PBT conceptboard eindelijk af

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Mei 22, 2006, 23:26:53
edit2Rapporteer  
Ik heb al sinds de voorjaarsvakantie een complete kern liggen waar alleen nog het pbt op geplakt moest worden die kort daarna klaar was. Het probleem was alleen dat dat er printfouten in het pbt zaten waardoor ik een herdruk van mn PBT kreeg.
Aangezien de herdruk nagal lang op zicht laat wchten heb ik maar besloten om de 'mislukte' print op mn ker te plakken bij wijze van testboardje om nieuwe technieken op toe te passen en te kijken wat het PBT nu aan dikte en stijfheid leverde zodat het boardje met de goede print nóg beter wordt.  ThumpsUp

En het is maar goed ook dat ik dit gedaan heb, want bij het frezen vd outline ging niet alles zoals gepland: ten eerste was de raildikte veel meer dan de 4 en 6 mm die ik wou (nu 7,5 en 6mm  (angry_kitesmiley) ) en ten tweede bleek mijn kopieermal iets te dun te zijn waardoor het kopieerlagertje eronder schoot met als resultaat een mooie hap van 1mm diep in mn rail.

Afgelopen zondag heb ik m dan getest en hij klappert iets meer op de chop dan mijn vorige, extreme flex, boardje en door de te dikke rail kon ik overpowerd lastig de snelheid eruit trappen maar dat is gewoon even  wennen.
Natuurlijk is gelukkig niet alles negatief want ik heb nog nooit zo makkelijk hoge spronegen gamaakt al met dit boardje en hoogtelopen ging zo met 3 vingers in mn neus, terwijl ik met mn vorige kleine boardje hier veel moeite mee had.

Dan nog de specificaties:
122x35cm
3cm ouline-verloop
2,5cm rocker

Én kaal maar 1,9 Kg  (grinnik_kitesmiley)
Evan
Administrator

Antwoord #1 Mei 22, 2006, 23:28:40
edit2Rapporteer  
.
Elevation

Antwoord #2 Mei 22, 2006, 23:41:37
edit2Rapporteer  
vind hem er netje uitzien evan...ThumpsUp goed om te horen dat je layup nu dusdanig is dat je boardje makkelijker hoogte loopt, donderdag of vrijdag ff ruilen ??
Pbter

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 23, 2006, 07:02:44
edit2Rapporteer  
ziet er toch mooi uit evan!
hoe breed zijn je forex/pvc/abs of wat je ook gebruikt randen?
als ze breed genoeg zijn, zou ik eens gaan experimenteren met railshapes...
Evan
Administrator

Antwoord #4 Mei 24, 2006, 01:58:33
edit2Rapporteer  
Wat is breed genoeg Peter? ik denk dat ik hooguit 1cm aan giethars in mn rail heb, het is wel een goed idee natuurlijk om lekker wat te experimenteren op dit boardje.
Elevation

Antwoord #5 Mei 29, 2006, 14:48:17
edit2Rapporteer  
boardje zag er inderdaad goed uit evan.. alleen die rare rimpels in de lengte en die rail... maar goed, zou misschien overwegen boardje gewoon iets smaller te maken dan zie je er nix meer van..

had er eigenlijk nog ff op wille varen evan, maar je was ineens weg naar het hekje denk ik ?? 2 x UD geeft toch wat meer flex dan ik wil hebben den ik... neem voor m'n volgende pbt denk ik 3 x ud op dek, 2 x onder...

Was lekker dagje om hemelvaart af te sluiten met wat zon !! 9 was goed, maar met opkomend water stuiterde je er echt af, na 3 uurtjes kakte wind wat in en hield ik het maar voor gezien..
wouterb

Antwoord #6 Mei 29, 2006, 17:20:07
edit2Rapporteer  
Misschien dat je (juist vanwege je te dikke rail) kan proberen of zo'n F-one uitvoering helpt.
sublimety

Antwoord #7 Mei 30, 2006, 04:30:32
edit2Rapporteer  
@

Denk dat dat gaat tegen vallen om dat rondom symetrish te laten verlopen van A->B->C->B enz.
Iedergeval kan ik niet iets bedenken om dat met een bestaande tool te shapen.

maar suc6 als je het gaat proberen  ThumpsUp
Pbter

Geen avatar

Antwoord #8 Mei 30, 2006, 05:25:17
edit2Rapporteer  
meten en puur op het oog!
wouterb

Antwoord #9 Mei 30, 2006, 14:29:06
edit2Rapporteer  
Als je de afschuin-hoek maar gelijk houdt denk ik dat het op het oog wel kan. 1cm meer of minder 'type A' zal je niet voelen denk ik.

Wat wel gaaf is, is dat je dat nu back-to-back kan testen met de originele rail. wat is het verschil/effect?
Evt. kan het in stappen; eerst A en B later C
flyingkite

Antwoord #10 Mei 30, 2006, 18:52:36
edit2Rapporteer  
pu rails gieten in een mdf contra mal id railshape die je wil hebben ff na schuren en klaar ;p
werkt prima weet ik uit eigen ervaring.
maargoed daar heb je niks aan als je een al bestaande rail wil shapen.
wouterb

Antwoord #11 Mei 30, 2006, 22:28:44
edit2Rapporteer  
Hoezo? je kan toch op een schuurmachine scheef op je (PU) rail zetten. 'k geeft toe dat het niet echt hi-tech is maar 't werkt wel.
Moet je niet met een glas-doek-rail doen.....
FrankP

Antwoord #12 Juni 03, 2006, 18:00:50
edit2Rapporteer  
Nice board, complimenten
Evan
Administrator

Antwoord #13 Juni 04, 2006, 03:26:17
edit2Rapporteer  
Vandaag ff 2 uurtjes met de schuurmachine in de weer geweest en heb nu mn rails bij de tips onder 45graden schuin afgeshuurd en deze hoek glooiend laten verlopen tot het in het midden van t board weer gewoon een blokrail is. Dit ging echt supermakkelijk alleen 100% symmetrisch is t niet maar ik ben ook geen machine he.

Nu nog mn volgende sesse afwachten en voelen wat het verschil in vaargedrag is.
wouterb

Antwoord #14 Juni 04, 2006, 18:02:29
edit2Rapporteer  
ben benieuwd.
Evan
Administrator

Antwoord #15 Juni 07, 2006, 05:17:50
edit2Rapporteer  
Afgelopen maandag gelijk een goeie test gehad, dikke 5 bft met veel harde vlagen ertussen.

Dan mn bevindingen: het board heeft meer grip, wat resulteerd in beter de vlagen eruit remmen en de scherpe rails lijken ervoor te zorgen dat de tips beter door de chop heen snijden en het dus minder klapperend aanvoeld.
Al met al heb ik nu nog meer controle met dit boardje terwijl de overige positieve eigenschappen niet merkaar beïnvloed zijn.

Helemaal top dus en t wordt lastig om me weer over te halen om aan mn volgende boardje met goede pbt-print te beginnen, moet nog ff hard gaan verzinnen wat er nog te verbeteren valt aan deze kwa vaareigenschappen dan, want de afwerking en de print zijn niet helemaal zoals t hoort.
Fré

Antwoord #16 Juni 07, 2006, 14:58:04
edit2Rapporteer  
...
Dan mn bevindingen: het board heeft meer grip, wat resulteerd in beter de vlagen eruit remmen en de scherpe rails lijken ervoor te zorgen dat de tips beter door de chop heen snijden en het dus minder klapperend aanvoeld.
Al met al heb ik nu nog meer controle met dit boardje terwijl de overige positieve eigenschappen niet merkaar beïnvloed zijn. ...

Had je dan voor de ONDERKANT van de rails:
* afgerond/omgekeerd in't midden   \__ ?
* scherpe rails aan de tips      /___ ? of |___ ?

Toch??? F-One doet't gelijk hierboven, dus...
Kwestie van't juist samen te vatten, want had de indruk dat je't juist andersom had gedaan...

( Of is't gewoon /___ aan de tips en |____ in't midden ?? )
Evan
Administrator

Antwoord #17 Juni 07, 2006, 15:18:50
edit2Rapporteer  

( Of is't gewoon /___ aan de tips en |____ in't midden ?? )

Heb de rails zo gedaan inderdaad en dan aan de tips is de schuine hoek iets van 45gr, zo duidelijker?
Fré

Antwoord #18 Juni 07, 2006, 15:55:19
edit2Rapporteer  
super Wink
wouterb

Antwoord #19 Juni 07, 2006, 18:08:36
edit2Rapporteer  
Gaaf om te horen dat het ook werkt!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.