Mensen, in een ver verleden heb ik tijdens mijn anatomie lessen op de sportacademie een beetje goed opgelet en het komt waarschijnlijk doordat je je pezen in je tenen hebt overstrekt. Aangezien je pezen niet zo goed doorbloed zijn als je spieren, herstellen ze langzamer.
Als je in de groei bent, zijn de uiteinden van je botten (dus ook bij je tenen) nog niet uitgehard. Hierdoor kunnen ze onder grote druk letterlijk vergroeien! Daarom moeten jonge mensen die nog in de groei zijn bijvoorbeeld ook niet te zwaar trainen met gewichten bij fitness).
Zo, dat was dan maar eens mijn bijdrage als ouwe versleten gympik. Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Dus mijn leeftijd van 36 jaar valt dan dus duidelijk buiten deze risico-categorie........heb ik ook eens mazzel..... (grinnik_kitesmiley)Als je in de groei bent, zijn de uiteinden van je botten (dus ook bij je tenen) nog niet uitgehard. Hierdoor kunnen ze onder grote druk letterlijk vergroeien! Daarom moeten jonge mensen die nog in de groei zijn bijvoorbeeld ook niet te zwaar trainen met gewichten bij fitness).
Zo, dat was dan maar eens mijn bijdrage als ouwe versleten gympik. Hopelijk hebben jullie er wat aan!