22 november de grote dag.

kentyman

Antwoord #25 November 21, 2006, 20:57:04
edit2Rapporteer  
volgens mij gaan de rechtse partijen meestal uit van directe practische overwegingen mbt de economie / immigratie / de zorgstaat etc. Ze redeneren en besturen dus op een soort "bedrijfsmatige manier": gericht op eenvoudig meetbare resultaten. Hun standpunten komen dus uit "wat heb ik NU nodig en hoe bereik ik dat NU" achtige redenaties: je hebt gewoon een goede economie / een stabiele samenleving en geld nodig om de samenleving staande te houden (duh).

De linkse partijen baseren hun standpunten juist meer op ideologie. Ze kijken meer naar de lange termijn en het grotere "sociaal / cultureel / antropologische blabla" overzicht. Ze nemen de gevestigde orde niet zomaar aan en hebben kritiek op bepaalde facetten van onze samenleving (bv over hoe we met het milieu of met de verzorgingsstaat omgaan). Linkse partijen realiseren zich juist weer dat je een goede lange termijns visie nodig hebt om op langere termijn ook te overleven (letterlijk, maar ook economisch).

Mijn ultieme partij zou een perfect mengsel zijn van die 2: een duidelijke en goede lange termijns visie (waar de toekomst van het milieu, de economie, de zorgstaat, onderwijs etc goed doordacht zijn) gekoppeld aan zeer effectieve kortere termijns "actie-punten". Er is een duidelijk verschil in aanpak van links en rechts maar die typische nederlandse hokjes-geest dat slaat echt nergens op.

maar anyways, ik ga lekker links stemmen, die rechtse hokjes-denkers mogen van mij de pot op! :-) Hoewel ik dus wel moet toegeven dat ik sommige dingen van rechts dan weer beter vind dan van links. Awel, je moet een keuze maken heh, daarom heet het ook "kiezen" :-)
Coen2000

Antwoord #26 November 21, 2006, 21:40:49
edit2Rapporteer  
nou...ik denk niet dat je lange en korte termijn helemaal klopt...zowel rechts als links hebben beide termijnen, enige wat duidelijk is , is dat groenlinks idd meer op lange termijn op het milieu zit. de andere punten verschillen voornamelijk alleen van mening over de aanpak, niet over de termijn
arjanschip

Antwoord #27 November 21, 2006, 22:51:19
edit2Rapporteer  
het is wel zo dat de CDA/VVD meer voor het bezuinigen zijn en de linkse kant meer voor het stimuleren van de economie enz (opmaken van geld dus)

Een paar jaar lang heeft paars al het geld over de balk gesmeten balkenende heeft nu het vuile kwarweitje weer opgeknapt. Als bos nu aan de macht komt kan hij het geld weer gaan uitgeven. IK hoop dus dat de CDA nog een kansje krijgt

Ik vind dat de CDA voor de lange termijn meer te bieden heeft als de PVDA ookal heeft de PVDA ook goeie punten
Maurits

Antwoord #28 November 21, 2006, 23:14:23
edit2Rapporteer  
Ik ga op de partij voor de dieren stemmen, simpel weg omdat er nog niemand hiervan in de 2e kamer iets te zeggen heeft. Het is dus wel eens goed als dit wel eens gebeurt.

Zet eens wat punten op een rij wat zij volgens jou goed kunnen doen voor Nederland.

Lijkt mij genoeg denk ik:

10 redenen om de Partij voor de Dieren te stemmen

U bent er nog niet helemaal uit naar welke partij uw stem gaat? Lees dan deze 10 redenen om Partij voor de Dieren te stemmen.

1.

Het dierenleed in Nederland moet eindelijk worden aangepakt. Alleen een sterke Partij voor de Dieren die van dierenwelzijn een hoofdzaak maakt, kan dat voortdurend op de politieke agenda zetten.
   2.

Niemand kan meer zeggen dat dierenrechten een links of rechts thema zijn. De rechten van dieren overstijgen oude tegenstellingen tussen mensen, net als bij beschavingsbewegingen die bijvoorbeeld de rechten van kinderen, slaven, arbeiders, vrouwen, zwarten en mensen met een homosexuele geaardheid op de agenda zetten.
   3.

Tijdens de laatste drie kabinetten zijn er meer dan 100 dieronvriendelijke maatregelen genomen, doordat mensen met nauwe banden met de bio-industrie (binnen CDA, VVD en LPF) een kamermeerderheid vertegenwoordigden. De Partij voor de Dieren kan als ‘haas in de marathon’ een diervriendelijke kamermeerderheid aanvoeren.
   4.

De Partij voor de Dieren is een partij die kiest voor duurzaamheid. U kiest dus niet alleen Partij voor de Dieren in het belang van de dieren, maar ook in het belang van uzelf, uw kinderen en kleinkinderen.
   5.

De Partij voor de Dieren kan de patstelling doorbreken die nu dreigt tussen het linkse en het rechtse blok in de Kamer. En tussen het diervriendelijke en dieronvriendelijke blok. Met een strategische stem op de partij voor de Dieren kan er eindelijk iets ten goede veranderen in de Haagse politiek.
   6.

Dierenrechten zijn mensenplichten. Eindelijk kunnen we weer iets doen aan de beschaving van ons land.
   7.

De schijngevechten tussen Bos en Balkenende boeien niet langer. Nu al staat vast dat beide heren samen willen regeren. Kies daarom eens voor een heel andere invalshoek.
   8.

Uw stem aan de dieren geven is hoe dan ook een beter idee dan thuisblijven. Wie teleurgesteld is in de zittende politiek kan dat beter laten zien met een stem op de Partij voor de Dieren dan door ‘zwijgend in te stemmen’.
   9.

U kunt meewerken aan een wereldprimeur om dieren te beschermen. Vanuit de hele wereld zal worden meegekeken op 22 november hoe voor het eerst ter wereld een partij voor de dieren in een nationaal parlement gekozen wordt.
  10.

U heeft alle politici al eens in de ogen gekeken. Kijk nu eens een dier in de ogen. Een beter stemadvies kunt u niet krijgen!

Tis niet dat ik zo'n uber dierenfreek ben of een co de boswachter. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer en het leek me iig vrij zinloos om blanco te gaan stemmen. Daar komt bij dat er in de 2e kamer weinig wordt gezegt over de dieren...
FLOF

Antwoord #29 November 21, 2006, 23:17:03
edit2Rapporteer  
het is wel zo dat de CDA/VVD meer voor het bezuinigen zijn en de linkse kant meer voor het stimuleren van de economie enz (opmaken van geld dus)

Een paar jaar lang heeft paars al het geld over de balk gesmeten balkenende heeft nu het vuile kwarweitje weer opgeknapt. Als bos nu aan de macht komt kan hij het geld weer gaan uitgeven. IK hoop dus dat de CDA nog een kansje krijgt

Ik vind dat de CDA voor de lange termijn meer te bieden heeft als de PVDA ookal heeft de PVDA ook goeie punten

Sry Arjan, maar dit slaat toch werkelijk als een tang op een varken. Kort door de bocht en nog afsnijden ook. Balkenende kokketeert met een verbeterde economie dankzij jaren van bezuinigen. Ja dank je de koekoek. iedereen met een beetje economische achtergrod kent de conjuctuurbeweging in de economie. Na jaren van welvaart volgt altijd een terugslag. Normaliter zou deze eerder moeten zijn geweest maar door de spannignen in de wereld (9/11) en het calvinistische beleid van het CDA heeft dat allemaal langer geduurd.

Het is generaliserend en getuigd van rechtse indoctrinatie om maar te roepen dat links geld over de balk smijt. Moet ik even fijntjes wijzen op het buitenlands beleid van CDA/VVD? Het hoofd van Balkenende hangt al jaren tussen de billen van GW Bush. We spenderen miljarden aan deelname aan missies, geinitieerd door de US en UK. Missies die gebaseerd zijn op onwaarheden en leugens.

Ken je verder toevallig het project JSF? Over geld wegsmijten gesproken. Balkie en zijn club willen zoooo graag bij de grote jongens horen.

arjanschip

Antwoord #30 November 21, 2006, 23:18:59
edit2Rapporteer  
kvind alle punten onzin alleen punt 10 vind ik wel mooi het is alleen de vraag of een partij niet over veel meer een standpunt moet hebben als over dieren
Vinni

Antwoord #31 November 21, 2006, 23:36:35
edit2Rapporteer  
Tuurlijk moet je die test doen, ik bedoel, mij hou je niet zo snel bij (tong_kitesmiley) loser

ik zou niet je stem laten afhangen van de stemwijzer of andere tests..maar gewoon een beetje de debatten volgen

Klopt idd, mensen niet je stem af laten hangen van de stemwijzer.

Ik geef als voorbeeld (Mocht je niet op de Party van de vrijheid willen stemmen.)

Al geef je maar een andwoord wat negatief is tegen over immigranten kom je uit op wilders of fortuyn.

Het ging over een politie test (of hij sportief genoeg was), zie bericht erboven. loser
Maar ontopic,

ik heb er dan welk geen verstand van (ben 15j.) maar ik zou hem ook niet van een stemwijzer aflaten hangen. Het kan miss wel een bijrol spelen.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #32 November 21, 2006, 23:37:05
edit2Rapporteer  
Mensen mensen....we hebben net twee pagina's over global heating (aarde verwarming etc.) achter de rug...en dan stemmen we geen GROEN lINKS???? het is dat die 'snol' (sorry) er de baas speelt maar anders....Had ik het wle geweten  ThumpsUp

Ik heb vandaag bij maatschappijleer eindelijk geleerd hoe het nu zit met links en rechts...(ja en dan doe je MBO)  Joepie

mzzsl
Coen2000

Antwoord #33 November 22, 2006, 00:04:01
edit2Rapporteer  
nu pas... k d8 dat alle middelbare scholen dat al uitgelegd kregen
kitestertje

Antwoord #34 November 22, 2006, 00:05:50
edit2Rapporteer  
als ik zou mogen stemmen zou ik VVD stemmen...

en dat haar vn Wilders  loser
Vinni

Antwoord #35 November 22, 2006, 00:07:13
edit2Rapporteer  
Haha, dat kreeg ik in de 2e klas al uitgelegd
Jarno

Geen avatar

Antwoord #36 November 22, 2006, 01:47:49
edit2Rapporteer  
ik kijk straks het debat en ben ook benieuwd wat freek daarover te zeggen heeft daarna

(ben btw nu dat eerste debat aan het kijken en snap waarom dat geen partijen zijn die groot vertegenwoordigd zijn in de kamer Smiley )

en dan wordt het denk ik sp of groenlinks ...
Boudewijn

Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #37 November 22, 2006, 17:31:00
edit2Rapporteer  
ik ga stemmen op de SP ThumpsUp
Micky

Antwoord #38 November 22, 2006, 19:10:32
edit2Rapporteer  
femke heeft wel goeie punten over het milieu , dat vind ik ook Grin  zoals hybride autos 30% goedkoper maken

En auto's zoals die van mij uit het centrum weren, hogere parkeertariefen, hogere heffing voor vergunningen. Dat ding rijdt 1 op 5 en op de snelweg 1 op 7. Draag ik in dat opzicht al genoeg bij aan de accijnsen. En dan heb ik het nog niet eens over de wegenbelasting. Pure discriminatie! Voor mij dus absoluut geen links en zeker niet de partij van de Dieren die gesteund wordt door BNers die allemaal barsten van de poen en zich dus toch ivm jan modaal nergens druk over hoeven te maken.
Matjas the scissor-kid

Antwoord #39 November 23, 2006, 23:40:52
edit2Rapporteer  
Citaat
Haha, dat kreeg ik in de 2e klas al uitgelegd

Ja heb ik ook gehad en ook in groep 8 maarja toen intressede me het geen h*l en ik snapte er de ballen niet van  Joepie

en nu wel  Joepie

mzzsl

oja PvdD 2 zetels  YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.