Pff.. Duitse shops!

KiteGolfje
Gast
Antwoord #25 Mei 10, 2006, 07:43:48
edit2Rapporteer  
maar als je als shop lagere prijzen heb maar meer verkoopt heb je uiteindelijk miss wel net zoveel winst maar wel meer klanten... En bij goede service komen klanten altijs terug...

Hi, Met meer klanten moeten de shophouders harder werken voor hun geld en 1 kite verkopen met de zelfde winst is hun beleid.

Laat mensen zelf beslissen en geef alleen een beargumenterend antwoord. Edit Arjan

Afz,

Kitegolfje
KiteGolfje
Gast
Antwoord #26 Mei 10, 2006, 07:45:37
edit2Rapporteer  
Ik ben het met je eens, maar ik bestelde ook een keer een kite uit dld, en er ging iets stuk (strut) ff een pic mailen en ik kreeg een linker en een rechter opgestuurd.
Dus goeie garantie en goeie service, lokale dealer moet ook altijd de garantie bepaald hebben door een Kubus of i.d., daar gaat ook altijd tijd over heen.
We hebben binnen bazaki ook een paar dingen stuk die binnen de garantie vallen, lijnen, Jaimie pro,rhino 5, deze zijn nu al 3 weken in behandeling.
Toch ben ik er voor om je "eigen" mensen het eerst de omzet te gunnen.

Hi,

Je eigen mensen omzet gunnen kan alleeen wanneer je eigen mensen het ook verdienen.

Afz,

kitegolfje
ErikB

Antwoord #27 Mei 10, 2006, 13:27:37
edit2Rapporteer  
KiteDemon

Antwoord #28 Mei 10, 2006, 13:49:09
edit2Rapporteer  
Grappig........is het dan niemand opgevallen dat de voor- en tegenstanders in zo'n discussie bestaan uit figuren met één of andere commerciële binding, en de betalende consument???
Ik heb het al eerder gemeld; dat hele service-argument is geen reden meer om meer geld neer te tellen in NL. Je kan de NL shops ook niet over één kam scheren. En deze zijn ook afhankelijk van de importeur in NL om goede service te kunnen verlenen. Helaas werkt de NL importuer ook niet altijd mee.
Ik zou zeggen; doe er je voordeel mee en tel uit je winst!!
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Mei 10, 2006, 14:15:23
edit2Rapporteer  
Iedereen vergeet dat de prijzen in Nederland gebaseerd zijn op eventuele inruil van je oude kites!! Ga eens in Duitsland een kite inruilen..............no way!!! De shops hebben vrachten aan oude meuk en moeten hier flink op afschrijven om jou een leuke inruil te geven.

Zonder inruil krijg je standaard 10% korting zonder te onderhandelen en met een beetje geluk pak je 15%.

Maatje van mij kocht 2 weken geleden nog een Switchblade voor minder dan bij de Duitse shops, dus gewoom goed kijken en even bellen of mailen voor de scherpste prijs.

Silversurfer1

Antwoord #30 Mei 10, 2006, 14:39:14
edit2Rapporteer  
dat is het een beetje, de meeste mensen zijn te verlegen om te onderhandelen over de prijs in de nl shop.

@ kitegolfje; jij liegt ook. 1. kites zijn niet duur, maar kosten veel geld. 2. hoe weet je dat hier shopeigenaren zakkenvullers zijn? dat is smaad en laster! ik ken er geen een die echt rijk is hoor. zij krijgen de inkoopprijzen ook maar van de importeurs die het op hun beurt weer krijgt van de fabrikanten. zij kunnen niet zulke lage prijzen krijgen als in duitsland omdat ze simpelweg minder kites verkopen (duitse markt is eenmaal groter (zelfs zonder die paar honderd nederlandse klanten).

ach straks bestel je waarschijnlijk je kitespul in china zelf (binnen een paar dagen in je brievenbus :-). dan knijpen we die chineesjes nog wat verder uit en heb je een kite voor een paar tientjes. dan werkt hier niemand meer in de kitebuisiness...

maar niet klagen dat het zo druk is op het water he en dat het verboden wordt op veel spots!!

(beetje gein hoor dit bovenstaande :-)

Olaf Pasker

Antwoord #31 Mei 10, 2006, 15:54:38
edit2Rapporteer  
Voor mij scheelde het bijna 300 euro voor een CO2 en dat is toch echt de moeite. Onderhandelen in een Nederlandse shop leverde mij € 50,-- op. dat is niets ten opzichte van die 300 euro. Ik moet het als scholier wel allemaal zelf betalen.
Silversurfer1

Antwoord #32 Mei 10, 2006, 17:30:19
edit2Rapporteer  
een 10m co 06 kost hier 799 compleet. wil je zeggen dat jij er 499 voor hebt betaald?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #33 Mei 10, 2006, 17:42:51
edit2Rapporteer  
Ik vind forum wel erg gecensureerd (down_kitesmiley)maar voor de rest is het zeker wel oké..
Ik dacht dat het een forum was voor kiters onderling Huh
Dus als ik met dit onderwerp mijn stelling wil onderbouwen door een link met de aanbiedingen van de maand Mei van windsurf.de dan wordt het verwijderd
Ik zou niet weten waarom, want iedereen die ooit in het verleden een mailtje naar hun gestuurd heeft krijgt deze aanbieding vanzelf elke maand via de mail opgestuurd... En dat is toch zeker 80% van de lezers van Kitehigh (grinnik_kitesmiley)

Kortom..... De Duitsers hebben grotere afzet markt..voor binnen en buiten land..daardoor kunnen de prijzen omlaag en hebben ze wereldwijd hun naam hoog te houden en bieden dus alle mogelijke service...
anonymous
Gast
Antwoord #34 Mei 10, 2006, 18:17:26
edit2Rapporteer  
De prijzen in nederland zijn zo hoog omdat Kubussport nederland de shops die hun spullen voor een lage prijs verkopen gewoon het laatst iets leveren en spullen express lang vasthouden zodat de levertijden heel lang worden.
Er is geen hard bewijs maar kubusport overtreed waarschijnlijk de wettelijke regels van de NMA.
Silversurfer1

Antwoord #35 Mei 10, 2006, 18:24:38
edit2Rapporteer  
hoe weet je dat zo zeker anonymous? of denk je dat maar?

anonymous
Gast
Antwoord #36 Mei 10, 2006, 18:46:19
edit2Rapporteer  
Ik heb zo mijn vermoedens heb zo het een en ander megemaakt en gehoord.
KiteDemon

Antwoord #37 Mei 10, 2006, 18:56:07
edit2Rapporteer  
Los van alle argumenten om in NL te kopen en eventueel in te ruilen materiaal, zal een consument uiteindelijk toch naar de inhoud van zijn spaarbig kijken aan het einde van de rit.
De hint moge duidelijk zijn, de adviesprijzen zijn standaard gewoon hoger dan in Duitsland. Ook de onderhandelingsbullshit is onzin. Dat betekent dat als je niet onderhandeld hier in NL, je dus automatisch te veel betaald!! Pas de adviesprijzen aan om het verschil te compenseren met Duitsland, en de NL consument zal niet zo snel geneigt zijn om over de grens te bestellen.
Aan shophouders de uitdaging om met de importeurs te onderhandelen om hun klantjes te behouden!!
Zo steekt de markt nou éénmaal in elkaar.
Ik begrijp niet waarom zulke signalen nog niet zijn doorgedrongen.
e_surf

Antwoord #38 Mei 10, 2006, 19:03:59
edit2Rapporteer  
Bedrijfsmatig is je inkoopvoordeel je eerste winst.
5% inkoopvoordeel, door de verschillende offerte's goed te vergelijken
is op jaarbasis veel geld.

Wanneer het je lukt om voor een kite, onder dezelfde "garantie" voorwaarden
20% goedkoper uit kunt zijn is er maar 1 winnaar en dat is in 1e instantie de koper.

Let op: in 1e instantie ben je de winnaar, op de lange duur is het niet
gezond voor de bedrijven in je omgeving.
De kiteshop in je omgeving sluit zijn deuren, of de kiteshop heeft maar een klein
assortiment kite's op voorraad en voor de rest hangt de winkel vol met kleding.

Ik heb zelf geen probleem met een goede gezonde concurentie.

Silversurfer1

Antwoord #39 Mei 10, 2006, 19:08:34
edit2Rapporteer  
zoals ik al eerder zei. ned kan niet concurrenten met dui omdat hier gewoonweg minder kites worden verkocht. hoe meer kites je inkoopt hoe lager de prijs.

en over onderhandelen; welkom in de grote boze wereld. je moet tegenwoordig met vrijwel alle producten onderhandelen (wasmachines, tv's, hypotheken, auto's ec)
Didier N
Gast
Antwoord #40 Mei 10, 2006, 19:17:43
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ga mij zeer binnenkort 3 Naish Torchen aanschaffen. Ik ben een belgische shop binnengewandeld die met de club is verbonden waar ik ben aangesloten (dus persoon in kwestie kent mij). Daar heb ik zonder onderhandelen de prijs gevraagd voor deze 3 kite's.

Als ik nu die prijs vergelijk met windsurf.de dan betaal ik 60 euro meer (daarvoor rij ik niet naar Duitsland), en als ik kijk bij bigboysports.de betaal ik 750 minder dan bij hun.
Dus niet alle duitse shops zijn zo goedkoop.

En als er iets aan die kite's is ga ik gewoon bij die persoon langs, krijg ik een nieuwe kite of een vervangkite en zij sturen de defecte op naar kubus.Hier spreek ik uit ervaring want heb al eens iets defect gehad.
Dus ik ben mijn kite niet twee dagen of meer kwijt.

Je moet naturlijk altijd eens rondkijken voor je iets koopt, maar als je eens iets vraagt aan de shop zullen ze de prijs ook wel kunnen drukken en de richtprijzen voor BeNeLux voor Naish en North vond je in het eerste access magazine van dit jaar.
~Arjan
Founding Father

Antwoord #41 Mei 10, 2006, 19:20:03
edit2Rapporteer  
Mensen allemaal bedankt voor jullie bijdrage. Ik denk dat standpunten en argumenten goed zichtbaar zijn nu en wil dit topic dan ook sluiten. Zodra ik tijd heb (over twee weken) wil ik een FAQ maken waar in conclusies over dit soort topics en onderwerpen staan. Hiernaar kan dan altijd verwezen worden bij nieuwe vragen.

Sorry voor de censuur maar zo hielden we dit topic concreet zonder over te gaan op reclame en tegenacties.

Succes,
Arjan
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.