Ik ga op de partij voor de dieren stemmen, simpel weg omdat er nog niemand hiervan in de 2e kamer iets te zeggen heeft. Het is dus wel eens goed als dit wel eens gebeurt.
Zet eens wat punten op een rij wat zij volgens jou goed kunnen doen voor Nederland.
Lijkt mij genoeg denk ik:
10 redenen om de Partij voor de Dieren te stemmen
U bent er nog niet helemaal uit naar welke partij uw stem gaat? Lees dan deze 10 redenen om Partij voor de Dieren te stemmen.
1.
Het dierenleed in Nederland moet eindelijk worden aangepakt. Alleen een sterke Partij voor de Dieren die van dierenwelzijn een hoofdzaak maakt, kan dat voortdurend op de politieke agenda zetten.
2.
Niemand kan meer zeggen dat dierenrechten een links of rechts thema zijn. De rechten van dieren overstijgen oude tegenstellingen tussen mensen, net als bij beschavingsbewegingen die bijvoorbeeld de rechten van kinderen, slaven, arbeiders, vrouwen, zwarten en mensen met een homosexuele geaardheid op de agenda zetten.
3.
Tijdens de laatste drie kabinetten zijn er meer dan 100 dieronvriendelijke maatregelen genomen, doordat mensen met nauwe banden met de bio-industrie (binnen CDA, VVD en LPF) een kamermeerderheid vertegenwoordigden. De Partij voor de Dieren kan als ‘haas in de marathon’ een diervriendelijke kamermeerderheid aanvoeren.
4.
De Partij voor de Dieren is een partij die kiest voor duurzaamheid. U kiest dus niet alleen Partij voor de Dieren in het belang van de dieren, maar ook in het belang van uzelf, uw kinderen en kleinkinderen.
5.
De Partij voor de Dieren kan de patstelling doorbreken die nu dreigt tussen het linkse en het rechtse blok in de Kamer. En tussen het diervriendelijke en dieronvriendelijke blok. Met een strategische stem op de partij voor de Dieren kan er eindelijk iets ten goede veranderen in de Haagse politiek.
6.
Dierenrechten zijn mensenplichten. Eindelijk kunnen we weer iets doen aan de beschaving van ons land.
7.
De schijngevechten tussen Bos en Balkenende boeien niet langer. Nu al staat vast dat beide heren samen willen regeren. Kies daarom eens voor een heel andere invalshoek.
8.
Uw stem aan de dieren geven is hoe dan ook een beter idee dan thuisblijven. Wie teleurgesteld is in de zittende politiek kan dat beter laten zien met een stem op de Partij voor de Dieren dan door ‘zwijgend in te stemmen’.
9.
U kunt meewerken aan een wereldprimeur om dieren te beschermen. Vanuit de hele wereld zal worden meegekeken op 22 november hoe voor het eerst ter wereld een partij voor de dieren in een nationaal parlement gekozen wordt.
10.
U heeft alle politici al eens in de ogen gekeken. Kijk nu eens een dier in de ogen. Een beter stemadvies kunt u niet krijgen!
Tis niet dat ik zo'n uber dierenfreek ben of een co de boswachter. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer en het leek me iig vrij zinloos om blanco te gaan stemmen. Daar komt bij dat er in de 2e kamer weinig wordt gezegt over de dieren...