwam ik voor het eerst op het autostrand, het was nog lekker rustig, in de weekende maximaal 30 man op het water. Toen kwamen er steeds meer scholen en beginnende kiters, die beginnende kiters bleven (komen). De vriendekring op het autostrand was hecht en super goed! Door de grote drukte verplaatste de groep zich meer richting de Slufter, en hier was de rust en de ruimte. Het autostrand werd gesloten en daar kwam de meute en de drukte! Sinds enige tijd kite ik steeds vaker op mijn nieuwe spot(ssssssssssst). Helaas wordt het op de Slufter steeds drukker en worden de regels niet meer in acht genomen en straks wellicht gesloten door: overbodig en overdreven veel inzet van de reddingsbrigade en illegale betreding van verboden gebieden!
Het zou fijn zijn wanneer de spot (Slufter) behouden blijft voor de Slufterhufters.

Houd je aan de regels en anders..........oprotten! 
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #28 November 01, 2005, 00:22:50
edit2Rapporteer  
ikke ikke ikke.... en de rest? Wink
Frits

Berichten: 726
Antwoord #29 November 01, 2005, 00:38:55
edit2Rapporteer  
Nix ikke ikke ikke.. Houd je aan de regels.

Klinkt fair toch?
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #30 November 01, 2005, 00:46:55
edit2Rapporteer  
Dat so wie so!

en verantwoordelijkheid nemen... als ontwetenden in de fout gaan
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #31 November 01, 2005, 00:49:31
edit2Rapporteer  
Zo'n borden systeem is er ook op Ameland, Daar staat op: Zonder ontheffing is het kitesurfen/buggyen/strandzeilen NIET toegestaan. In 3 talen. Die vergunning,  (paar euro voor 5 jaar kiten) met begeleidend schrijven waar je wel en niet mag komen. Bij overtredng vergunning kwijt en een bon. Zonder vergunning, een bon.

Ik vindt dit een zeer goed systeem, sure het is even wat geregel maar zo heb je wel minder dagjesmensen op je spot, oproerkraaiers worden op de bon geslingerd en de gemeenteraad kan een keertje uit eten op kosten van de kiters. Hou je 2 partijen tevreden denk ik......
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #32 November 01, 2005, 01:09:01
edit2Rapporteer  
Gister voor het eerst op Slufter geweest, was super. Even opkruisen en je was uit de drukte!

Vogels of borden heb ik nergens gezien. En als ik het goed begrijp mag je gewoon op het water varen maar niet aan land.

Ben het helemaal eens dat die verhalen over die vogels allemaal fabeltjes zijn. Je houd gewoon andere vogels over, vogels die zich niet aan kites storen. Waarom zit de stad vol met meeuwen en duiven? Juist, omdat ze zich aanpassen en omdat er vreten is.
willem68

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #33 November 01, 2005, 01:12:23
edit2Rapporteer  
Goed idee!

Misschien kunnen we van de opbrengst wel een keet kopen en onderhouden?
guest
Gast
Antwoord #34 November 01, 2005, 01:27:56
edit2Rapporteer  
Redenen om afgelopen zondag voor het vogelbroedgebied te varen:

1 Het was mega druk waardoor nooit alle kiters bij de tweede trap konden varen.
2. bij de tweede trap was de wind schuin aflandig, zeker met hoogwater zou je in geval van een lijnbreuk richting engeland wegdrijven. Ook de prof-kiters!  Je mag niet vertrouwen op de KNRM. met een beetje pech belt er niemand en ben je verloren..  zeker in de stroming van de maasvlakte.

Ik ben er mee eens dat je een bekeuring moet krijgen als je een voet op het vogelgebied strand zet. maar zolang je maar een stukje uit de kust blijft leek me dat afgelopen zondag verstandiger dan ver op zee bij de tweede trap..

Bij andere windrichtingen en/of als het niet druk is, dan natuurlijk wegblijven bij het broedgebied..
  
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #35 November 01, 2005, 02:47:57
edit2Rapporteer  
antwoord 1. dan ga je NIET in het vogelgebied varen, maar kies je eieren voor je geld en      zoek je of de drukte op of je checkt een andere spot !!!
antwoord 2. je mag er idd nooit vanuitgaan dat de knrm gebeld wordt, maar reken er maar wel op!
 locals op de slufter zijn zeer ervaren kiters, die zich heel goed realiseren dat ongelukken hun spot kunnen sluiten

het blijft faking simpel, BLIJF MET JE KLOTE UIT DAT VOGELGEBIED!!!!!!!!

 en niet zozeer omdat ik die vogeltjes nou zo lief vindt, maar toch net ietsje meer omdat ik de slufter open wil zien voor kitesurfen....

geen herhaling van playa aub!

DUSSSS, GEEN BEGINNERS (ik weet het ben het zelf ook geweest, daarom realiseer ik het me goed!) EN MET JE KOPPIE UIT DAT VOGELGEBIED BLIJVEN!

that's it!
keep sluftah alive
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #36 November 01, 2005, 09:09:40
edit2Rapporteer  
Je bereikt ze gewoon niet want er is ineens een grote groep Duitsers neergestreken op de Slufter.

Zolang ze bij de 2e trap wegblijven vind ik het prima.

Als je kiters ziet die schijt aan de afgezette gebieden hebben dan gewoon de vogelmaffia of de politie bellen.
Ik snap trouwens niet dat er niet is ingegrepen die zondag, bedoel het was een mooie vogelspotdag dus als die geitenwollensokken sandalen dat zien dan lijkt mij dat die gelijk bellen.

Je kan goed zien dat het kiters van andere plekken zijn, komen lekker langs op de Slufter en hebben schijt aan de regels.

Wat je hiermee bereikt is dat er zo een vijandige sfeer is ontstaan tussen de kiters, en dat is niet de bedoeling.

En idd, de 2e trap is het domein van de Slufterhufters, en die verdedigen dat met hand en tand, dus ga maar lekker ergens anders kiten, buiten de verboden gebieden..

Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #37 November 01, 2005, 09:52:40
edit2Rapporteer  
Als je toch *****  op een vreemde spot gaat kiten spreek je toch net zo lang mensen aan tot je een local te pakken hebt die je precies kan vertellen hoe en wat? Of is dat in eens uit de tijd?
FLOF

Berichten: 879
Antwoord #38 November 01, 2005, 10:43:57
edit2Rapporteer  
Als je toch ***** op een vreemde spot gaat kiten spreek je toch net zo lang mensen aan tot je een local te pakken hebt die je precies kan vertellen hoe en wat? Of is dat in eens uit de tijd?

Precies. Ikw as er dus zondag ook voor het eerst (fukk die Zuid en Zuid-oosten wind) en gewoon ff gevraagd aan een local. Niet voorbij de paaltjes lopen en richting zandbanken varen  kan wel. Naarmate het drukker werd steeds meer mensen in rustgebied.

Overigens ook gewoon wandelaars...mag dat dan wel?
Buur

Berichten: 989
Antwoord #39 November 01, 2005, 11:51:47
edit2Rapporteer  
Zo, de reacties komen er wel aan.
Wat dus een deel-probleem is zijn de buitenlanse(nu duitse) kiters, die op geen enkele wijze informatie over de spot op vragen. of schijnbaar schijt aan hebben regels. Dus daar moet ook rekening mee worden gehouden.  Daar was al een topic over...http://62.58.67.190/yabbse/index.php?topic=11092.0 de aanzet was er, maar de afwikkeling......

Ik heb vernomen dat er een aantal mensen een boete hadden gekregen afgelopenm zomer, maar kan het niet snel vinden, wat is de hoogt van deze boete?

Zijn er door de NKV gesprekken gevoerd met betrokken partijen omtrent dit probleem, en hoe staan de partijen naast elkaar? Zou de regiovertegenwoordiger of een ander daar antwoord op kunnen geven?
En dan niet over het kiten op de slufter maar het oplossen van gezamelijke problemen, dus het kiten/lopen op verboden gebied. Of staan de partijen nog tegenover elkaar?
Is er met de politie afgesproken welke repressie ze voeren, hoorde ook over wandelaars, krijgen zij de zelfde boete?

Ik vind het goed om te horen dat een deel van de nl.kiters info vragen aan de locals!
 
Bubke

Berichten: 78
Antwoord #40 November 01, 2005, 12:26:17
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een bord zoals deze o.a. staat bij Flag Beach in Fuerte wel degelijk zin heeft. Een dergelijk groot bord is simpelweg niet te missen en geeft duidelijk aan waar wel/niet gekite mag worden. Dit wordt in meerdere talen gemeld.

Ik zal vanavond wel ff een foto plaatsen.

Bob
huib

Berichten: 453
Antwoord #41 November 01, 2005, 12:33:24
edit2Rapporteer  
Wat dus een deel-probleem is zijn de buitenlanse(nu duitse) kiters, die op geen enkele wijze informatie over de spot op vragen. of schijnbaar schijt aan hebben regels.

Afgelopen zomer was ik op een rustige middag op de slufter en bivakeerde er een hele troep duitsers in het vogelrustgebied. Gewoon eventjes naar toe gelopen en ze rustig uitgelegd dat het niet mocht, en waarom, en dat het voor het voortbestaan van de kitespot ook wel belangrijk is. Geen probleem verder, 10 minuten later waren ze daar weg.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #42 November 01, 2005, 12:45:22
edit2Rapporteer  
Er zijn toch twee strandafgangen/trappen. Dat zijn de enige doorgangen om op het strand te komen. Zet daar een mooi bord neer met de regels en het kan niet missen toch!!
jeroendezwart
Gast
Antwoord #43 November 01, 2005, 14:41:25
edit2Rapporteer  
Ik zeg altijd:
Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks.
Dat wil zeggen, Plaast goede en duidelijke borden bij de trappen.
Wie die regels overtreden MOET bekeurd worden!

Met autorijden is helaas net zo, overal borden langs de weg met de snelheid, ga je daar overheen dan krijg je een prent.
Dus van mij mag je de politie de volgende keer bellen als je zoiets ziet Smiley
En met beetje gezond verstand had je kunnen weten dat het die zondag druk zou worden op de slufer, daarom ben ik daar ook niet heengegaan maar naar schellinkhout gegaan (waar het ook wel druk was maar wel wat ruimer wat kwa windrichting.)
Buur@work
Gast
Antwoord #44 November 01, 2005, 19:08:35
edit2Rapporteer  
Wie is de vertegenwoordiger van het gebied via NKV?

Wie heeft er de contacten met de gemeenten?

met welke Milieu organisaties wordt gecommuniseerd en door wie?

Wie o wie kan mij helpen om mogelijk tot actie over te gaan!!! 
Buur@work
Gast
Antwoord #45 November 01, 2005, 19:11:50
edit2Rapporteer  
Maar eerst even overleggen met de nodige mensen, dus ik ga NIET alleen bezig, voor dat ik eventueel mensen die al langer bezig zijn op de tenen trap... , bedoel dat ik graag wil helpen als er iemand is die zich er al mee bezig houd, zo niet dan wil ik graag weten wat er in het verleden is gebeurd en door wie.......
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #46 November 01, 2005, 19:57:54
edit2Rapporteer  
Het is zo simpel!!
Ten eerste is het probleem....overbevolking!
Ten tweede is het voor iedereen duidelijk dat je niet in het vogelgebied kan klooien (tenzij je daar echt schijt aan hebt)
Voor het overgrote merendeel die nu inmiddels wel weet dat het vogelgebied off limits is, de taak iedereen aan te spreken die daar toch toch aan de slag gaat.
....en als het niet goedschiks gaat dan kwaadschiks....
Gewoon een stukje zelfregulering. De politie moet het eerst bij een waarschuwing houden, daarna pas bekeuren. De slufterhufters zullen gewoon vriendelijk verzoeken en als dat niet helpt zal er in ieder geval niet bekeurd worden.......
We laten die spot niet verkloten door een paar eigenwijze mongolen!
Die paar incidenten in het verleden van de ontmaagding van het vogelgebied zijn geen reden geweest om te dreigen de spot dicht te gooien.
Gelukkig hebben we nog geen geluiden gehoord dat ze de tent daar sluiten, en dat willen we ook zo houden....overbevolkt of niet.
Buur

Berichten: 989
Antwoord #47 November 02, 2005, 01:16:01
edit2Rapporteer  
Daar heb je echt het probleem bij de kop.... en ben het volledig met je eens!
Ik zoek nu naar mogelijkheden om het ook bij de staart te pakken en hoop dat dan mogelijk ook met andere partijen te kunnen doen. Een "gezamelijke" aanpak kan effectiever werken of mogelijk kunnen andere de staart pakken, waardoor het van de locals minder energie vergt, en als zij altijd mensen aanspreken bevorderd dat de sfeer ook niet, omdat er vaak na verloop van tijd in dat soort situaties, verharding van reactie op treed bij de mensen die de ander aan spreken.     

Het is zo simpel!!
Ten eerste is het probleem....overbevolking!
Ten tweede is het voor iedereen duidelijk dat je niet in het vogelgebied kan klooien (tenzij je daar echt schijt aan hebt)
Voor het overgrote merendeel die nu inmiddels wel weet dat het vogelgebied off limits is, de taak iedereen aan te spreken die daar toch toch aan de slag gaat.
....en als het niet goedschiks gaat dan kwaadschiks....
Gewoon een stukje zelfregulering. De politie moet het eerst bij een waarschuwing houden, daarna pas bekeuren. De slufterhufters zullen gewoon vriendelijk verzoeken en als dat niet helpt zal er in ieder geval niet bekeurd worden.......
We laten die spot niet verkloten door een paar eigenwijze mongolen!
Die paar incidenten in het verleden van de ontmaagding van het vogelgebied zijn geen reden geweest om te dreigen de spot dicht te gooien.
Gelukkig hebben we nog geen geluiden gehoord dat ze de tent daar sluiten, en dat willen we ook zo houden....overbevolkt of niet.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #48 November 02, 2005, 09:03:48
edit2Rapporteer  
Mwa....op de sfeer zal het weinig invloed hebben. Verharding treed alleen op bij de rotte appels die niet voor rede vatbaar zijn, en geen respect hebben zoals het overgrote merendeel.
Iedereen komt tenslotte voor zijn plezier en zal daar ook nog wel eens terug willen komen neem ik aan. Dus met zijn allen pikken we die rotte appels er zo uit.
Aan de drukte valt helaas niets te doen. Is ook niet zo gek want de Slufter is één van de mooiste spots van Nederland, en inmiddels ontdekt door het grote publiek. Het is maar hoe we er mee omgaan. Daarbij is het autostrand nog steeds beschikbaar en nog steeds de ideale beginnersspot van NL. Dat wandelingetje hoort daar nou éénmaal bij.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #49 November 02, 2005, 09:08:14
edit2Rapporteer  
Ben zelf ook heel vaak op de Slufter te vinden maar ex-autoplaya met ZW en hoog water is en blijft TOP ook als je een stuk moet lopen.
En inderdaad de sfeer is echt op op Slufter!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.