Hej,
Ik was er vorig jaar. Heb ff de kaart opgezocht en zal wel ff zeggen wat ik tegenkwam

brétignolles-sur-mer:
Is niet zo'n ideale plek volgens mij, veel rotsen onder water, en als het helemaal laag water is heb je 1 plek waar je er doorheen komt. Het strand is er ook niet egt breed, en wij moesten er weg omdat er een probleem was met het riool die verderop de zee in stroomde...
Maar als je iets naar beneden gaat heb je "Plages des Dunes". Hier heb ik de meeste golven gezien. 1 week lang alleen maar 2/3 meter golven, deze breken een stukje de zee in dus je heb lekker de ruimte. Verder heb ik daar de enige kiters gezien stuk of 5.
Verder zijn daar weinig rotsen onder water, strand is lekker breed... en er waaide meestal wel wind. Alleen oppassen voor de surfers die zijn er nogal veel daar. En tussen de blauwe vlaggen in is het zwemgebied en maar je niet. Kiten, surfen, en bodyboarden.
2de week dat wij daar waren waren de golven 0,0 en was de wind ook een stuk minder. En als je er heen gaat ga dan voor 3 uur. dan kan je nog een btje parkeren aan of in de buurt van het strand. Want om 3 uur komen al die suffe fransen het strand op....
Verder heb je nog ietjes onder brétignolles-sur-me zit Brem sur Mer. Maar daar weet ik niet zoveel meer van.
Ook zit er onder dit nog Olonne sur Mer. Hier zijn zowat geen rotsen, weinig golven en een rustig breed strand met een groot parkeer terein.
En er is nog ergens een plek met hogere golven, maar hier ben ik niet geweest. Hier schijnen alleen wel wat meer rotsen te zitten en surfen alleen een groepje locals omdat het wat link was (heb ik mij daar laten vertellen). Maar daar weet ik de naam niet meer van.
De zon is er idd ideaal, heb er in 2 weken zowat geen wolkje gezien....