Safety van Waroo

charles2
Gast
Antwoord #50 November 25, 2006, 02:52:39
edit2Rapporteer  
idd Danny, Gewoon op 1 van de voorlijnen werkt perfect bij bijna elke bow. 5th zou ook moeten werken in theorie maar je hebt bij een bowkite sneller dat ie eromheen kan draaien waardoor je kans hebt dat de 5th je kite doormidden ragt....

Hoe je het ook wend of keert, op 2 lijnen heb je een kite gewoon niet met zekerheid geflagged. er kan nog vanalles gebeuren (zeker wanneer je kite invert) waardoor er een volle bak oncontroleerbare kracht in je kite staat.

Ik ben wel heel benieuwd naar de 5th kit die harm omschrijft.


Hoe heb je je leash op de voorlijn gezet? (uitgaande van de normale Waroo bar). Ik heb nu de leash op de achterlijn zitten (zoals het uit de fabriek kwam), met een Wichard bij wijze van swivel. Maar goed, ik begrijp dat de kite zo idd wel kan gaan propelleren. Hoor graag.
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #51 November 25, 2006, 03:00:16
edit2Rapporteer  
bij het 2007 model  zijn er een tweetal katrollen geplaatst op de stuurlijnen die het extreme loopen tegen gaan. Door de katrollen draait de kite in-line met de stuurlijn en niet meer onder een bepaalde hoek waardoor het tolllen wordt tegen gegaan. Ga het morgen ff testen, met weinig wind werkt het prima, met flinke moet ik nog testen.
Na morgen zal ik mijn bevindingen op de site plaatsen.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #52 November 25, 2006, 03:14:09
edit2Rapporteer  
dit is nou het probleem van bowkites
niemand heeft meer een goed veiligheids syteem en iedereen vertrouwd op de bar loslaten maar wat doen jullie zonder leash als je je kite door iemand anders lijnen heen stuurd?

als je je kite door iemand anders zijn lijnen heen stuurt is het nooit verstandig om te releasen omdat de andere kiter nog meer in de problemen komt met een gepowerde en of loopende kite in zijn lijnen.
gewoon de andere kant op sturen en als je een beetje oplet voorkom je dit gewoon!

en anders trek je aan de OSH en releasen maar

ik heb zelf gezien 2 5lijns kites die door erlkaar heens tuurde
allebij gequicktprachtig 2 kites door elkaar netjes op hun ruggetje liggen
diemensen naar de kant gezwommen en daar uitgeknooopt kij kzo hoort het
posty

Berichten: 2454
Antwoord #53 November 25, 2006, 03:46:54
edit2Rapporteer  
ik heb zelf gezien 2 5lijns kites die door erlkaar heens tuurde
allebij gequicktprachtig 2 kites door elkaar netjes op hun ruggetje liggen
diemensen naar de kant gezwommen en daar uitgeknooopt kij kzo hoort het
ja hoor, zo hoort het. is het niet eens tijd voor een cursus typen Huh
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #54 November 25, 2006, 03:49:03
edit2Rapporteer  
gaan we het over die boeg gooien?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #55 November 25, 2006, 03:50:43
edit2Rapporteer  
of hang je ook zo over je toetsenbord als op je foto? :Smiley
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #56 November 25, 2006, 03:59:16
edit2Rapporteer  
volgensmij wat dit topic geweid aan de onverantwoordelijke veiligheidssysteem van de best warroo die komend jaar geen vooruitgang boekt
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #57 November 25, 2006, 03:59:40
edit2Rapporteer  
tja dan wordt het wat lastiger natuurlijk
Harm

Berichten: 865
Antwoord #58 November 25, 2006, 16:07:39
edit2Rapporteer  
De waroo bar 2007 is 10x veiliger dan de 2006 versie. Dit komt doordat het de-power koort dubbel is uitgevoerd. Het de-powerbereik van de bar bij releash is dan extreem groot en daardoor is de kite echt volledig gedepowerd. Naar mijn idee moet je de safty dus ook niet aan de stuurlijnen doen maar aan het oogje voor het releashen van de dubbel uitgevoerde depowerlijn. Mensen die zeggen dat er geen vooruitgang in de ontwikkeling zit heeft de 2007 bar nog niet gezien denk ik.

michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #59 November 25, 2006, 21:57:21
edit2Rapporteer  
voor mij is een goe veiligheidssysteem dat je de volledige kracht lan lozen en dat hij op geen enkele manier kracht kan terugwinnen en dat is 100% DEPOWER ik denk aan lijn aan bovenlijn of 5th lijn ookzouden alle bowkites gewoon een 5th lijne kunne krijgen kost iets meer maar vergd niet een zo veel technologie
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #60 November 26, 2006, 01:55:33
edit2Rapporteer  
De waroo bar 2007 is 10x veiliger dan de 2006 versie. Dit komt doordat het de-power koort dubbel is uitgevoerd. Het de-powerbereik van de bar bij releash is dan extreem groot en daardoor is de kite echt volledig gedepowerd. Naar mijn idee moet je de safty dus ook niet aan de stuurlijnen doen maar aan het oogje voor het releashen van de dubbel uitgevoerde depowerlijn. Mensen die zeggen dat er geen vooruitgang in de ontwikkeling zit heeft de 2007 bar nog niet gezien denk ik.


Het blijft een feit dat zolang de kite nog aan 2 lijnen hangt dat de kite rare dingen kan gaan doen. We hebben dit afgelopen jaar veel gezien. (een bridle kan in de knoop zitten, de kite kan geinvert zijn en met power weer gelanceerd worden, etc, etc). Er zijn zat voorbeelden van mensen die achter een loopende bowkite worden aangesleurd terwijl de 100% depower geactiveerd is. Natuurlijk gebeuren dit soort dingen meestal na een harde crash of als een kite door de lijnen uit de lucht valt. Een ervaren iemand zal in 99% van de gevallen genoeg hebben aan de depower en de oshit handles. Maar juist de beginners laten vaak kites crashen, uit de lucht vallen en noem het maar op. Ik vind het daarom onverantwoord dat niet alle bow\sle kitebarren de optie hebben om een extra front-line leash te hebben zodat de kite met zekerheid veilig aan 1 lijn kan worden gereleased. Hier was in 2006 al gezeur over en zo te zien hebben ze het niet opgelost. Dit is geen goede zaak voor een kite waarbij marketing promoot dat het een geschikte en safe optie is voor beginners.
larssmits
Gast
Antwoord #61 November 26, 2006, 02:13:35
edit2Rapporteer  
zo'n leash zit meteen in de knoop met kiteloops en rotaties...
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #62 November 26, 2006, 02:32:02
edit2Rapporteer  
Ik herhaal: Maar juist de beginners laten vaak kites crashen, uit de lucht vallen en noem het maar op. Ik vind het daarom onverantwoord dat niet alle bow\sle kitebarren de optie hebben om een extra front-line leash te hebben zodat de kite met zekerheid veilig aan 1 lijn kan worden gereleased. Hier was in 2006 al gezeur over en zo te zien hebben ze het niet opgelost. Dit is geen goede zaak voor een kite waarbij marketing promoot dat het een geschikte en safe optie is voor beginners.

kiteloops en rotaties.......................
helldog
Gast
Antwoord #63 November 26, 2006, 03:17:42
edit2Rapporteer  
Ik herhaal: Maar juist de beginners laten vaak kites crashen, uit de lucht vallen en noem het maar op. Ik vind het daarom onverantwoord dat niet alle bow\sle kitebarren de optie hebben om een extra front-line leash te hebben zodat de kite met zekerheid veilig aan 1 lijn kan worden gereleased. Hier was in 2006 al gezeur over en zo te zien hebben ze het niet opgelost. Dit is geen goede zaak voor een kite waarbij marketing promoot dat het een geschikte en safe optie is voor beginners.

kiteloops en rotaties.......................

en de 2007 release is niet goed op voorste lijnen??
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #64 November 26, 2006, 04:49:31
edit2Rapporteer  
zomaar een idee ik zou niet weten of het echt werkt

laatst stond ik met me 7 waroo 2006 op het water ik raakte perongeluk uitgehaakt zonder dat ik de strap heb dicht getrokken, omdat ik de stuurlijnen redelijk strak had staan ging die stallen als een gek.
maar wat me opviel is dat de tips naar binnen werden gevevouwen en met vrij weinig kracht naar het water ging en daar rustig op ging liggen.

ik haakte weer in en depowerde de kite en hij steeg weer mooi op.

wat ik hiermee wil zeggen is, is het geen optie om net als flysurfer de safety op 2 stuurlijen te maken

een vriend heeft een flysurfer en daarme gebeurt presies het zelfde als hij zjn safety trekt
de tips slaan naar binnen en hij zakt zonder kracht naar de grond

conclusie: het zou moeten werken want als je met een flysurfer/waroo de stuurlijnen exstreem stak heb
gebeurt bet bijde kite's presies het zelfde, en bij flysurfer werkt het al een paar jaar perfect
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #65 November 26, 2006, 05:14:39
edit2Rapporteer  
maar wat gebeurt er als hij schuin hangt, of zelfs met LE richting het water??

invert hij dan... of gebeuren er andere enge dingen  (sealedlips_kitesmiley)  (grinnik_kitesmiley)


Thomas, probeer het eens  ThumpsUp
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #66 November 26, 2006, 18:13:36
edit2Rapporteer  
Ben gister geweest en ben een paar keer flink op me plaat gegaan en de standaard chickenloop safety gebruikt, waarbij het depowerkoord twee keer zo lang wordt.
Eenmaal weer georienteerd stond de kite gewoon aan de rand van het windvenster te wachten op ze tip. FF chicken loop terug vast maken, sturen en hij ging weer naar boven.
Wanneer je de stopper niet gebruikt doet de waroo trouwens het zelfde alleen dan langzamer.
De osr heb ik alleen nog niet gebruikt, dat komt nog.(De LE staat zo strak opgepompt voor gebruik dat in het risico niet wil lopen dat bij een zwaren crash die uit elkaar kan klappen op het water. Volgende keer pomp ik hem wat minder hard op en gaan we testen met een paar man voor het geval dat)

 Inverteren heb ik nog geen ene keer last van gehad, komt waarschijnlijk door een andere lijn setup.

Had gister ook nog de LE op het water na een crash, stuurlijn aangetrokken en voldepowerd op de bar en hij draaide zo om. Midden in het windvenster op ze kant, twee golfjes wachten, opsturen en met vol depower midden in het windvenster opgelaten. Werd wel een meter of vier door het water getrokken maar gezien de windkracht was dat ook te verwachten.
Voor mij geen betere safety dan die van de waroo en ook een van de meest eenvoudige waarbij je na het gebruik van je safety niet de bar buiten handbereik is net als bij fifth.
Gewoon je leash naar je toetrekken terug inhaken, opsturen en verder varen.
gertjan niet ingelogd
Gast
Antwoord #67 November 26, 2006, 20:07:44
edit2Rapporteer  
ik vlieg de waroo 7m met een naish bar. safety zit dan aan een van de powerlijnen vast. heb het gister met 36 knopen getest en het werkt goed. kite lag mooi met de LE op het water op me te wachten. heb toen de safety getrokken omdat ik recht omhoog ging en de kite niet meer kon houden (60kg).

de 2de keer gister ging minder goed; bar schoot uit de haak bij het insturen van de bocht. had de bar met 1 hand vast en kon de kite niet meer houden. bar losgelaten en is waarschijnlijk in de knoop gekomen want hij bleef roteren. toen ook de safety losgetrokken. kite lag meteen in het water.

al met al weer heel wat beleeft met de waroo zaterdag op mirns. en ben blij met een naish bar ipv een best bar.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #68 November 26, 2006, 20:13:09
edit2Rapporteer  
Als je de 2007 bar heb zou ik de OSR helemaal niet gebruiken maar allen de dubbele depower lijn.
Dit is ook de beste safty en veiligste op een waroo.

Had gister ook nog de LE op het water na een crash, stuurlijn aangetrokken en voldepowerd op de bar en hij draaide zo om. Midden in het windvenster op ze kant, twee golfjes wachten, opsturen en met vol depower midden in het windvenster opgelaten. Werd wel een meter of vier door het water getrokken maar gezien de windkracht was dat ook te verwachten.
Als je nu een klein beetje aan een stuurlijn trekt zoekt hij de rand van het windvenster op en kan je hem rustig weer herstarten.
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #69 November 27, 2006, 01:05:01
edit2Rapporteer  
Ja dat weet ik alleen lag me kite midden in de branding en om te wachten tot hij door de branding naar buiten zou drijven duurde me te lang. Is ook lastig om tegen de golven in te laten gaan. dus dan maar midden in het windvenster, was ook eigenlijk om te kijken wat hij dan zou doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.