zere tenen ?!?!?!

Geronimo79

Antwoord #25 December 12, 2006, 04:41:07
edit2Rapporteer  
Lang leve schoentjes.. Dan ben ik maar een mietje.. ik moet wel zeggen dat ik een voordeel heb, ik ben nog vol in de leer (dit weekend m'n eerste meters gevaren) en direct met schoentjes aan, dus ben niet beter gewend. moet zeggen dat het gewoon zo voelt als op een snowboard, dus het gevoel is er wel.

Dat met je tenen opkrullen? ok je doet altijd wel wat lijkt me, maar moet je dan niet je voetbanden wat beter afstellen?
Micky

Antwoord #26 December 12, 2006, 04:42:05
edit2Rapporteer  
Mensen, in een ver verleden heb ik tijdens mijn anatomie lessen op de sportacademie een beetje goed opgelet en het komt waarschijnlijk doordat je je pezen in je tenen hebt overstrekt. Aangezien je pezen niet zo goed doorbloed zijn als je spieren, herstellen ze langzamer.

Als je in de groei bent, zijn de uiteinden van je botten (dus ook bij je tenen) nog niet uitgehard. Hierdoor kunnen ze onder grote druk letterlijk vergroeien! Daarom moeten jonge mensen die nog in de groei zijn bijvoorbeeld ook niet te zwaar trainen met gewichten bij fitness).

Zo, dat was dan maar eens mijn bijdrage als ouwe versleten gympik. Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Dus mijn leeftijd van 36 jaar valt dan dus duidelijk buiten deze risico-categorie........heb ik ook eens mazzel..... (grinnik_kitesmiley)
Henning

Antwoord #27 December 12, 2006, 04:42:41
edit2Rapporteer  
ik hou mijn tenen 't liefst zo lang mogelijk koud. wat doet dat pijn zeg als die sletjes ontdooien

Ff omkleden en dan in de auto... blazer @ de tenen mikken en @ 25graden... na 30 min lekker ik weer heerlijk warme teentjes....
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #28 December 12, 2006, 14:02:49
edit2Rapporteer  
Ik heb hier de laatste tijd ook last van, terwijl ik dit nooit heb gehad.
Is eigenlijk sinds ik met de Nobile vaar.
Zal dus wel te maken hebben met de voetbanden en pads.
roeb
Gast
Antwoord #29 December 12, 2006, 15:41:04
edit2Rapporteer  
Ik heb hier de laatste tijd ook last van, terwijl ik dit nooit heb gehad.
Is eigenlijk sinds ik met de Nobile vaar.
Zal dus wel te maken hebben met de voetbanden en pads.

Ik heb er nu ook 2 maanden last van, alleen mn grote teen van mijn rechtervoet. Ook voel ik het dan op de bovenkant van mij voet, maar dat is volgens mij (weet weinig van t menselijk lichaam) dezelfde spier/pees als die ik bij mijn grote teen voel (net zoals Raaf-teef schrijft: blauwe plek gevoel).

Ik vaar ook met Nobile, maar had er de eerste 3 maanden geen last van..

Eén voordeel van de kou, je voelt het minder  schater
sexy kite dude
Gast
Antwoord #30 December 12, 2006, 16:46:58
edit2Rapporteer  
Hoe lang gaan jullie dan kiten, ik ben zondag lekker anderhalf uur bezig geweest en ik had weinig last van mijn voeten! Misschien als jullie een uur of 5 bezig zijn dat het koud wordt, maar kom op zeg.... met schoenen kan ik trouwens echt niet kiten, dat zich gewoon niks..... enige echte goede oplossing, direct de klm bellen en naar Brasil of Vietnam ofzo.... TOP wind en fuckn HOT water!!!
Jeks one

Antwoord #31 December 12, 2006, 18:07:51
edit2Rapporteer  
bij mij doen de bovenkanten van m'n voeten zeer (een soort blauwe plek gevoel) maar dat komt volgens mij door het vele springen met veel (soms harde) landingen.
de dag erna is alles weer okee.
Mauro

Antwoord #32 December 12, 2006, 20:48:38
edit2Rapporteer  
ik heb ook last van mn grote teen bij mijn rechtervoet. Heb dit sinds ik 2 maanden geleden mijn grote teen gekneusd had toen ik met mijn voet op de bodem klapte. de dokter had het ook over een verrekte pees ofzoiets... maar na 2 maanden na iedere sessie nog steeds last van.. Denk dat het na lange tijd rust wel over zal gaan
roeb
Gast
Antwoord #33 December 12, 2006, 22:57:10
edit2Rapporteer  
ik heb ook last van mn grote teen bij mijn rechtervoet. Heb dit sinds ik 2 maanden geleden mijn grote teen gekneusd had toen ik met mijn voet op de bodem klapte. de dokter had het ook over een verrekte pees ofzoiets... maar na 2 maanden na iedere sessie nog steeds last van.. Denk dat het na lange tijd rust wel over zal gaan

Met deze temperaturen zal er alleen nooit een "winterstop" komen, dus ook geen rust voor de voeten...
Wouter

Antwoord #34 December 12, 2006, 23:09:21
edit2Rapporteer  
Allemaal pezen!! zorg dat je voetenbanden goede grip vanuit de zijkanten hebben! druk vanuit de bovenkant is niet effectief (door aflopende vorm van je voet) om grip te houden in footstraps waardoor je automatisch je tenen omhaag gaat krullen. Kan zeker leiden tot vervelende gevolgen als je er te lang mee doorgaat (onstoken pezen etc)!
CHRIZZZZ

Antwoord #35 December 12, 2006, 23:20:03
edit2Rapporteer  
het fenoneem kiterstenen is bij deze een feit...   loser loser

Als ik ga ga ik niet voor 1,5 uurtje, meestal ben ik bij elkaar toch wel zo lang mogelijk bezig... en blauwe plekken heb ik ook wel, maar die gaan wel snel weg. Maar ik zal dan wel ff naar de afstelling van mn voetbanden kijken....

tnx iig
Wouter

Antwoord #36 December 12, 2006, 23:28:05
edit2Rapporteer  
het fenoneem kiterstenen is bij deze een feit...

schater  loser schater
Rutger
Founding Father

Antwoord #37 December 13, 2006, 03:17:37
edit2Rapporteer  
Heb er ook last van gehad.......bij mij had het te maken met de druk die door de voetbanden op mijn wreef werd uitgeoefend. Door het krullen (Omhoog doen) van de tenen staat er duk op de pezen en de pees schede. Deze gaat irriteren en kan bij door gaan met kiten lelijk uitpakken. Neem rust en zorg dat je de juiste voetbanden te pakken krijg. Geen gein......zorg ervoor anders heb je dadelijk een ei op je wreef. Het begint met een beetje irritatie en dan een blauweplek gevoel en dan gaat het steeds erger worden.  :Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.