Best Waroo ervaringen

posty

Berichten: 2454
Antwoord #75 Maart 07, 2006, 03:28:33
edit2Rapporteer  
Ik vraag me af welke 2 maten beste zij:

65 KG
10 tot 30 knopen varen


9 en 14 of 12 en 9 of 12 en 7

????

alvast bedankt Smiley
ik weeg 70 kg en zou voor een 14 en 9 gaan
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #76 Maart 07, 2006, 03:58:22
edit2Rapporteer  
Toch vind ik de safety i.c.m. slingshot stopper onder de maat. Je bent dan verplicht om die polsleash te gebruiken of zelf iets te fabriceren. Beter zou het zijn als je door de stopper heen kan drukken, wat dus met deze stopper zo te horen niet gaat.

Demon, als jij zonder leash en met stopper vaart, heb je in principe geen safety meer. Je released en je bent je kite kwijt. Dat zijn safetymanieren uit het jaar nul naar mijn idee. Daarmee breng je met name anderen in gevaar. Reden om hier over na te denken??

Ook zeg je dat je de stoppen in een handomdraai kan verstellen. Echter in een noodsituatie heb je hier geen tijd voor, hoe makkelijk het ook is. Vrij gevaarlijk naar mijn idee.

Dat is een gecalculeerd risico Mitchel.
Ik ben ooit begonnen met 2-lijns Wipika Classic zonder enige vorm van depower of QR op de loop. Dit heb ik alleen maar zonder kleerscheuren doorstaan door mijn koppie erbij te houden.
Nu 6 jaar verder weet ik niet eens beter dan dat ik altijd fullpower tegen een knoop rijd, met alleen de strap voor extra depower. Dit is niet anders dan dat ik met mijn "onveilige C-shapes"rijd. Alleen met het verschil dat ik nu met een handomdraai nog wel extra depower in kan schakelen......mocht ik dat nodig vinden.
Oh ja......als het echt misgaat en je wordt verrast dan ben altijd te laat om ook maar in de buurt van QR te komen. In tricky omstandigheden kan je er dus voor kiezen om niet tegen een stopper te rijden bijvoorbeeld. Veiligheid zit hoofdzakelijk tussen je oren, en ik kan daar ook nog eens 6 jaar ervaring aan toevoegen om een redelijke inschatting te maken of ik mezelf of anderen in gevaar zou brengen met mijn akties.
Maar ik heb het al eerder gezegd. Niet aan te raden voor beginners en minder ervaren riders!!

 
Sake
Gast
Antwoord #77 Maart 07, 2006, 05:01:21
edit2Rapporteer  
Gelijk ook dan maar de safety van de chickenloop aanpassen
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2325496&sid=b8de32629a31210a22bdf37e021a45f8
Ralphie
Gast
Antwoord #78 Maart 07, 2006, 05:32:10
edit2Rapporteer  
low-end van een 9m bow is zeker niet gelijk aan dat van een 12m c-shape.
Hooguit 10m qua power, meer niet.
Steph

Berichten: 467
Antwoord #79 Maart 07, 2006, 10:16:40
edit2Rapporteer  
Dan voeg ik mijn ervaring ook maar eens toe.

Vandaag met 14-18 knopen met de 12 gevaren. Ik ben erg onder de indruk!
Ik heb ook de Shockwave 9, F-One Tribal 13 (ofzo) en Crossbow 12 gevaren maar dat was het toch allemaal net niet of helemaal niet.

De Waroo 12 draait veel sneller als bovenstaande kites, voelt veel meer als mijn Rhinos en Vegassen qua kontrole, draaisnelheid, power en bardruk, maar heeft toch wel die bizarre depower van de Bow.
- Unhooked loops geven alleen totaal geen druk. Dus da's wel jammer. Verder gaat unhooked varen prima.
- Ik moet echt de power/depowerlijn inkorten want ik kom dus echt niet bij die strap. Bovendien kan er makkelijk 5-10 cm af want die geven toch niet nog meer depower dan er al is.

Afwerking is echt heel mooi. Dat is gewoon vergelijkbaar met andere grote merken. De bar is ook zeker goed genoeg.

Conclusie: super kite voor beginners en intermediates. Straft lang niet zo hard af als C-kites, dus het is veel speelser en nodigt uit voor nieuwe dingen. Lekker loopen zit er alleen niet in. Heeft dus wat mankementen voor de gevorderde kiter. Daarentegen wel geweldig voor locaties met harde/vlagerige wind. Relaunchen was ook een makkie.
Ik zou niet zonder een paar moderne C-kites willen zitten. Maar ik neem er wel een Waroo 12 bij voor de lol.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #80 Maart 07, 2006, 14:37:55
edit2Rapporteer  
Daarentegen wel geweldig voor locaties met harde/vlagerige wind. Relaunchen was ook een makkie.
Ik zou niet zonder een paar moderne C-kites willen zitten. Maar ik neem er wel een Waroo 12 bij voor de lol.

Daarom heb ik nu juist 16 en 12 C-shaped en Waroo 9!!
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #81 Maart 07, 2006, 22:09:29
edit2Rapporteer  
low-end van een 9m bow is zeker niet gelijk aan dat van een 12m c-shape.
Hooguit 10m qua power, meer niet.

lowend met een 9m waroo zal iets beter zijn dan een 12m c-shape
ik weeg zelf ook ongeveer 50kg, met een 9 zou je bijna altijd kunnen varen.

wat is het nou ik wil namelijk ok 9 kopen en gebruikhem voor low end dus wie weet nog meer
MakMan

Berichten: 132
Antwoord #82 Maart 07, 2006, 22:14:49
edit2Rapporteer  
Zou een quiver bestaande uit een Vegas06 14m en een Waroo 7m voldoende zijn voor 13-40 knopen (gewicht = 83 kg)? En zou er genoeg overlap zijn?
www.surfensoul.nl

Berichten: 1086
Antwoord #83 Maart 07, 2006, 22:21:41
edit2Rapporteer  
Zou een quiver bestaande uit een Vegas06 14m en een Waroo 7m voldoende zijn voor 13-40 knopen (gewicht = 83 kg)? En zou er genoeg overlap zijn?
De Waroo 7 begint te lopen vanaf 20 knopen en dan kun je de Vegas nog varen, dus er is overlap.
larssmits
Gast
Antwoord #84 Maart 07, 2006, 23:50:04
edit2Rapporteer  
@ kiter tom
gewoon zelf een keer testen, surf-n-soul gaat meestal naar de slufter waar je kunt testen. Zelf zit ik nu nog iedere week op ijmuiden (straks weer autostrand) en kun je waroos ook wel testen als je wilt

maarja als je getest hebt wil je hem ook hebben  (grinnik_kitesmiley)
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #85 December 13, 2006, 20:16:41
edit2Rapporteer  
ik vroeg me af he... zijn  dit kwalitatief nou echt goeie kites want echt mooi vind ik ze niet maar als ze echt goed zijn dan wil ik er eigenlijk eentje kopen...

tegenwoordig kost een 12 meter namelijk nog maar 700 eujro!!!

en heb je een grote windrange met zo'n ding...

ben namelijk shockwave gewend maar wil niet echt een beginners kite dusssstttt
larssmits
Gast
Antwoord #86 December 13, 2006, 21:04:35
edit2Rapporteer  
ja tuurlijk...
Arjen

Berichten: 435
Antwoord #87 December 13, 2006, 22:14:26
edit2Rapporteer  
De 2007 waroo is kwa kwaliteit een stuk verbeterd t.o.v. de 2006 versie. Er is driedubbel gestikt op de LE. De velcro's zijn verbeterd. Hij staat een stuk stabieler in de lucht dan de 2006 enz. Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen want ik heb de 2007 kites pas 2 maanden.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #88 December 14, 2006, 00:29:40
edit2Rapporteer  
De 2007 waroo is kwa kwaliteit een stuk verbeterd t.o.v. de 2006 versie. Er is driedubbel gestikt op de LE. De velcro's zijn verbeterd. Hij staat een stuk stabieler in de lucht dan de 2006 enz. Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen want ik heb de 2007 kites pas 2 maanden.

zijn er verder nog verschillen in de vaareigenschappen van de Waroo 06 en 07?

of was de 2006 al zo goed dat er weinig aan verbeterd kon worden?   gaat me om de 7 en 9 m
Mark Waroo

Berichten: 80
Antwoord #89 December 14, 2006, 01:15:47
edit2Rapporteer  
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #90 December 14, 2006, 01:26:51
edit2Rapporteer  
Ik heb van het weekend weer eens met de 9 waroo 2006 gevaren en moet zeggen dat ik de kite nog steeds erg lekker vind varen. T.o.v. de 2007 heeft 2006 wat minder power en lift, maar de handling is wel smoother. 2006 stuurt lichter en draait ook sneller. 2007 is stabieler en mooier afgewerkt. Wat duurzaamheid betreft......moeilijk te zeggen aangezien de latjes volgens mij het zwakke punt zijn van de 2007......maar de tijd zal het leren.
Beide kites zullen zowel bij gevorderde en beginnede kiters in de smaak vallen.
Zelf vond ik de Shockwave een bagger kite met die 2:1 setup.....maar dat is persoonlijk. Ik heb momenteel de BoxerSLE in 1:1.....en is helemaal top.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #91 December 14, 2006, 01:36:26
edit2Rapporteer  
he kitedemon

er is nu toch een 2007 Waroo2 en een Waroo pro  over welke heb jij het?  alleen in de Waroo pro zitten toch latjes of ook in de waroo 2?
Mark Waroo

Berichten: 80
Antwoord #92 December 14, 2006, 01:53:41
edit2Rapporteer  
er is nu toch een 2007 Waroo2 en een Waroo pro  over welke heb jij het?  alleen in de Waroo pro zitten toch latjes of ook in de waroo 2?
In beide zitten de latjes (cambattens)

Ook is de bar van de 2007 beter, er zit nu bijv. een stopper op die je tijdens het varen kan verstellen... ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #93 December 14, 2006, 02:07:49
edit2Rapporteer  
Ik heb het over de gewone waroo 2007. De PRO is een hele andere kite dan de gewone waroo 2007. Beide kites hebben latjes btw.
De gewone waroo 2007 zal denk ik het meest in de smaak vallen aangezien deze sneller draait dus ook qua handling lekkerder aanvoelt. De PRO is een hebbedingetje voor de kiters met een hele dikke spaarbig maar heeft de meeste power en lift. De waroo2007 is meer allround.
Maar als je toch waar voor je geld wil hebben dan kan je nu ook voor nog minder geld een waroo 2006 aanschaffen. Veel fun en erg lekker varen voor erg weinig geld. Schaf daar nog de nieuwe bar upgrade met het ultieme stoppersysteem bij aan, en je bent helemaal klaar.
Zelf heb ik deze upgrade nu ook op mijn Naish SLE bar gemonteerd, en is helemaal top.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #94 December 14, 2006, 06:37:15
edit2Rapporteer  
He kitedemom... even een domme vraag misschien  loser Maar de 2007 Yarga van Best en de Waroo 2007 hebben beiden geen katrollen en een bridle.. Als je naar de kites kijkt zie je dat de shape anders is  loser Nu de vraag: Wat zal concreet het verschil zijn in vaareigenschappen volgens jouw ??

Zie Yarga ik actie op het einde van het filmpje http://media.bestkiteboarding.com/videos/shannon_and_jojo_show.wmv
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #95 December 14, 2006, 18:50:17
edit2Rapporteer  
De Waroo 2007 heeft wel katrollen in de bridle.
De nieuwe Yarga ken ik nog niet, maar is volgens mij gewoon een C-shaped. In het filmpje is het beeld een beetje vervormd en lijkt het een beetje op een flat maar is volgens mij een C.
als dat ook zo is dan zullen de karakteristieken ook overeen komen met de basis eigenschappen van flats en C-shapes. M.a.w....de Yarga zal agressiever aanvoelen qua vaargedrag. Maar nogmaals, ik kan dat niet uit de beelden van het filmje halen.
larssmits
Gast
Antwoord #96 December 14, 2006, 19:44:04
edit2Rapporteer  
07 yarga kun je als c-shaped en als SLE vliegen als het goed is
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #97 December 14, 2006, 22:26:26
edit2Rapporteer  
Yarga 07 is een C-shape kite die je ook met het verstellen van je bridles als SLE kunt varen. Het concept is enigzins vergelijkbaar met de Kondor van Advance. Over details als kartollen en vliegeigenschappen is nog niks gepubliceerd.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #98 December 16, 2006, 09:42:22
edit2Rapporteer  
Hoe moet ik dat precies zien Ricardo... Ik lever wind-range in met de nieuwe Yarga maar krijg er meer explosiviteit voor terug of word de kite gewoon sneller en directer doordat hij meer c-shape heeft.. Ik weet dat je hem nog niet getest hebt maar wat zeggen je vermoedens over het verschil in kite shape..  ThumpsUp
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #99 December 17, 2006, 19:53:01
edit2Rapporteer  
Ik vermoed dat het verschil tussen de Yarga en de Waroo gewoon hetzelfde zal zijn als tussen alle andere C en Bowkites, dus de Yarga zal iets explosiever zijn, zal meer power geven in de loops en zal directer aanvoelen. En dan heb je idd minder range. Dit geld als je de Yarga niet in de SLE stand vaart.
Hoe de kite vliegt als je hem in de SLE stand zet weet ik niet. Het kan dat hij dan heel erg naar een bow neigt, ofdat hij nog steeds heel erg als een C aan blijft voelen. Wat ik in ieder geval wel weet is dat je ook best een grote range hebt met deze kite in de SLE stand, maar hoe dit zal zijn in vergelijking met de Waroo weet ik niet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.