Hoi, Ik ben begin Juni in hurghada geweest. Echt super Zaten aan Colona Waterports bij hotel Magawish. Mooie spot ... er is een zandbank vlak voor de kust met ondiep water, lekker vlak water. Voor beginners is er een mooie trainingbay op 500m lopen, zonder stenen in het water. En echt goeie kitelessen! Je moet je registreren bij het kite center, maar dan is er altijd iemand om je kite te launchen en te landen. zodiac om je uit het water te halen indien nodig. Zie ook:
http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/viewspot.php?id=818In Hotel Magawish kan je wel een goeie deal regelen qua prijs denk ik, dan zit je vlak aan de kitespot, maar ik weet van mensen dat het voor de rest niet zo super is, kwa eten enz enz. Wij hebben in Hilton Resort gezeten, super service en eten, ietsje duurder dan Magawish, maar stuk beter. 10 dagen + vlucht voor 500Eur. Het is maar een paar minuten rijden naar Colona (1 Egyptische pond pp. met de lokale busjes). en dan 5-10min lopen. Je kan je ook dichterbij in het hotel laten afzetten maar dan ga je met een taxi moeten gaan en onderhandelen voor de prijs (20-25 Eg. pond). Naast Magawish is er ook nog een hotel, ben de naam vergeten, maar zeer goed.
Als je geluk hebt zit Mark Shinn er wel met een kite-clinic, spektakel verzekerd!!!
Toen wij er zaten waren Mark Shinn en Aaron Hadlow zwaar aan patsen
)
Andere spots in Hurghada zijn ... Jasmin Village en Makadi
Heb gehoord dat El Gouna en Safaga ook mooie kitespots zijn.