brétignolles-sur-mer

Flyingtrunkie

Juli 10, 2006, 05:45:56
edit2Rapporteer  
Wie kan er iets vertellen over het kitestrand over het kitestrand in brétignolles-sur-mer in de Vendee, west-Frankrijk? In augustus ga ik hier namelijk naar toe. (Hoe is de wind/strand/golven of redelijk vlak water, etc.)
roeb
Gast
Antwoord #1 Juli 10, 2006, 16:05:48
edit2Rapporteer  
Ik weet nog dat toen ik er was (4, 5 en 6 jaar geleden) dat er genoeg golven zijn, zeker niet vlak in iedergeval. Op de condities verder voor het kiten heb ik niet gelet, omdat ik daar toen nog niet mee bezig was.
Het is wel een van de meest zon zekere streken uit Frankrijk  ThumpsUp
CHRIZZZZ

Antwoord #2 Juli 10, 2006, 16:26:46
edit2Rapporteer  
Hej,

Ik was er vorig jaar. Heb ff de kaart opgezocht en zal wel ff zeggen wat ik tegenkwam

brétignolles-sur-mer:

Is  niet zo'n ideale plek volgens mij, veel rotsen onder water, en als het helemaal laag water is heb je 1 plek waar je er doorheen komt. Het strand is er ook niet egt breed, en wij moesten er weg omdat er een probleem was met het riool die verderop de zee in stroomde...

Maar als je iets naar beneden gaat heb je "Plages des Dunes". Hier heb ik de meeste golven gezien. 1 week lang alleen maar 2/3 meter golven, deze breken een stukje de zee in dus je heb lekker de ruimte. Verder heb ik daar de enige kiters gezien stuk of 5.

Verder zijn  daar weinig rotsen onder water, strand is lekker breed... en er waaide meestal wel wind. Alleen oppassen voor de surfers die zijn er nogal veel daar. En tussen de blauwe vlaggen in is het zwemgebied en maar je niet. Kiten, surfen, en bodyboarden.

2de week dat  wij daar waren waren de golven 0,0 en was de wind ook een stuk minder. En als je er heen gaat ga dan voor 3 uur. dan kan je nog een btje parkeren aan of in de buurt van het strand. Want om 3 uur komen al die suffe fransen het strand op....

Verder heb je nog ietjes onder brétignolles-sur-me zit  Brem sur Mer. Maar daar weet ik niet zoveel meer van.

Ook zit er onder dit nog Olonne sur Mer. Hier zijn zowat geen rotsen, weinig golven en een rustig breed strand met een groot parkeer terein.

En er is nog ergens een plek met hogere golven, maar hier ben ik niet geweest. Hier schijnen alleen wel wat meer rotsen te zitten en surfen alleen een groepje locals omdat het wat link was (heb ik mij daar laten vertellen).  Maar daar weet ik de naam niet meer van.

De zon is er idd ideaal, heb er in 2 weken zowat geen wolkje gezien....
Flyingtrunkie

Antwoord #3 Juli 10, 2006, 17:13:22
edit2Rapporteer  
thanx man,
ik kan dus voor vlak water het beste naar olonne sur mer gaan, begrijp ik uit je verhaal.....
CHRIZZZZ

Antwoord #4 Juli 11, 2006, 01:41:50
edit2Rapporteer  
ja volgens mij wel het is weer ffies gelede maar het is lekker rustig daar. Vooral naast het zwemgebied. Groot parkeer terrein, en de reddingspost beschikt over een jetski.

Ik kan mischien 2 plekken door elkaar gehaald hebben hoor, maar je zou gewoon ff naar het vvv daar moeten gaan die weten alles te vertellen daaro. Of ff de standjes af cruissen met de auto, ze liggen allemaal niet ver uit elkaar. Dan weet je wat er te zien is...

Maar Brem sur mer is geloof ik ook wel goed te doen, breed strand en rustig water. Je zou dan als je naar het strand toe loopt de sluis (of wat erop lijkt) over moeten gaan (rechts van je) Daar is het veel rustiger als aan de bewaakte kant...
Robert_vi
Gast
Antwoord #5 Juli 11, 2006, 02:16:11
edit2Rapporteer  
Er is daar in de buurt ook een super rustig strand. Vroeger was dat een naaktstrand, maar op de kaarten staat dat als het goed is nog steeds zo aangegeven.
Om er te komen moet je over een rot weg (voor zover je het een weg kan noemen) maar dan kom je op een super groot en breed zandstrand.
Het zand gedeelte ligt dan rechts, links is het een rotskust. Ik kan je jammergenoeg niet precies vertellen waar het ligt, maar volgens mij iets ten noorden van Bretignolls.
De rotskust die ophoudt bij het zandstrand, is geloof ik dezelfde rotskust als in Bretignolls.
Flyingtrunkie

Antwoord #6 Juli 11, 2006, 03:08:13
edit2Rapporteer  
ik hoor het al! Mogelijkheden genoeg daar! (als de wind goed is)

groet
CHRIZZZZ

Antwoord #7 Juli 11, 2006, 04:56:55
edit2Rapporteer  
@ robert

dat is geloof ik ollone sur mer, das idd een gare klere weg door het bos.
roeb
Gast
Antwoord #8 Augustus 03, 2006, 15:54:44
edit2Rapporteer  
Ja dat klopt, maar wel rustig en een rare ervaring daar opgedaan...

Toen ik daar stond te vliergeren in de duinen (was denk 13 of 14 jaar) toen kwam er zon debiele fransman naakt op me af rennen  (geschokt_kitesmiley)

P.S. Laat aub even weten hoe het was in de Vendee, qua kiten. Anders probeer ik mijn ouders over te halen om daar volgend jaar ook weer op vakantie te gaan, dan ga ik wel weer een keer met ze mee  YeSS
Flyingtrunkie

Antwoord #9 Augustus 03, 2006, 16:24:53
edit2Rapporteer  
over 3 weken ben ik weer terug...
zal m'n bevindingen in dit topic plaatsen.....
roeb
Gast
Antwoord #10 Augustus 03, 2006, 18:42:26
edit2Rapporteer  
Oke, top!

Veel plezier en ik hoop dat er lekkere wind voor je is!
Flyingtrunkie

Antwoord #11 Augustus 27, 2006, 21:43:45
edit2Rapporteer  
Nou, de vakantie op naar Vendee zit er weer op.

Wat betreft het kiten daar:
de afgelopen 2 weken te vaak (te) weinig wind gehad. Vaak rond de 8 knopen, het viel dus nogal tegen. Veel golven op bretignolles. We zaten hier op een vakantiepark pal naast de kitespot. Wat dat betreft ideaal dus. Het was er ook niet warm genoeg voor een lekkere thermische wind: warmste dag was 23 graden. De dag voor vertrek, toen we alles al ingepakt hadden, hoe kan het ook anders, wel een goede wind. Toen wel aantal locals aan de gang met de meest extreme tricks. Ook de eerste dag was qua wind wel goed, maar megahoge golven. Ik ben zelf niet de meest ervaren kiter die je maar kunt bedenken, zonder ervaring op zee, dus ik kwam niet echt lekker weg door de golven.... M'n maat kwam wat beter door de golven. Maar goed, al met al wel een ervaring maar niet echt wat ik er van gehoopt had.
Het schijnt trouwens dat er in het voor- en najaar wel een betere wind is.

Robert, ik hoop dat je wat aan hebt...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.