waar kiten in Egypte?

Youri Blokdijk

Augustus 09, 2006, 20:29:54
edit2Rapporteer  
waar kan je goed kiten in egypte begin oktober?
ik wil nog 8 dagen naar egypte om te duiken en te kiten , is hurghada een goeie optie?
Kheldar

Antwoord #1 Augustus 09, 2006, 20:53:31
edit2Rapporteer  
Hoi, Ik ben begin Juni in hurghada geweest. Echt super Zaten aan Colona Waterports bij hotel Magawish. Mooie spot ... er is een zandbank vlak voor de kust met ondiep water, lekker vlak water. Voor beginners is er een mooie trainingbay op 500m lopen, zonder stenen in het water. En echt goeie kitelessen! Je moet je registreren bij het kite center, maar dan is er altijd iemand om je kite te launchen en te landen. zodiac om je uit het water te halen indien nodig. Zie ook:
http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=818

In Hotel Magawish kan je wel een goeie deal regelen qua prijs denk ik, dan zit je vlak aan de kitespot, maar ik weet van mensen dat het voor de rest niet zo super is, kwa eten enz enz. Wij hebben in Hilton Resort gezeten, super service en eten, ietsje duurder dan Magawish, maar stuk beter. 10 dagen + vlucht voor 500Eur. Het is maar een paar minuten rijden naar Colona (1 Egyptische pond pp. met de lokale busjes). en dan 5-10min lopen. Je kan je ook dichterbij in het hotel laten afzetten maar dan ga je met een taxi moeten gaan en onderhandelen voor de prijs (20-25 Eg. pond).  Naast Magawish is er ook nog een hotel, ben de naam vergeten, maar zeer goed.

Als je geluk hebt zit Mark Shinn er wel met een kite-clinic, spektakel verzekerd!!!
Toen wij er zaten waren Mark Shinn en Aaron Hadlow zwaar aan patsen Smiley)

Andere spots in Hurghada zijn ... Jasmin Village en Makadi
Heb gehoord dat El Gouna en Safaga ook mooie kitespots zijn.

Youri Blokdijk

Antwoord #2 Augustus 09, 2006, 23:21:13
edit2Rapporteer  
ok bedankt ga ik daar ff op zoeken op internet moet nog hotel hebben , had al gekeken voor het royal azur is dat een beetje in de buurt van een kite spot?
Papa

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 10, 2006, 00:20:34
edit2Rapporteer  
Ga naar El Gouna is denk met rond deze tijden stuk veiliger als Hoergada. Mensen super relax gewoon helemaal top daar.
Overnachting in Turtles Inn voor cheap ass of Steigenberger v de echte luxe Grin
Youri Blokdijk

Antwoord #4 Augustus 10, 2006, 16:08:53
edit2Rapporteer  
hoezo is hurghada gevaarlijker dan el gouna? en ik wil wel luxe ik ga niet in een kakkerlakken hotel zitten,
en ik wil er een beetje knap kunnen duiken. (grinnik_kitesmiley)
FLOF

Antwoord #5 Augustus 10, 2006, 22:02:32
edit2Rapporteer  
in Hoerrrrrgada komt de wind van land, dus over de bebouwing, dus vlageriger dan bij El Gouna.
micheldommel
Gast
Antwoord #6 Augustus 10, 2006, 22:08:41
edit2Rapporteer  
Ik ben net een paar dagen terug uit Hurghada. Ik heb gekite bij Colona(beginners cursus) en gedoken ook bij Colona. ik vond het super! Echt ideaal voor beginners De duikschool en de watersport school zitten beiden op het terrein van Magawish. Wij hebben zelf in het Aida Verdi Hotel gezeten, goed te betalen en redelijke eten. Met een busje +/- 5 minuten... Krijg je geen spijt van!
micheldommel
Gast
Antwoord #7 Augustus 10, 2006, 22:10:06
edit2Rapporteer  
O ja en de wind komt helemaal niet over land
CabriPro

Antwoord #8 Augustus 10, 2006, 22:45:17
edit2Rapporteer  
COLONA is TOP http://www.colonawatersports.com/ check the webcam http://www.colonawatersports.com/cam.htm
youriblokdijk
Gast
Antwoord #9 Augustus 11, 2006, 02:00:50
edit2Rapporteer  
O ja en de wind komt helemaal niet over land
welk 5 sterren resort zit daar in de buurt? het hilton? of royal azur?
stijn depauw

Antwoord #10 Augustus 11, 2006, 02:32:19
edit2Rapporteer  
ik ben al 2 keer in Hurghada geweest en 1 keertje in Gouna
niet nadenken gewoon hurghada kiezen,  landwind is onzin
super relaxte spot met veel faciliteiten
hotel magawish is al 1000 maal aangeprezen in andere posts, chille mensen, goeie keuken, je zit op 20 meter van de spot, de zandbank is een droom om te kiten, als de wind goed zit kan je er gewoon overheen springen

en het uitgaansleven is top als je dat interesseert
neem samen met andere Egyptenaars (of vraag de gangbare prijs) het busje naar Sukkala (oude stad) en ga naar Ministry Of Sound (vroeger heette dat Papa's Beach Club) - je begrijpt niet dat er in zo'n land zo'n ongelooflijk leuke discotheek is, echt cool en veel Russische meiden  YeSS
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Augustus 25, 2006, 06:59:45
edit2Rapporteer  
Wat is er nog meer te doen in Hurghada?? Qua stappen, restaurants en andere facilteiten??  :Smiley
Willen in Oktober gaan... Ik heb begrepen dat het water in El Gouna erg ondiep is maar dat het wel een dorp s met veel faciliteiten  loser
MakMan

Antwoord #12 Augustus 25, 2006, 16:01:32
edit2Rapporteer  
Ik ben geweest in El Gouna, Hurghada (Jasmine Village) en Ras Sudr (Ramada).
Die laatste is veruit de beste van de drie!

Ga komende twee weken naar Nuweiba en Berenitis.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.