KiteDemon
|
Tja, dudes.....het blijft toch persoonlijk en het is maar waarom je voor een specifieke kite kiest. De enige uitkomst is idd testen zodat je zelf kan bepalen wat voor jou de lekkerste kite is. ......en er bestaat geen " beste " kite!!! Motiven verschillen zoals: budget, uiterlijk, vliegeigenschappen of whatever. Het is maar goed dat we zoveel keus hebben tegenwoordig, zodat er voor ieder altijd wat wils is.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Helemaal mee eens Fer!!!!!!Genoeg over gezegd, laat het nu maar eens flink gaan waaien zodat wij de kites lekker kunnen testen op hun higd-end eigenschappen.
|
|
|
xav
Geen avatar
|
ik ben meer benieuwd naar de low end. Dus gooi die 12 is in de test met 12-14 knopen, volgens de windrange chart moet je dan al prima kunnen varen met 75 kg. IK wil wel eens weten of het echt zo is. Zou mijn contra ook van 8 knopen moeten kunnen varen, dus vandaar dat ik nooit veel vertrouwen heb in die windrange charts.
|
|
|
MartijnM
|
Zijn de Waroo 9m2 en de 14m2 met dezelfde bar (45cm) te varen? Lijkt me een top combo!
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Zijn de Waroo 9m2 en de 14m2 met dezelfde bar (45cm) te varen? Lijkt me een top combo!
De Waroo is een snelle kite zonder grote stuurkrachten , ik denk dat je de 9 en 14 allebei makkelijk kunt varen met een 45 cm bar. En met een gemiddeld gewicht is dit denk ik inderdaad een combo waarmee je klaar bent. Over 2 weken zijn de grote maten Waroo in nederland en kunnen we kijken of het net zulke toppers zijn als de Waroo 9. gr, T.O.M.
|
|
|
Sake
Gast
|
@Sake, Volgens mij kan elke kite inverten en wanneer je 5th hebt kan je ook problemen hebben... Ligt er net aan hoe je skills zijn en hoe je ermee omgaat...
Met 5th heb je geen schijnveiligheid. Enige wat "zou" kunnen gebeuren is dat je kite in 2en gaat. En afgelopen jaar heeft bewezen dat het nagenoeg niet voorkomt. En mocht het gebeuren dan is dat klote voor je kite maar niets aan de hand voor de kiter. Op kiteforum en ikiteboarding wordt inverten van een bow wel als een serieus probleem gezien. En hoe je skills ook zijn, niet of moeilijk te voorkomen. Voor menigeen op het internet is het dan ook de showstopper voor 't nemen van een bowkite. Blijkbaar niet op kitehigh. Verbaasd me wel moet ik zeggen. Mooi verslag trouwens KiteDemon
|
|
|
KiteDemon
|
Inverten kan altijd gebeuren ook met C-shapes. Maar net zoals het snel releasen met 5de om het zaakje te redden, kan je bij Bow/SLE ouderwets aan 1 stuurlijn trekken en de kite redden. Bij de Waroo hoef je alleen maar een "oh shit" handle te grijpen en daarna je kite weer te relaunchen.
|
|
|
prutsers
Gast
|
ik wil hem wel eens testen en kijken of het wat is
|
|
|
Rich
|
ik wil hem wel eens testen en kijken of het wat is Momenteel alleen een 9m om te testen, maar binnen een week of 2 ook een 7m en een 12m. Just let me know.
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
wanneer krijg je de nemi pro richard? Vriend van me wil m testen...
|
|
|
KiteDemon
|
Rich, neem die 9 morgen maar weer mee naar de Slufter......als je hem niet meegegeven hebt voor in de sneeuw. Kunnen we deze weer in een wat hoger windbereik testen.
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Dit weekend en de hele week is de Waroo 9 er niet hij is gaan snowkiten in Noorwegen, verslagje volgt in de bladen.
Over 2 weken komen weer nieuwe Waroo´s naar nederland. De early adapters die hem snel willen testen kunnen mij een mailtje of een pb sturen dan regel ik dat voor je.
gr, T.O.M.
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Er is (veel) belangstelling voor de Waroo. Hij wordt wereldwijd goed ontvangen , kijk de testen er maar op na.
Voor de mensen die hem snel willen hebben of hem al besteld hebben even wat info: De maten 7, 9 en 12 komen begin maart in Nederland om uitgeleverd te worden aan de retailers/shops. De grotere maten komen eind maart/begin april pas in Nederrland.
De 7 en de 12 Test Waroo's komen binnen 2 weken aan in Nederland. Wil je ze testen, voororderen of heb je vragen stuur een email of een pb.
gr, T.O.M.
|
|
|
KiteDemon
|
Ik offer mij wel weer op om als eerste die 12 te testen. Dus als je deze binnen hebt moet je maar ff bellen. Bij deze reserveer ik alvast de eerste testuurtjes met dat apparaat. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Papa
Geen avatar
|
ik eerst... Wil graag bestellen maar moet nog keuze maken uit Yarga, Yarga Pro of Waroo... Daarna kan je ze testen bij mij...
|
|
|
|
www.surfensoul.nl
|
Ik offer mij wel weer op om als eerste die 12 te testen. Dus als je deze binnen hebt moet je maar ff bellen. Bij deze reserveer ik alvast de eerste testuurtjes met dat apparaat. (grinnik_kitesmiley)
someone's goto do the dirty job.....thnx Fer.
|
|
|
|
Rutger II
|
hoe is het uitgehaakt varen met de waroo, en loopen ?
|
|
|
|
kitertjuh
|
boardjes zijn wel mooi
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
is er al iets bekend over de waroo met een normale 4lijns bar? de waroo is goed geprijst maar 250 euro voor de bar vind ik niet best:P
|
|
|
KiteDemon
|
De Waroo 9 benadert het C-shaped gevoel nog het meest in vergelijking met de Xbow 9. Ook het stuurgevoel voelt goed, wat de kite beter geschikt maakt voor uitgehaakte freestylestricks dan een Xbow.
|
|
|
kitertjuh
|
vaart de waroo met een 5th of Doormiddel van de 5th.
anders kun je er ook andere 5th barren bij gebruiken.
en een bar is aardig beangrijk dus jha het kost helaas 250
|
|
|